Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään ms-tautia sairastavia?

28.05.2006 |

Haluaisin vaan kysellä onko täällä ketään ms-tautisia, kun mulla epäillään ko. tautia ja haluaisin saada vertaistukea. Tai tietääkö joku jotain palstaa josta sais vertaistukea? Olen kovin yksinäinen sairauteni kanssa ja pelokas

ja väsynyt ainaisiin huonoihin päiviin...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen 2-vuotiaan pojan ja 1-vuotiaan tytön äiti, sain ms-diagnoosin 30-vuotislahjaksi vajaat pari vuotta sitten. Pahin sairastumisen aiheuttama shokki alkaa olla takana ja vointi onneksi ollut hyvä...Jos haluat vertaistukea tai muuten vaan vaihtaa ajatuksia, laita meiliosoitteesi tähän viestiketjuun!

Kesäisin ajatuksin,

Jonna

Vierailija
2/10 |
09.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tuore tapaus. Sairastuin pari viikkoa sitten ja diagnoosi ei ole varma,mutta MS todennäköisin eri vaihtoehdoista. Olisi kiva jutella. Ikää 32, kaksi lasta yhden ja kolmen väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannustan sinua lukemaan mahdollisimman paljon sairaudesta (ms-liiton sivut ovat hyvät) ja keskustelemaan tunteistasi läheistesi ja muiden sairastuneiden kanssa, vaikka diagnoosi ei olisikaan vielä selvä. Sanotaan, että tieto lisää tuskaa, mutta kyllä tietämättömyys luo suurempia peikkoja kuin tieto.

Itse sain diagnoosin viime syksynä ja koen oikean tiedon saamisen helpottaneen alkuahdistustani. Vaikka sisareni on sairastanut ms-tautia jo pitempään ja ammattinikin puolesta tietoa pitäisi olla ennestään, oli käsitykseni sairaudesta aika suppea ja suorastaan vääräkin. Ensimmäinen ajatus kun tajusin saattavani sairastaa ms-tautia oli, että lapsiluku (1) on nyt täynnä, ammatti menee vaihtoon ja mökki pitää varmaan myydä tai remontoida pyörätuolikäyttöön sopivaksi. Nyt kuitenkin uskallan jo haaveilla toisesta lapsesta ja mökki on myymättä. Ammattia tosin olen vaihtamassa, sain diagnoosistani kimmokkeen toteuttaa haaveeni opinnoista.

Myös paikkakuntani ms-yhdistyksen nuorten kerhon olen kokenut hyvänä. Kerhossa tapaa nuorenmielisiä, eri elämäntilanteissa olevia ihmisiä, joita yhdistää sama sairaus.

Jos sinulla todetaan ms-tauti suosittelen lämpimästi ainakin käymään tutustumassa tällaiseen kerhoon, jos sellainen on paikkakunnallasi. Tiedon löydät ms-liiton sivuilta.

Hirmuisesti voimia sinulle tutkimusten ja epätietoisuuden ajalle.

2+ vuotiaan typyn äiti

Vierailija
4/10 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauduin ihan kokonaan ensimmäisestä huononemisvaiheesta, vaikka viime kesänä sitä en olisi kyllä uskonut. Varma diagnoosi tuli vasta 3kk sitten jolloin aloitin pistoshoidon.

Ihmeellistä tämä vielä on... vaikka onnellinen olen siitä että elämä on niinkuin ennen sairastumista, ainakin melkein.

Vierailija
5/10 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 28 v. yksi lapsi 1,5 v. ja toinen tulossa. Diagnoosi ei vielä varma, mutta vahva epäilys ollut vuoden verran. Selkäydinneste ja magneettikuva viittaa ms-tautiin, mutta toista pahenemisvaihetta ei ainakaan toistaiseksi ole onneksi tullut, eikä muutosta magneettikuvissa. Kyllä siinä melkein vuosi meni, että shokista toipui ja kyllähän sitä varmasti tippuu taas korkealta ja kovaa, jos jotain uutta ilmaantuu... Ei kukaan olis mahdollisesti perustanu aiheeseen liittyvää s-postilistaa? Haluaisin kovasti vaihtaa ajatuksia kohtalotovereiden kanssa.

Vierailija
6/10 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ms-tautia vuodesta 2004 sairastava äiti :) työelämässä täysillä mukana ja 4 lastakin saanut diagnoosin jälkeen :) kun sain diagnoosin, se oli valtava shokki ja murehdin vuosia, että oliko se elämä nyt tässä. Sitten päätin elää päivän kerrallaan ja täällä sitä ollaan :) ms-tautiin ei kuole, vinkki vastasairastuneille; elä elämää, jota eläisit terveenäkin. Älä anna mäsän estää mitään.

Vierailija
7/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta vanhe ketju kaivettiin jostain. Miksi tämä on seksipalstalla?

Vierailija
8/10 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:12"]

7 vuotta vanhe ketju kaivettiin jostain. Miksi tämä on seksipalstalla?

[/quote]

Pervoilla äijillä hyvä keino saada vihdoinkin naisten sähköpostiosoitteita. Nyt nuokin on tukittu kyrpien kuvilla.

Vierailija
9/10 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-taudista on netissä paljonkin. Googlaamalla MS tuli ensin otsikko " Onko minulla MS? ja sieltä linkkina paljon mm. www.ms-liitto.fi

Koita pärjätä!

Vierailija
10/10 |
06.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on sairastanut MS-tautia 25-vuotiaasta lähtien... on nyt 52 vuotias...

Hän on ollut paljon tekemisissä muiden tautia sairastavien kanssa ja myös tukihenkilönä toisille. On pitänyt myös MS-kerhoa paikkakunnallamme reilun 10 vuotta.

Jos haluat ottaa yhteyttä, laita s-postia osoitteeseen niina.kuusirati@kotinet.com, niin voin antaa isäni yhteystietoja tarvittaessa!

Tai vaihdella ajatuksia ihan muuten vain :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän