Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin lomalla ketoosin ja tänä aamuna olin niin väsynyt etten päässyt sängystä ylös - soitin töihin ja sanoin että lapsella on kuumetta

Vierailija
29.07.2019 |

Ketoosi EI todellakaan energisoi, vaan se vie aivan kaikki voimat. En pysty mihinkään.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ketoosi ei sovi. Jotkut voivat mainiosti ja toiset eivät, näin se nyt vain on.

Totta tuokin. Mä olin kerran useamman kk Cambridge-dieetillä ja ketostixien mukaan tukevasti ketoosissa kuten dieetillä kuuluukin siinä vaiheessa kun syödään pelkkiä ateriankorvikkeita. Jatkuvasti särki päätä, heikotti, oli väsynyt ja tokkurainen olo. Töissä kyllä kävin mutta aika puolitehoinen olin. Ruumiillista työtä tuskin olisin pystynyt ollenkaan tekemään mutta istumatyö vielä meni. Painoa kyllä lähti ihan hurjaa tahtia minkä takia sisulla vaan kestin kamalat oloni.

Vierailija
22/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kovasti et tää on provo. Harmittais jos joku olisi oikeasti noin laiska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ketoosi ei sovi. Jotkut voivat mainiosti ja toiset eivät, näin se nyt vain on.

Totta tuokin. Mä olin kerran useamman kk Cambridge-dieetillä ja ketostixien mukaan tukevasti ketoosissa kuten dieetillä kuuluukin siinä vaiheessa kun syödään pelkkiä ateriankorvikkeita. Jatkuvasti särki päätä, heikotti, oli väsynyt ja tokkurainen olo. Töissä kyllä kävin mutta aika puolitehoinen olin. Ruumiillista työtä tuskin olisin pystynyt ollenkaan tekemään mutta istumatyö vielä meni. Painoa kyllä lähti ihan hurjaa tahtia minkä takia sisulla vaan kestin kamalat oloni.

Ketoosi ruokaa syömällä on vähän eri juttu kuin noilla litkuilla.

Vierailija
24/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi rääkätä itseään? Jos minulla olisi heikko olo, niin söisin esimerkiksi pari hedelmää, jotta olo korjaantaantuisi. Jos siitä menisi ketoosi päiväksi, niin ei haittaa. Tai vaikka ei tulisi ketoosia ollenkaan, niitä mitä siitä. Oma hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä.

Vierailija
25/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi rääkätä itseään? Jos minulla olisi heikko olo, niin söisin esimerkiksi pari hedelmää, jotta olo korjaantaantuisi. Jos siitä menisi ketoosi päiväksi, niin ei haittaa. Tai vaikka ei tulisi ketoosia ollenkaan, niitä mitä siitä. Oma hyvinvointi on kuitenkin tärkeintä.

Mutta entä jos olisit vaikeasti ylipainoinen, jonka on vaikea  onnistua tahdonvoimalla pysymään ns. normi dieeteillä, ja tietäisit, että jos pääset ketoosiin, syömishimot katoaa ja pystyt laihtumaan tuskatta. Eikö sen takia kannata jokunen päivä kärsiä huonoa oloakin. 

Vierailija
26/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku selittaa mulle lyhyesti ja kansankielella, mika toi ketoosi/ketodieetti on ja miksi kaikki nyt vouhkaa siita? 

Vierailija
27/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä jos olisit vaikeasti ylipainoinen, jonka on vaikea  onnistua tahdonvoimalla pysymään ns. normi dieeteillä, ja tietäisit, että jos pääset ketoosiin, syömishimot katoaa ja pystyt laihtumaan tuskatta. Eikö sen takia kannata jokunen päivä kärsiä huonoa oloakin. 

Olen ollut ketoosissa, joten omasta kokemuksesta puhun. Jos on huono olo, niin syömällä vähän jotain sokeripitoista kuten hedelmiä olo korjaantuu. Parista hedelmästä ei kuitenkaan tule niin paljon hiilareita, etteikö tilanne olisi entisellään jo seuraavana päivänä. Jos on työpäivä, niin todellakin kannattaa poistaa huono olo. Viikonloppuna voi sitten maata koko päivän sängyssä, jos ei muuta jaksa.

Vierailija
28/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Voiko joku selittaa mulle lyhyesti ja kansankielella, mika toi ketoosi/ketodieetti on ja miksi kaikki nyt vouhkaa siita? 

Syödään niin vähän hiilihydraatteja, että elimistön on pakko käyttää rasvaa energiaksi. Suunnilleen 70% energiasta syödään rasvana, 20% proteiinina ja korkeintaan 5% hiilihydraatteina. Elimistön polttaessa rasvaa syntyy ketoaineita, jotka voi mitata apteekeissa myytävillä tikuilla. Ketogeeninen ruokavalio on paras hoitokeino metaboliseen oireyhtymään ja moneen muuhun sairauteen.

Vierailija
29/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia että ketoosin aikana joutuu ottamaan sairaslomaa. Se vaan kuuluu asiaan. Tsemppiä.

Mitä vit...? Miksi ihmeessä jonkun pelledieetin takia pitäisi saada saikkua? Palkatonta voi ottaa tarvittaessa.

Vierailija
30/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan normaalia että ketoosin aikana joutuu ottamaan sairaslomaa. Se vaan kuuluu asiaan. Tsemppiä.

Mitä vit...? Miksi ihmeessä jonkun pelledieetin takia pitäisi saada saikkua? Palkatonta voi ottaa tarvittaessa.

Koska läskien kerääntyminen on työnanatajan vika. ;D

Vierailija
31/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kokemuksesta kun sanon että meidän työpaikalla nämä karpaajat/ketoosinaiset ovat eniten sairaslomalla tai muuten poissa.

Vierailija
32/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Syödään niin vähän hiilihydraatteja, että elimistön on pakko käyttää rasvaa energiaksi. Suunnilleen 70% energiasta syödään rasvana, 20% proteiinina ja korkeintaan 5% hiilihydraatteina. Elimistön polttaessa rasvaa syntyy ketoaineita, jotka voi mitata apteekeissa myytävillä tikuilla. Ketogeeninen ruokavalio on paras hoitokeino metaboliseen oireyhtymään ja moneen muuhun sairauteen.

Huh, kuulostaa aika hardcorelta...mitas jos harrastaa paljon liikuntaa? Kun sitten tuo 5% hh kuulostaa aika vahalta kai? o_0 Eiko keho tarvi hiilareita enemman kuin 5% ruokavaliosta?

Vierailija
33/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ketogeeninen ruokavalio on elimistön hormonaalista epätasapainoa korjaava ruokavalio. Trendidieettien maailmassa ketogeeninen ruokavalio on edellä kävijä, sillä se kehitettiin alun perin 1920-luvulla epilepsian hoitoon. Syömällä paljon hyviä rasvoja ja minimaalisesti hiilihydraatteja, keho saatetaan hallittuun paastotilaan, sillä paasto on historiallisesti ollut kehollemme normaali olotila.

Vierailija
34/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Huh, kuulostaa aika hardcorelta...mitas jos harrastaa paljon liikuntaa? Kun sitten tuo 5% hh kuulostaa aika vahalta kai? o_0 Eiko keho tarvi hiilareita enemman kuin 5% ruokavaliosta?

Ihmisen hiilihydraattien tarve on nolla. Terve ja hoikka ihminen voi niitä tietenkin syödä, mutta metabolisesti sairaalla ihmisellä pienikin määrä hiilihydraatteja voi estää laihtumisen.

Vierailija
35/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Yleinen uskomus on, että ilman hiilihydraatteja ei voi urheilla. Se ei kuitenkaan pidä paikkaansa.

Vierailija
36/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Kun ketoosi on saavutettu, keho käyttää pääsääntöisenä energianlähteenään rasvaa ja energiaa on tällöin tarjolla lähes rajattomasti ja ihminen jaksaa myös harrastaa liikuntaa.

Vierailija
38/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit syönyt pari palaa leipää, niin olisit välittömästi ollut taas työkunnossa, lusmu.

Vierailija
39/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flimmeri?

https://www.iltalehti.fi/sydan/a/b9a74500-9e2b-4707-b78b-1fd5b20d3110

Ei tuossa ole tutkittu vhh:ta tai ketoosia, vaan ihan jotain muuta.

Vierailija
40/66 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ihmisen hiilihydraattien tarve on nolla. Terve ja hoikka ihminen voi niitä tietenkin syödä, mutta metabolisesti sairaalla ihmisellä pienikin määrä hiilihydraatteja voi estää laihtumisen.

Jep, ymmarran jos metabolismissa on haikkaa, etta pitaa tehda sitten vastaavia "epanormaaleja" muutoksia myos ruokavalioon. Kuvittelisin kuitenkin etta nama tehdaan ravintoterapeutin/laakarin kanssa yhdessa?

Ma en usko etta ylenmaarainen rasvojen ja proteiinien tankkaaminen ilman hiilareita ja niista saatuja kuituja voi olla pidemman paalle millaan tasolla terveellista. Se ei vaan kuulosta loogiselta. 70% rasvana?! Kolesteroliarvot kiittaa varmaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi