Lapsuusajan lempiruokasi?
- äidin tekemä pinaattikeitto
- isän tekemä poronkäristys
- kanarisotto
- kreikkalainen salaatti
Kommentit (90)
Keitot! Ainaki kesä-, pinaatti- ja kanakeitto💙
Äidin tekemä pinaattikeitto oman maan pinaateista, myös pinaattiräiskäleet. Kuutamokiisseli (vaniljakiisseli) ja vastapoikineen lehmän ternimaidosta tehty uunijuusto vadelmahilloin kanssa. Kaikki äidin tekemiä. Hän oli hyvä ruuanlaittaja, parempi kuin kukaan.
Kanaruuat omista kanoista. Joulunaki oli aina kanaa :D
Kulibjaka-tyyppinen lohipiirakka, jota äitini silloin tällöin valmisti taikinaa myöten itse. Todella herkullista, tulee nälkä nytkin pelkästä ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Äidin tekemä pinaattikeitto oman maan pinaateista, myös pinaattiräiskäleet. Kuutamokiisseli (vaniljakiisseli) ja vastapoikineen lehmän ternimaidosta tehty uunijuusto vadelmahilloin kanssa. Kaikki äidin tekemiä. Hän oli hyvä ruuanlaittaja, parempi kuin kukaan.
Vaniljakiisseli tod! Vohvelit kans iskän tekeminä.
Perunamuusi, kalapuikot ja tartar-kastike.
Koulussa uunimakkara ja perunamuussi.
En muista mikä oli kotona parasta ruokaa, oltiin aika kaikki ruokaisia, mutta varmaan käristys tai lihapullat ja muusi. Mannapuuro ja makaronivelli maistui pienenä. Ala-asteella tykkäsin kasviskeitosta ja tuoreista sämpylöistä, ja hernekeitosta ja pannarista. Yläasteella ja lukiossa tykkäsin useista ruuista, meillä oli todella hyvä keittiö, mulle maistui kaikki murekkeet ja kanaviillokit ym.
Maksalaatikko. Rakastin sitä ja söin sitä useita kertoja viikossa. Ala-asteella kun keittäjät hoksasi miten paljon siitä tykkään, alkoivat he lämmittämään sitä mulle aika usein silloin kun muille tarjottu ruoka ei ollut valmiiksi gluteenitonta. :)
Niin joo ja pinaattiletut! Niitä sain vain koulussa, kun vielä tänä päivänäkään niitä ei gluteenittomana eineksenä ole saatavana eikä vanhemmat jaksaneet moisia leipoa.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko. Rakastin sitä ja söin sitä useita kertoja viikossa. Ala-asteella kun keittäjät hoksasi miten paljon siitä tykkään, alkoivat he lämmittämään sitä mulle aika usein silloin kun muille tarjottu ruoka ei ollut valmiiksi gluteenitonta. :)
Niin joo ja pinaattiletut! Niitä sain vain koulussa, kun vielä tänä päivänäkään niitä ei gluteenittomana eineksenä ole saatavana eikä vanhemmat jaksaneet moisia leipoa.
Mä rakastin kylmää maksalaatikkoa! :D
Kotona munakas ja lasagne (paketista tehty...) ja koulussa italianpata.
Pariisinpiiraat saunan jälkeen. 🥰
Isän tekemä makaronilaatikko
Äidin tekemä lasagne
Lindströmin pihvit
Mummin tekemät lihapullat ja perunamuusi
Kuha ja lohi. Vaari oli aikamoinen kalamies niin meillä oli arkkupakastin aina täynnä hänen kalastamiaan kaloja :D
Lihamakaronilaatikko ja kesämökillä avoimessa grillissä tehdyt isot muurinpohjaletut.
Kalapuikot ja ranut.