Mies, voitko olla vain naisen ystävä?
Miksi/miksi et? Voitko olla ystävä esim jos pidät naista nättinä? Syntyykö automaattisesti romanttisia tunteita naista kohtaan?
Kommentit (38)
Noh, olen kyllä aika moniin naisystäviini ollut ihastunut ainakin jossain vaiheessa mutta en kaikkiin. Ja kun ihastus laantuu, yllättävän usein ystävyys jatkuu ja syveneekin. Joistain tulee sellaisia sydänystäviä joille voi kertoa pahan paikan tullen vaikka mitä, ja joilta otan myös vastaan vaikka mitä (esim. hänen tuoreimman kumppaninsa erittäin pahan kriisin tai muuta joka on hänelle kova paikka). Ja tämä siis sen jälkeen kun olen itse ajatellut että minun ja ko. naisen suhteesta ei ainakaan koskaan voi syntyä mitään romanttista.
Ihmisiä tässä kaikki ollaan. Joidenkin kanssa synkkaa yhdellä tasolla, toisten kanssa toisella, ja joidenkin kanssa vielä sillä kolmannellakin... Jos tätä ei ymmärrä ei minusta ole kasvanut ihan aikuiseksi saakka. Lievien ihastuksien (joista on sittemmin "toipunut") kanssa on tullut tehtyä varsin hienoja reissuja, retkiä ja jopa vaelluksia, tärkeimpänä asiana sen tasoinen yhteys joka minulla sattuu olemaan tähän ihmiseen.
Lapsuuden ystäväni ja edelleen paras ystäväni on nainen, ei koskaan mitään romanttista vaikka rakas onkin. Molemmat olemme naimisissa.
M56
Totta kai. Itsellä on samanikäinen nainen ystävänä, jonka kanssa esimerkiksi ollaan käyty yhdessä festareilla tässä lähiaikoina. Tullaan hyvin toimeen ja puhutaan kaikkea hullua keskenämme, mutta ei sen kummempaa. En tunne muuta kuin ystävyyttä/kaveruutta ja samoin tämä nainenkin. Ollaan hieman yli kolmekymppisiä.
Jos taas on kyseessä on ihastus, en pysty olemaan pelkästään kaveri tai ystävä. Varsinkaan silloin jos olen saanut pakit tältä.
Vierailija kirjoitti:
"Vain naisen ystävä"? Eli en saisi olla miesten ystävä ollenkaan? Ei käy, miesten kanssa voin tehdä miesten juttuja.
luo tuo "pelkkä" ystävä
eli et edes fwb
-ei_ainakaan_ap
Enpä oikein kyllä tiedä... Huonojen naiskokemusten vuoksi luultavasti ihastuisin naiseen, joka on mukava minulle. Ihastuksen suhteen en kylläkään tekisi mitään, mutta hiipuisiko se ihastus ajan myötä vai pahenisiko, se vähän epäilyttää. Ei nimittäin varmaan oikein kummankaan osapuolen kohdalla ole mikään mukavin tilanne jos on joku ahdistava yksipuolinen ihastus päällänsä. Ja jaksaisiko sitä kiduttaa itseään sellaisessa "ystävyyssuhteessa" jossa haaveilee suunnilleen lapsista ja yhteisestä kiikkustuolista. Ei onneksi ole kohdalle moista sattunut, mutta ihan mielenkiintoinen ajatusleikki.
Terveisin Naispelko26
En oikeastaan. Jos koen naisen viehättäväksi, niin haluan enemmän kuin ystävyyttä. Jos taas en, niin en saa naiselta ystävänä mitään sellaista, jota en saa miespuolisilta ystäviltäni. Miehinä he vieläpä ymmärtävät minua paremmin ja tykkäävät tehdä samoja asioita.
70 kiloon asti olen rakastaja, sen yli menevälle osalle ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei myöskään kunniota naisen vakituista suhdetta. Heti kun mies on poissa kotoa jossain matkoilla tms. niin alkaa tulla viestiä, että "muru tuletko illalla tänne, laitetaan ruokaa, katsotaan vaikka joku leffa..voisit hieroa mua". Haluaisin nähdä mitä kaverit nämä laittaa miespuolisille kavereilleen, kun kuulevat niiden vaimon olevan poissa kotoa.
Hahahah mitä ihme veijareita pidät kavereina!! Minulla on epäilykseni. Olen ihan nätti ja minulla on myös miespuoleisia ystäviä, eivätkä he ole koskaan ehdotelleet mitään. Emme edes laske leikkiä asialla, koska ystävyys on suuremmassa arvossa. Kysyvät usein neuvoa naisasioissaan ja aika justiinoista tuntuvat pitävän.
Aika harvan naisen kanssa voisin ylipäätään kuvitella olevani hyvä ystävä, mutta kyllä se silti voisi ihan hyvin myös jäädä siihen.
Jos nainen on minusta miellyttävää seuraa ja viihdymme yhdessä, kiinnostun myös seksuaalisesti. En osaa suhtautua ihmisiin sukupuolettomina olentoina. Ehkä minulla on epänormaalin voimakas sukupuolivietti, mutta en pysty olemaan vain ystävä.
Ei, voin olla myös miehen ystävä.
Vierailija kirjoitti:
"Vain naisen ystävä"? Eli en saisi olla miesten ystävä ollenkaan? Ei käy, miesten kanssa voin tehdä miesten juttuja.
Homoilu on miesten juttu.
Minusta on huono ajatus, että suht tuore pano pysyisi poikaystäväni ystävänä...
Kyllä voin olla naiselle "vain" ystävä (tai kaveri) Itseasiassa olen hyvin iloinen ja otettu siitä, että minulla on naisia sekä ystävinä että kavereina.
Mutta on myönnettävä, että on ja on ollut hetkiä, jolloin olen toivonut, että voisin löytää ja kohdata Sen yhden ja erityisen naisen, joka olisi muutakin kuin "vain" ystävä. Koska minusta on kuitenkin asioita jotka kuuluvat vain ja ainoastaan parisuhteesen. Toisinaan tuntuu jopa sille, että kelpaan ja sovin naisille kaikkeen muuhun paitsi siihen, että meistä muodostustuisi yhdessä pari
Toki on myös asioita, jotka kuuluvat vain ainoastaan minun ja ysäväni välille. Esimerkiksi kun ystäväni on halunnut uskoa ja luottaa minulle salaisuutensa, niin koen ja, tai tunnen että se on minun kannettava sisälläni, eikä kertoa ja avautua siitä mahd. kumppanilleni. (Luonnollisesti mahd. kumppanillani on oikeus omiin salaisuuksiin, jotka hän saattaa jakaa jonkun tai joidenkin toisten kanssa niin, että minä en saa tietää niistä).
Joitain kertoja on tuntunut todella pahalta kun nainen, johon itse olen jo ennättänyt kokea ihastuneeni on halunnut antaa (ns.) pakit
Esimerkiksi seuraavasti: nainen on ensin kiitellyt ja kehunut ja sitten kertonut toiveensa että jatkaismme kuitenkin "vain" ystävin tai edes kavereina. - Parhaissa tapauksissa näin on käynyt ja tuo hetki on muodostanut uuden pohjan suhteellemme.
Mutta on myös kertoja, jolloin edellä kuvattu tilanne on ollut naiselta vain kaunis ele hyvästellä ja sen jälkeen kadota ja poistaa minut elämästäni. - Toki näinkin toimmalla hänestä on jäänyt paremp mielikuva kuin siitä naisesta, joka ei kyennyt tai muutoin vain enää halunnut sen paremmin olla itse minuun yhteydessä kuin vastata minun yhteyden ottoihin vaan katosi ja häipyi kuin tuhka tuuleen. - Minun ymmärtämättä, että mitä tein väärin tai miksi hän halusi muutoin näin tehdä.
Sanon vielä tämänkin: Saattaisin loukkaantua ja / tai en ainakaan pitäisi, jos joku kokisi ta tuntisi, että minä olen niin yksinkertainen, että olettaisi minun arvioivan jokaista naista aina enemmän ta vähemmän potenttiaalisena kumppanin tai seksi objektina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voin olla naiselle "vain" ystävä (tai kaveri) Itseasiassa olen hyvin iloinen ja otettu siitä, että minulla on naisia sekä ystävinä että kavereina.
Mutta on myönnettävä, että on ja on ollut hetkiä, jolloin olen toivonut, että voisin löytää ja kohdata Sen yhden ja erityisen naisen, joka olisi muutakin kuin "vain" ystävä. Koska minusta on kuitenkin asioita jotka kuuluvat vain ja ainoastaan parisuhteesen. Toisinaan tuntuu jopa sille, että kelpaan ja sovin naisille kaikkeen muuhun paitsi siihen, että meistä muodostustuisi yhdessä pari
Toki on myös asioita, jotka kuuluvat vain ainoastaan minun ja ysäväni välille. Esimerkiksi kun ystäväni on halunnut uskoa ja luottaa minulle salaisuutensa, niin koen ja, tai tunnen että se on minun kannettava sisälläni, eikä kertoa ja avautua siitä mahd. kumppanilleni. (Luonnollisesti mahd. kumppanillani on oikeus omiin salaisuuksiin, jotka hän saattaa jakaa jonkun tai joidenkin toisten kanssa niin, että minä en saa tietää niistä).
Joitain kertoja on tuntunut todella pahalta kun nainen, johon itse olen jo ennättänyt kokea ihastuneeni on halunnut antaa (ns.) pakit
Esimerkiksi seuraavasti: nainen on ensin kiitellyt ja kehunut ja sitten kertonut toiveensa että jatkaismme kuitenkin "vain" ystävin tai edes kavereina. - Parhaissa tapauksissa näin on käynyt ja tuo hetki on muodostanut uuden pohjan suhteellemme.
Mutta on myös kertoja, jolloin edellä kuvattu tilanne on ollut naiselta vain kaunis ele hyvästellä ja sen jälkeen kadota ja poistaa minut elämästäni. - Toki näinkin toimmalla hänestä on jäänyt paremp mielikuva kuin siitä naisesta, joka ei kyennyt tai muutoin vain enää halunnut sen paremmin olla itse minuun yhteydessä kuin vastata minun yhteyden ottoihin vaan katosi ja häipyi kuin tuhka tuuleen. - Minun ymmärtämättä, että mitä tein väärin tai miksi hän halusi muutoin näin tehdä.
Sanon vielä tämänkin: Saattaisin loukkaantua ja / tai en ainakaan pitäisi, jos joku kokisi ta tuntisi, että minä olen niin yksinkertainen, että olettaisi minun arvioivan jokaista naista aina enemmän ta vähemmän potenttiaalisena kumppanin tai seksi objektina.
Olet siis beta orbiter, joka surffailee naisten kanssa ystäväsektorilla koska ei pidemmälle pääse.
Naisen arvioiminen potentiaalisena kumppanina tai seksiobjektina ei ole yksinkertaisuutta, vaan luonnollista lajikäyttäytymistä. Sinunkin tekstistäsi heijastuu, että ylevät ajatukset puhtaasta ystävyydestä naisen kanssa toteutuvat lopulta vain epätyydyttävänä limboiluna.
Voin toki mutta onhan ystävälläkin kaikkinaiset tarpeensa.