Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin vaikea käutös

Vierailija
28.07.2019 |

Mistä voi johtua ja miten hänen kanssaan toimin? On iältään yli 70v, sairastellut paljon ja elämä koetellut. Aina ollut uhriutuvaa tyyppiä eli kaikki ongelmat johtuvat muista ja muut ovat ilkeitä jne. Nykyään suuttuu hyvin herkästi erittäin pienistä asioista, kaivelee katkera vanhoja asioita jne. Yritän auttaa ja käydä kylässä mutta yleensä suuttuu jostain, sanoo loukkaavasti, syyllistää. Raskasta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistihäiriön alkua?

Vierailija
2/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistihäiriön alkua?

Kuuluuko siihen tuollainen käytös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkava muistisairaus saattaa näyttäytyä juuri tuollaisena. 

Vierailija
4/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistihäiriön alkua?

Ei kuulu.  Minun äiti jo 95, ja ihan samanlainen.  Ei ole muistihäiriötä, paitsi niin, että ei halua muistaa mitään muuta kuin hänelle tapahtuneet ikävät asiat, jotka kaikki muitten syytä.  Vuosien mittaan vielä lisäillyt niihin lisänegaatioita.  Uhriutuja ihan viimeisen päälle.  Omat virheensäkin kääntää aina muitten syyksi.  Eli ei näe omassa käytöksessään mitään väärää ikinä.  Raskasta.

Vierailija
5/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista varsinkin naisista, ikävä kyllä, tulee tuollaisia vanhemmiten. Varmaan olisi hyvä katsoa ensin veriarvot sun muut, monet jo syövät tuossa iässä yksipuolisesti. Auttaisiko vitamiini/rauta -kuuri, olisiko lievä mielialalääkitys paikallaan. Varsinkin yksin asuvat, joilla ei ole läheisiä ystäviä, miettivät menneitä vääryyksiä, menetyksiä, elämän loppumista, ovat kateellisia nuoremmille jne... Olisi hyvä olla mielekästä tekemistä, harrastusta, liikkua enemmän ihmisten ilmoilla, hankkia lemmikki jne., mutta jotkut eivät vain osaa, eivätkä tahdo päästä ikävyyksien kierteestä pois.

Ranskastahan se on kuunnella

Vierailija
6/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai äitis on puhtaasti vaan katkera elämälle, jos kerran on sairastellut paljon ja uhriutunut aiemmin elämässään. Ei ole tainnut olla mukava elämä hänellä.

Tässä on itselläni kovasti työstämistä, kärsimme lasteni kanssa äitini käytöksestä, ja tiedostan, että oma elämäni on ollut monin verroin pskempi, niin varmasti mulle tulee käymään samoin kuin äidilleni. Sillä erotuksella, etten tule sanomaan mitään vastaavia muille, mitä äitini suustaan päästää. En aio olla samanlainen ilkimys omille lapsilleni. JOS sairaus vaikuttaa siihen, niin toivon, että ajoissa voin lasteni kanssa siitä keskustella, jotta tietävät, että sairaus vaikuttaa, en minä itse.

Vierailija
7/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistihäiriön alkua?

Ei kuulu.  Minun äiti jo 95, ja ihan samanlainen.  Ei ole muistihäiriötä, paitsi niin, että ei halua muistaa mitään muuta kuin hänelle tapahtuneet ikävät asiat, jotka kaikki muitten syytä.  Vuosien mittaan vielä lisäillyt niihin lisänegaatioita.  Uhriutuja ihan viimeisen päälle.  Omat virheensäkin kääntää aina muitten syyksi.  Eli ei näe omassa käytöksessään mitään väärää ikinä.  Raskasta.

n=1

Vierailija
8/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kyllä vielä esim.hoitaa pankkiasiansa netissä ja vaikuttaa ihan terävältä. Tämä muutos tapahtunut muutamassa vuodessa. Toki ennenkin ollut haastava. Jopa ihan pelkään nykyään kohtaamisia.

Vierailija
9/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta-arvot yms tarkistettu ja syö lisärautaa, tai pitäisi syödä. Ei jaksa harrastaa, käydä ulkona, ei mitään. Olen hyvin uupunut. Saan itse kuulla vinoilua menemisistäni, harrastuksistani. Ihan kuin olisivat häneltä pois nekin. Ap

Vierailija
10/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauta-arvot yms tarkistettu ja syö lisärautaa, tai pitäisi syödä. Ei jaksa harrastaa, käydä ulkona, ei mitään. Olen hyvin uupunut. Saan itse kuulla vinoilua menemisistäni, harrastuksistani. Ihan kuin olisivat häneltä pois nekin. Ap

Onko sinun roolisi käydä äitisi luona lisäämässä omaa uupumustasi?

Onko äitisi tukenut sinua jollain tavoin, vai oletko ollut ikäsi äitisi tunteiden likasankona?

Vierailija
11/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äidilläsi harrastuksia,ystäviä tai muita mielenkiinnon kohteita?

Vierailija
12/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mutsis sillai itsekeskeinen että odottaa viihdytysjoukkoja kotiinsa mutta ei osaa itse mihinkään lähteä? Piiri on kapeutunut liikaa?

Vierailija
13/13 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä, muistisairaus voi olla hyvin todennäköisesti aluillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme