Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesä on ihanaa aikaa pienituloiselle - saa ihania, ilmaisia marjoja pakastimen täyteen

Vierailija
28.07.2019 |

Vadelmista tosin täytyy maksaa, mutta niitäkin saa edukkaasti kun käy itse poimimassa!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poimin omat marjat kaupan pakastealtaasta...ja annan kauppiaan maksaa sähkölaskut ja laiteviat...häähhhäää;D

Vierailija
22/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pakastemarjat maistuu pahalle. Sokeria joutuu lisäämään tai panna ne leivonnaisiin että saa alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on ilmaisia vain jos omalla ajallasi ei ole mitään arvoa.

Paljonko veloitat lapsiltasi, kun käytte uimassa? Tuskin rannallaoloaikakaan ihan ilmaista on.

Ei voi verrata. Minä pidän rannalla käymisestä ja käyn siellä ilman lapsiakin. Sitäpaitsi marjat voisi aina myydä muta vaikeampaa on löytää maksaja sille että käyttää omia lapsiaan rannalla.

Voi verrata. Minä pidän marjassa käynnistä.

Silloin siellä käynti on ymmärrettävää. Ei se silti ilmaista ole kun voisit myydäkin ne marjat. Itse inhoan marjassa kyykkimistä ja siksi ostan ne marjat kaltaisiltasi :)

Vierailija
24/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on marjat, sekä porottava kuumuus myös taivaallista.

Vierailija
25/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjojen kerääminen toisten metsistä tulisi kieltää!

Vierailija
26/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko veloitat lapsiltasi, kun käytte uimassa? Tuskin rannallaoloaikakaan ihan ilmaista on.

Ei voi verrata. Minä pidän rannalla käymisestä ja käyn siellä ilman lapsiakin. Sitäpaitsi marjat voisi aina myydä muta vaikeampaa on löytää maksaja sille että käyttää omia lapsiaan rannalla.

Voi verrata. Minä pidän marjassa käynnistä.

Silloin siellä käynti on ymmärrettävää. Ei se silti ilmaista ole kun voisit myydäkin ne marjat. Itse inhoan marjassa kyykkimistä ja siksi ostan ne marjat kaltaisiltasi :)

Hengittäminen lienee lähinnä ilmaista tosin sekin kuluttaa energiaa.

Marjastus on omalla kohdallani lähes ilmaista. Kumpparit on kestänyt jo vuosikausia (10-15 vuotta), marjametsässä käyttämäni vaatteet on vanhoja riepuja ja sankot on maksanut max euron kappale ja nekin vanhoja. Marjametsät on kävelymatkan päässä. Ötökkäsumutetta tms joutuu tosin välillä ostamaan.

Jos myisin marjat niin joutuisin sitten ostamaan itselleni tilalle. Ei myyminen niistä ilmaisia itselle tee. Syön paljon marjoja ja tykkään niistä. 10 litran sankollinen mustikoita taitaa maksaa noin 50e täälläpäin.

Ajattelen myös että marjastus on hyötyliikuntaa ja varsinkin kyykkiminen on hyvästä joten se on ylimääräistä plussaa ja samalla jalkatreeni.

Vierailija
27/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan löytänyt kunnolla mustikoita tänävuonna? Viime vuosikin oli huono, mutta nyt ei löydy kuin pieniä ja kuivia marjoja ja niitäkin joutuu etsimään tuntikausia.

Vierailija
28/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteikoista kuulemma löytyy mustikkaa. Tällä helteellä en kyllä metsään menisi vaikka maksettaisiin.

Vierailija
29/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme dissausta, fiksuahan toi on vaan hyödyntää kesäsesonki ja jokamiehenoikeudet. Ei tarvi olla edes pienituloinen, moni hyvätuloinenkin marjastaa ja sienestää.

Vierailija
30/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on ilmaisia vain jos ei tarvitse autolla kulkea marjapaikkaan.

Tai bussilla. Meillä menisi lähes 25e jos lähdettäisiin bussilla marjametsään. Samalla rahalla saa jo hyvän satsin torilta. 

Vierailija
31/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ämpärit maksaa jossei ole jonottanut Halpa-hallin avajaisiin. Kumpparit maksaa, hyttyshattu maksaa, vesipullo maksaa, reppu maksaa, marjastusvaatetus maksaa.

Sohva, kalja, tupakka ei maksa mitään. Ne maksaa Kela.

Maksaako Kela tosiaan sohvan? Hemmetti kun olisin tiennyt niin en olisi tuhlannut siihen viime kesänä yli tonnia. En juo kaljaa tai muutakaan alkoholipitoista enkä tupakoi joten niiden kustannukset ei kiinnosta. T. Köyhä jolle Kela maksaa lapsilisät ja lapsikorotukset työkyvyttömyyseläkkeeseen

Vierailija
32/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ämpärit maksaa jossei ole jonottanut Halpa-hallin avajaisiin. Kumpparit maksaa, hyttyshattu maksaa, vesipullo maksaa, reppu maksaa, marjastusvaatetus maksaa.

Maksaako Kela tosiaan sohvan? Hemmetti kun olisin tiennyt niin en olisi tuhlannut siihen viime kesänä yli tonnia. En juo kaljaa tai muutakaan alkoholipitoista enkä tupakoi joten niiden kustannukset ei kiinnosta. T. Köyhä jolle Kela maksaa lapsilisät ja lapsikorotukset työkyvyttömyyseläkkeeseen

Loistava esimerkki The Köyhästä. Tonnin sohva!!! Mä saan tonnin kuukauden työstä. Ei tule Kelalta senttiäkään ja sohvakin haettu Torin annetaan osaston kautta.

Vierailija
33/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan löytänyt kunnolla mustikoita tänävuonna? Viime vuosikin oli huono, mutta nyt ei löydy kuin pieniä ja kuivia marjoja ja niitäkin joutuu etsimään tuntikausia.

Olen löytänyt. 80 km Helsingistä, 100m bussipysäkille. Olen nyt käynyt poimimassa 9 litraa (ämpärillisen) joka aamu 2 vko ajan. Lähimmät talot ovat 200 m päässä eli en missään korvessa marjasta, mutta nähtävästi ovat mökillä, kun muita ei metsässä näy.

Vierailija
34/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa tonnin sohvaa mutta harkinnanvaraisena toimeentulotukena voit saada avustusta myös huonekaluihin. Se saattaa sitten olla vaikkapa 50e spr kirpputorille sohvaa varten.

Vierailija
35/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneella viikolla ongittiin Uutelassa ja saatiin 8 isoa ahventa ja paluumatkalla bussipysäkille kerättiin hedelmäpussillinen kanttarelleja. Toisesta paikasta kerättiin mustikoita piirakan verran. Nää siis Helsingissä. En tekis marjan poimintaa työkseni, sen verran raskasta on, mutta kesäretkellä ihan kiva juttu.

Vierailija
36/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin ”edukkaasti”?

Vierailija
37/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Mansikoita on saanut kerätä jo sankollisen verran ja puolet sadosta vielä kypsymättä. Punaherukkaa tulee toinen sankollinen ja mustaherukkaa vähän vähemmän. Riittää ne yhdelle talven ajaksi. Kaikki omasta pienestä pihasta. Syksyllä sitten 30 kg omenoita. Ehkä vähän myös perunaa. Ihana kun on oma piha jossa kasvaa paljon ilmaista ruokaa. Mustikat ja puolukat ostan kaupasta, ei mahdu pakastimeen enempää. Kesässä on parasta just satokausi.

Vierailija
38/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja punkin puremasta sairastuminen se vasta maksaakin. Menkööt toiset syötäväksi metsiin, minä ostan metsämarjat pakastealtaasta.

Vierailija
39/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tytär on kerännyt jo kolme ämpärillistä. Asumme Etelä-Suomessa.

Vierailija
40/40 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loistava esimerkki The Köyhästä. Tonnin sohva!!! Mä saan tonnin kuukauden työstä. Ei tule Kelalta senttiäkään ja sohvakin haettu Torin annetaan osaston kautta.

Opettele säästämään! Luuletko että olisin ilman sitä taitoa saanut sohvaani ostettua. Jos et saa Kelalta senttiäkään niin sulla ei ole elätettävänä myöskään lapsia joten sohvaan säästäminen ei ole ongelma. Edellinen sohva oli muuten käytössä 15v joten ei tässä usein niitä vaihdella, senkin takia kannattaa ostaa kerralla parempi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi