Voiko tällaista suhdetta enää pelastaa?
Kun aviomiehen koko olemus ällöttää. Hän piereskelee estottomasti kotona missä vain ja röyhtäilee, syö mitä epäterveellistä vain sattuu (ja piereskelee syödessään), kulkee kotona pelkissä rikkinäisissä kalsareissa jne... Meillä on kaksi pientä lasta, joten haluaisin pelastaa tämän avioliiton vielä, mutta kuukausi kuukaudelta puoliso ällöttää vain enemmän. Seksiä ei ole, koska en halua enää miestä (suurin syy haluttomuuteeni on jatkuva estoton piereskely ja röyhtäily). En halua edes hänen kosketusta. Olen pyytänyt, että ei piereskelisi koko ajan kotona, koska se ällöttää minua ja haisee pahalle, mutta ei vaikutusta. Voiko tällaista suhdetta enää pelastaa?
Kommentit (68)
Annat vaan itsekin leijan tulla, niin kyllä se siitä helpottaa.
kaasua kirjoitti:
Annat vaan itsekin leijan tulla, niin kyllä se siitä helpottaa.
Haluaisin asiallisia vastauksia liittyen parisuhteeseen, jossa puolison olemus ällöttää. Ap
Olenko todella ainoa, jota aviopuolison olemus on ruvennut ällöttämään? Yhtälailla haluaisin vastauksia miehiltä, joita vaimon olemus ällöttää jostain syystä. Mitä te olette tehneet? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen roskaa syötät miehelle? Nyt jotain järkeä sinullekin ja katsot mitä sieltä jääkaapista löytyy! Molemmat myös liikkumaan ja harrastamaan jotain järkevää. Voitte myös käydä ostamassa ehjiä vaatteita ja rikkinäiset pistätte kierrätykseen heti.
Tuskinpa se sinäkään mikään ihanan upea ja järkevä mamma olet.
Mieheni tekee meillä noin puolet ruokaostoksista ja ihan itse itselleen ostaa ne epäterveelliset ruoat, en minä. Itse syön terveellisesti ja pukeudun ehjiin vaatteisiin. Ap
Vika on sinun korvien välissä. Sillä en usko, että mies KO-KO A-JAN vain pieree ja röyhtäilee.
Miehesi on ehkä oppinut tapansa jo lapsuudestaan asti ja joihin ei ole hänen kasvuvaiheessaan osattu puuttua niin, että hän ymmärtäisi miten epämiellyttävää se on jo läheistenkin vuoksi. VAnhemmat ehkä ovat samanlaisia? Joten jos mies ei ymmärrä, millaisen mallin hän antaa lapsilleen ja millaiselta tuntuu sinun puolisona jää sinulle aika vähän mahdollisuuksia vaikuttaa miehen muuttumiseen/avioliiton pelastamiseen. Asiaa ei voi enää opettaa aikuiselle helposti niin kuin lapselle. Ei edes hyvien perusteluiden kera.
Piereskely ja risaiset kalsarit eivät tietenkään ole mikään toivemiehen malli, mutta yleensä ulkoisten ominaisuuksien ällötys lähtee ihan muista syistä. Ulkoisiin vikoihin on helpointa puuttua ja huomautella kuin mennä itse ongelmaan, mikä eniten sinua tai suhdettanne haittaa. Jos mietit, että miehesi olisi muutoin ihana kumppani ja täydellinen isä ihan varmasti katsoisit läpi sormiesi piereskelyä. Kyllä sitä piereskelyä useimmissa parisuhteissa harrastetaan ja jos asiat ovat hyvin sen painoarvo suhteessa on vähemmän ärsyttävää.
Voitko miettiä, mitä ongelmaa välttelet ja jota et halua itsellesikään myöntää? Sen selvittäminen voi olla hidasta ja juuri siksi, ettei halua kohdata totuutta, mutta kun sen lopulta tajuat tiedät myös mitä teet avioliittonne kanssa.
Ehkä sun pitäis puhua miehesi kanssa. Kerrot hänelle saman minkä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vika on sinun korvien välissä. Sillä en usko, että mies KO-KO A-JAN vain pieree ja röyhtäilee.
Koko ajan tarkoitin, että kymmeniä kertoja joka päivä. Ap
Vaatii kovasti työtä, mutta jos toinen todella ällöttävä koko ajan, niin parempi etsiä uusi...
Vie se mies vaatekaupan kautta lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan tarkoitin, että kymmeniä kertoja joka päivä. Ap
No, hui. Käy kuitenkin töissä, osallistuu kodin- ja lastenhoitoon, viettää perheensä kanssa aikaa?
Et kehtaa puhua ystävillesi, koska he saattavat pitää sinua nipona? Jätä mies jos hän piereskelee sinusta liikaa. En tosin usko että pieremättömyyskään auttaa asiaa, syy on ihan jossain muualla. Monesti sellaiset ihmiset jotka ovat hukassa itsensä kanssa, takertuvat johonkin puolison epäkohtaan ja syyttävät tätä omasta onnettomuudestaan. En usko että suhdetta enää saat pelastettua, mutta elämäsi voit ehkä saada kun tutustut itseesi.
Olet siis sanonut miehelle että et tykkää siitä julkipiereskelystä ja röyhtäilystä, mutta mies vaan jatkaa sitä silti. Eihän tuossa oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin joko oppia sietämään se tai lähteä.
Itseäni ei kyllä haittaisi yhtään koska meillä piereskellään molemmat estottomasti :D
Niin. Sinun kai se on päätettävä, kuinka ikävää se miehen käytös sinulle on. Jos toisen koko olemus ällöttää, eiköhän silloin ole viisainta erota. Vai luuletko hänen muuttuvan ajan saatossa? Sitä ei tapahdu. Kun nyt lähdet ja löydät jossain vaiheessa fiksumman miehen, niin sitten viiden vuoden kuluttua onnellista elämää viettäessäsi mietit, että miksi hitossa en tehnyt päätöstä jo aiemmin. Eli älä emmi liian kauan.
Ettekö käy töissä? Minä ainakin olen pois kotoa yhdeksän tuntia arkipäivänä, samoin myös mieheni on töissä. Töihin ja ihmisten ilmoille mennessä mieheni pukeutuu tietenkin siististi, kotona saa olla varmasti rennommin. Tosin risat vaatteet menevät roskiin meillä, en edes pese niitä, vaan nakkaan suoraan pois.
Vierailija kirjoitti:
Et kehtaa puhua ystävillesi, koska he saattavat pitää sinua nipona? Jätä mies jos hän piereskelee sinusta liikaa. En tosin usko että pieremättömyyskään auttaa asiaa, syy on ihan jossain muualla. Monesti sellaiset ihmiset jotka ovat hukassa itsensä kanssa, takertuvat johonkin puolison epäkohtaan ja syyttävät tätä omasta onnettomuudestaan. En usko että suhdetta enää saat pelastettua, mutta elämäsi voit ehkä saada kun tutustut itseesi.
Ystäväni ovat kaikki kasvatettu sivistyneiksi ja heitä ällöttää piereskely ja röyhtäily todella paljon. He eivät pitäisi minua nipona. Ap
Kuulostaa tutulta. Ei meillä nyt koko ajan kaasuta mutta usein ja aina väärissä paikoissa. Edes ruokapöydässä ei pysty muka pidättelemään. Alkanut maiskuttaa syödessään, syö ahmien (leipä menee kolmella puraisulla) ja sitten posket pullollaan yrittää saada pureskeltua. Pukeutuu rikkinäisiin ja liian pieniin vaatteisiin kotona, tämä nyt ei kummemmin mua haittaa. Kotona on kiva olla mukavasti, ihmisten ilmoilla osaa pukeutua normaalisti. Mutta kun mies on lihonut yli 20 kg niin ne vanhat kotipaidat on vähän kittanoita. Onhan se iloinen näky. Piereskelevä ruokaa kaksin käsin naamaansa lappaava mies lojumassa sohvalla paita mahan yli nousseena...
Mua inhottaa, ei voi mitään. Ymmärrän siis sua hyvin.
Ruokavalio ei ole kunnossa, jos koko ajan pierettää. Mutta aloita keskustelusta. Mies ei ehkä ymmärrä miten vastenmielistä tuollainen on. Voisitteko sopia, että ilmavaivat helpotetaan vessassa? Koko asuntoa ei tarvitse kaasuttaa. Kodin käytännöistä kannattaa muutenkin sopia yhdessä, tämä on yksi niistä. Rikkinäiset kalsarit pitää heittää pois.
Hyi hittolainen. Ei tuo ole enaa mies, tuo on sika. Eli talla kertaa OIKEASTI JSSAP.
Jos kunnioittaa toista niin todellakin paastelee ne kehonsa kaasut muualla kuin toisen lasnaollessa, eika KOSKAAN ruokapoydassa.
Eli jos mies ei sun pyynnoista huolimatta rajoita kehonsa paastoja sun lasnaollessa, se on selkea merkki siita ettei se enaa valita sun tunteista. Ja silloin on parempi erota.
(Eri asia sitten jos on sovittu etta saa piereskella vapaasti toisen lasnaollessa - itse en tosin tajua kuka sopii tammoista parisuhteessa.)
Nostan, kommentoikaa joku. En kehtaa ystävilleni tästä puhua, koska minusta ongelma on todella nolo :( . Jos täällä tulisi jotain kommentteja asiaan, niin ilahtuisin. Ap