Onko sinun helppoa olla alasti?
En tykkää olla alasti, edes saunassa tai mieheni nähden. Haen aina vaikka pyyhkeen tai peittoa "turvaksi". Sekasaunaan en mene ikinä ja esim. uimahallin suihkutiloissa haluan vajota viemäriin. Minulla ei ole traumaa, nautin seksistä ja käytän huoletta bikineitä, minimekkoja ym. niukkoja asuja. Tykkään kropastani enkä ole epävarma itsestäni. Mutta ihanihan alasti tulee vaan kamalan epämukava olo eikä se tunnu yhtään luonnolliselta. En ikinä kulkisi yläosatta vaikka saisi! Voiko kukaan samaistua?
Kommentit (39)
Ei. Ei niinkään häveliäisyyssyistä, mutta inhottavaa kun rinnat roikkuu jos ei oo rintsikoita. Ja kiitos av:n, myös mietityttää tuoleille ja sohville valuvat "pyllymehut". :D
Minä tykkään pitää aina pikkuhousut jalassa jos vaan mitenkään mahdollista. Se on siinä mielessä ehkä outoa koska rintojen suhteen en ole ollenkaan tarkka. Ne saavat kyllä näkyä jos ovat näkyäkseen.
Aina kotona alasti. Illalla nakudiskossa ja juuri lomalla Cap d'Agdessa 2 viikkoa alasti.
Alastomana olo on mukavaa ja rentouttavaa. Mökillä on ollut kiva olla helteiden aikaan alasti.
Olen alasti vain saunassa ja suihkussa. Uimahalleissa kävin vähän pakosta silloin, kun lapset olivat pieniä. En sen jälkeen. Bikinejä en ole käyttänyt sitten lapsuuden. Sekasaunaan minua ei saisi millään, en halua nykyisin mennä edes muiden naisten kanssa. Olen tietyiltä osin ulkonältäni poikkeava ja kuullut asiasta riittävästi kommentteja ja pilkkaa, joten juu ei.
Nukun alasti enkä kotiväelle pelkää esiintyä nakusillani normi tilanteissa eli sauna tai suihku. Muuten en esiinny mielelläni edes uima-asussa julkisissa paikoissa. Metsälammella käyn uimassa. Siellä ei minua näe kuin harakat ja hirvet korkeintaan. Olen ylipainoinen ukko joten ymmärtänet? En niin paljon etten vehkeitäni alaspäin katsoessani näkisi mutta silti häpeän itseäni.
Ei ole. Enkä olisi alasti koskaan ellei olisi pakko esimerkiksi saunassa.
Ei ole. Vartalossani on jonkin verran eletyn elämän jälkiä, joita en halua esitellä muille. Puolisoni kanssa voin olla alasti, mutta sekasaunat ja vastaavat eivät ole minua varten.
En kyllä huvikseen halua olla alasti. Ei edes yksin tulisi mieleen olla vaikka keittiössä alasti. Uimahallit ok niin kauan kun ei tule tuttuja vastaan. En sekasauno enkä osallistu edes naisten saunailtoihin.
En ole koskaan kokenut vaatteita epämukaviksi ja rintaliivejä pidän aina kotonakin.
En tykkää olla alasti yksin ollessanikaan. Liian paljas, ihoton olo.
On helppoa. Käyn kaupassakin alasti.
Ei ole ikinä ollut helppoa eikä ole ikääntyminenkään siihen auttanut. Liian ohuissa vaatteissakin tuntee olevansa alasti ja alkaa ahdistamaan. Olen nähnyt painajaisiakin alastomuudesta.
Johtuu varmaankin lapsuudessa kurittamisesta, lyömisestä paljaalle iholle.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Vaikea kuvitella että olisin ikinä kenenkään edessä alasti, bikineissäkin ahdistaa olla ja vatteet jotka on liian paljastaia. En tiedä mistä johtuu ei ole mitään traumaa, mutta kai mulla on itsetunto vaan ihan nolla. Vaikka olen 172cm ja 52kg.
Kiitos sinulle.
Olen nainen ja sen jälkeen, kun aloin kymään uimahallin suihku- ja saunaosastolla olen tottunut alastomuuteen ja ennestään liiankin itsekriittisenä olen myös oppinut huomaamaan myös miten kauniita ovatkaan eri malliset, eri kokoiset ja myös eri ikäisten naisten saunapuhtaat alastomat vartalot eikä haittaa yhtään vakkka niitä olisi syystä tai toisesta jostain kohtaa leikeltykin. Päiväaikaan pukuhuoneessa ja suihkutiloissa liikkuu myös paljon eri ikäisiä koululaisia ja päiväkotiryhmiä ja näyttävät hekin pitävän alastomuutta ihan luonnollisena asiana. Siihenkin ollaan jo totuttu eikä sitä paheksuta jos tietytyyn uskontokuntaan kuuluvat vetäytyvät lukittavaan pukuhuoneeseen verhoutumaan vähän peittävämpiin uima-asusteisiin eivätkä hekään ainakaan näytä olevan kiusaantuneita meidän muiden alastomuudesta.
On helppoa olla alasti. En kyllä kotona hengaile alasti, mutta esim. uimahallissa ja vastaavissa tiloissa ei ole ongelmaa olla alasti. Sekasaunon myös kavereiden kanssa.
Vaellan syrjäisissä metsissä välillä alasti helteellä. Saavat paarmat syödä lihaani vapaasti. Siinä kokee olevansa elossa.
Olen kotona yksin joskus alasti, mutta en halua saunoa muiden kanssa. Vartaloni on tavallinen, siinä ei ole poikkeuksellista. Olen lapsesta asti hävennyt näyttäytyä alasti, se on minulla nähtävästi ihan luonteeseen kuuluva perusominaisuus. Kotonani oli normaali ja hyväksyvä suhtautuminen ihmisruumiiseen.
Vaimo on tosi häveliäs. Olisin itsekin alasti mutta vaimoa häiritsee joten puen minäkin.