Elämänmuutos
Mitä tekisitte elämällänne, jos saisitte päättää? Mitä tahansa. Hiusten värjäys, tatuoinnin ottaminen, lemmikin hankkiminen, työpaikan/alan vaihto, muutto toiseen maahan?
Ei tätä voi ihan kolmenkympin kriisiksi vielä sanoa, mutta jonkinlaista muutosta käyn läpi, enkä oikein tiedä mitä haluaisin tehdä. Erosin pitkästä parisuhteesta, muutin takaisin Suomeen ja uusi työ on alkamassa. Tulevaisuuden suunnitelmat rohmahtivat eroon, ja nyt sitä pohtii miten jatkaa yksin, kun on periaatteessa koko maailma edessä. Tylsyyksissäni mietin tinderin lataamista, mutta ehkä pitäisi ensin oppia olemaan yksin ja miettiä mitä elämältä tahtoo ennen kuin etsii uutta parisuhdetta.
Joten nyt saa haaveilla, ehkä joku teidän toiveista kolahtaa tai saa muuten vaan uutta näkökulmaa.
Kommentit (5)
Ostaisin ihanan talon Turun saaristosta ja hevosen.
Poistaisin itsestäni liiat häpeän ja mitättömyyden tunteen.
Muutan ulkomaille heti kun on koulutus ja tarpeeksi säästöjä.
Tänne en jää elämääni tuhlaamaan.
Hyvä ja aina ajankohtainen kysymys. Aina kun alan pohtia, ensimmäinen mieleen tuleva ajatus on se, että minulla oikeasti on täysi vapaus päättää elämästäni. Vaikka joitakin taloudellisia reunaehtoja on, ne eivät enää minunlaiselleni +55 -vuotiaalle ole mahdottoman rajoittavia. Sitten seuraava ajatus on se, että en silti uskalla, vaan haluan varmistella. Jotenkin kuvittelen että palkkatyöstä irti pääsy olisi portti onneen, vaikka eihän se niin välttämättä ole.
Ehkä minun kannattaisi alkaa miettiä missä ja miten haluaisin asua. Miksi en vaihtaisi asuntoa vaikka ihan kokeeksi? Olen köyhäillyt velvollisuuden ja varovaisuuden vuoksi. Mutta kannattaako vapautumisen kynnyksellä (ehkä pientä liioittelua jos eläkeelle pääsyyn on 8 vuotta..) hankkia sellaista kotia joka voisi olla kuin pallo jalassa?
Up