Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenkiintoista, että ammatti-ihmiset ovat kärkkäästi ehdotelleet noita 9e hommia

Vierailija
29.07.2019 |

Minulle tätä on tyrkyttänyt ainakin sosiaalityöntekijä ja psykiatri - joilla käyntini ei ole liittynyt työntekoon millään lailla. He ovat perustelleet sitä sillä, että kokopäivätyön teko ei onnistu pitkän sairastamisen jälkeen. Minulla ei ole kuitenkaan vaikeuksia esimerkiksi nousta aamuisin ylös, eikä se rytmiin pääseminen nyt niin ylettömän vaikeaa ole, ettei siihen pystyisi JOS muutenkin on ihan työkunnossa. Ihmettelen seuraavaa: jos minut todetaan kokonaan työkyvyttömäksi (kuten lääkäri on todennut) miksi en voi olla työkyvyttömyyseläkkeellä tai sairaslomalla niin kauan, kun olen työkyvytön?
Jos minut todetaan puolityökykyiseksi, miksi en voi hakea osa-aikaisia töitä? Ja sitten kun/jos joskus olen täystyökykyinen, niin hakisin kokopäivätyötä. Sitä paitsi yksi vaihtoehto kokopäivätyölle on opiskelu, ja niitä voi suorittaa siihen tahtiin kuin terveytensä suhteen pystyy.
Onneksi tiedän, että noille kursseille ei voi ketään pakottaa. Tänään kyllästyneenä kerroin, että periaatteestakin vastustan noita, koska niillä korvataan usein oikea työntekijä. Olen noita töitä aikanaan tehnytkin, enkä saanut töitä vaan jälkeeni tuli uusi harjoittelija. En tiedä, olisiko kannattanut olla noin suora.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäiletkö että ammatti-ihmiset ehdottavat noita 9e hommia koska saavat siitä jotain henkilökohtaista nautintoa?

Vierailija
2/7 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäiletkö että ammatti-ihmiset ehdottavat noita 9e hommia koska saavat siitä jotain henkilökohtaista nautintoa?

En, mutta ihmettelen miksi he niitä ehdottelevat. Tiedätkö sinä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisit olla työkokeilussa tai harjoittelussa ensin" kuulostaa kyllä siltä, että olet niin b-luokan kansalainen että et kumminkaan saa oikeita töitä tai pärjää niissä, etkä niitä siksi saisi hakeakaan.

Ja kyllä se on vähän painostava, jos niihin yritetään taivutella. En itse käsitä, miksi 9e työ olisi minulle parempi kuin oikea työ. Tai miksi ajatellaan, että pystyisin kyllä 9e työhön, mutta en työhön, josta saisi palkkaa. Ap

Vierailija
4/7 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet rampannut sosiaalityöntekijän ja psykiatrin luona, mutta et varsinaisesti sinua koskevissa asioissa, ja he kuitenkin ehdottavat sinulle työharjoittelua? Mielenkiintoista.

Vierailija
5/7 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet rampannut sosiaalityöntekijän ja psykiatrin luona, mutta et varsinaisesti sinua koskevissa asioissa, ja he kuitenkin ehdottavat sinulle työharjoittelua? Mielenkiintoista.

Minun mielestä työhön liittyvät asiat hoidetaan työkkärin kautta tai työnantajan kanssa tai itsenäisesti esim. työhakemuksia lähettelemällä. En ole sosiaalityöntekijän tai psykiatrin kanssa tuonut itse mitään sellaista esille, että haluaisin päiviini jotain täytettä, kun työtä ei ole. Ap

Vierailija
6/7 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä työhön liittyvät asiat hoidetaan työkkärin kautta tai työnantajan kanssa tai itsenäisesti esim. työhakemuksia lähettelemällä. En ole sosiaalityöntekijän tai psykiatrin kanssa tuonut itse mitään sellaista esille, että haluaisin päiviini jotain täytettä, kun työtä ei ole. Ap

Tietenkin nuokin ihmiset varmaan voivat auttaa jotakuta oikean suunnan löytämisessä, jos se on se asiakkaan ongelma. Olen itse vaan ihmetellyt, mistä tuo harjoittelu tai työkokeilu yhtäkkiä lentää keskusteluun. Mahtaako se olla jopa jossain ohjeistuksessa, koska sos.työntekijä oli kyllä kirjannut ylös, että suositeltu näitä, vaikka sanoin suoraan ja heti että en aio työvoimatoimiston kurssille tai harjoitteluun. Ap

Vierailija
7/7 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin miksi, ja se perustelu on ollut, että päivärytmiin pääseminen voi olla vaikeaa, kun on pitkään ollut pois työelämästä. Sanoin, että nukun kyllä yöllä ja herään aamulla, joten se ei sinänsä ole ongelma. Tähän olen kuullut vain jotain mutinaa, että kuitenkin se rutiini, ja että kannattaa kumminkin harkita.

En sitten tiedä, jos monella on ylimitoitettu luulot omasta jaksamisesta ja yritetään suojella pettymykseltä ja epäonnistumiselta. Että joku kokemuksen tuoma tilastollinen fakta? Onhan pahempi, jos ei pärjää töissä ja saa potkut, kuin että huomaa ettei pystykään käymään harjoittelussa.en tosin tiedä tuleeko jälkimmäisestä karenssi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi