Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naiset suhtautuisitte, jos miehenne...

Vierailija
27.07.2019 |

...toinen nainen soittaisi ja kertoisi, että miehenne pettää? Miten todellisuudessa reagoisit?

Itse rakastuin mieheen, joka oli eroamassa pitkäaikaisesta parisuhteestaan ja tosissaan oli aluksi kanssani, mutta pupu meni jossain vaiheessa pöksyyn. Itselle suhteen päättyminen sinänsä jo ok ja olen pitkälle sydänsuruni surrut, mutta jäi kova syyllisyydentunne hänen naistaan kohtaan. Nainen elää luulossa, ettei mies petä ja heillä suhde voi normaalisti. Ehdin heilastella miestä noin vuoden miehen jäämättä kiinni. Nyt en vaan pääse eroon ikävästä syyllisyydestä. Välillä tunne ahdistaa ja olen pohtinut tapoja, miten kertoisin naiselle mitä hänen miehensä puuhaa hänen selkänsä takana. Sain myös tietää, etten ollut hänen ensimmäinen, jonka kanssa tuota naista on pettänyt. En myöskään usko, että jään viimeisseksi. Hän todennäköisesti seuraavassa parisuhdekriisissä taas hankkii uuden kakkosen.

Yritän saada vinkkejä ulospääsyyn tästä tilanteesta. Pitäisikö vain antaa asian olla vai koetteko, että minun pitäisi kertoa naiselle? Pelkään naisen reaktiota ja sitä, millainen pullataikina jupakasta voisi tulla. Lopetettiin suhde miehen kanssa ystävällisissä merkeissä ja en haluaisi jäljelle jäänyttä ystävyyttä pilata, koska meillä on yhteisiä ystäviä, mutten haluaisi tätä pahaa oloakaan pitää. Nainen on kyllä käynyt FB profiilissani ja kommentoinut ja kopioinut miehelle muutaman "yhteensattuman" ja tämän perusteella uskon, että hän jotain aavistaa. En usko, että hänkään tyhmä on. Omasta mielestä nainen näyttää kuvissa kauniilta ja hyvin hoidetulta naiselta. En koskaan ole kommentoinut tai puhunut naisesta rumasti, päin vastoin olen miehelle kommentoinut naisesta vain hyviä asioita. Olen miehellekin kertonut, että hänen naisensa puolesta tuntuu pahalta.

Kaduttaa, että uskoin miehen puheita alussa ja sen perusteella lähdin hommaan. Poltin siipeni ja nuollut haavojani pitkin kevättä ja kesää. Se suru ei silti ole mitään verrattuna minun syyllisyydentunteeseeni. En ymmärrä, miksi poden näin pahaa syyllisyyttä, kai minussa joku yliempaattinen piirre sitten löytyy.

Kiitän, jos saan asiallisia vastauksia! Niin kuin aikuisilla on tapana.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka tuossa stoorissa oli eroamassa oleva mies? Ei ainakaan se jonka kanssa heilastelit.

- Tarkoitit siis varmaan että hän vedätti sinua, se ei vain ihan selkeästi käynyt ilmi aloituksesta.

Vierailija
2/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertominen ei vähennä sinun syyllisyyttäsi asiaan tippaakaan kuten hyvin tiedät. Anna heidän olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro. Ei ole sun asiasi. Et voi tietää, miten nainen suhtautuu pettämiseen. Jotkut eivät haluakaan tietää miestensä ohimenevistä säädöistä.

Vierailija
4/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kokonaan, mutta: Ei hän ollut missään vaiheessa eroamassa eikä tosissaan kanssasi. Miksi haluat uskoa valehtelevaa miestä? Sitäpaitsi, mistä tiedät ettei ole kyse avoimesta suhteesta? Koska mies ei kertonut että olisi? Niinpä niin.

Vierailija
5/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, oletkohan oikeasti pahoillasi naisen puolesta. Epäilen. Nimittäin jos olisit, et olisi alunperinkään alkanut kakkoseksi. Nyt vaan haluat kostaa sen, että sinut dumpattiin, muka ystävänä eroamalla. 

Vierailija
6/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai niin.... kiitos ja hei."

Vierailija
7/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehen puolisolle. Tee se asiallisesti ja kiihkottomasti turhia yksityiskohtia vältellen, ja mieluiten kirjoitetussa muodossa, jotta hän voi rauhassa sulatella kuulemaansa.

Vierailija
8/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö kauan kehittää tämä novelli?

Vierailija
9/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, oletkohan oikeasti pahoillasi naisen puolesta. Epäilen. Nimittäin jos olisit, et olisi alunperinkään alkanut kakkoseksi. Nyt vaan haluat kostaa sen, että sinut dumpattiin, muka ystävänä eroamalla. 

Minua ei dumpattu, vaan ihan itse halusin lopettaa suhteen, kun homma ei mennytkään, kuten mies oli suunnitellut. Myönsi myöhemmin, ettei pystynytkään jättämään häntä. Tein päätöksen heti, kun tajusin todellisen tilanteen. Alussa hän tosissaan pohti tulevia asumisjärjestelyjä ja vaihtoehtoja sekä tapoja, hoitaa eroaan. 

AP

Vierailija
10/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei dumpattu, vaan ihan itse halusin lopettaa suhteen, kun homma ei mennytkään, kuten mies oli suunnitellut. Myönsi myöhemmin, ettei pystynytkään jättämään häntä. Tein päätöksen heti, kun tajusin todellisen tilanteen. Alussa hän tosissaan pohti tulevia asumisjärjestelyjä ja vaihtoehtoja sekä tapoja, hoitaa eroaan. 

AP

Eli hän ei ollut alussakaan vielä eroamassa jos vielä järjestelyt pohdinnassa.

Sekaannuit varattuun. Eikä ollut tosissaan kanssasi, sorry.

Aina ero ensin.

Vierailija
11/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea kokonaan, mutta: Ei hän ollut missään vaiheessa eroamassa eikä tosissaan kanssasi. Miksi haluat uskoa valehtelevaa miestä? Sitäpaitsi, mistä tiedät ettei ole kyse avoimesta suhteesta? Koska mies ei kertonut että olisi? Niinpä niin.

Tätäkin olen pohtinut, mutta se olisi ristiriidassa hänen tekojensa kanssa. Hän tosissaan esitteli minut lapsilleen ja vanhemmilleen, sekä ystävilleen. Nykyinen nainen ei siis ole lasten äiti. Hän myöskin kertoi paljon sellaisia asioita, joita valehtelevat eivät kerro. 

AP

Vierailija
12/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Eli hän ei ollut alussakaan vielä eroamassa jos vielä järjestelyt pohdinnassa.

Sekaannuit varattuun. Eikä ollut tosissaan kanssasi, sorry.

Aina ero ensin.

Tämän asian todella opin suhteesta. Mutta mitä vastaisit kysymyksiini?

Vierailija
13/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kokemusta ei tällaisesta ole ja haluaisin uskoa vilpittömyyteesi. Jos se meni niin kuin kerrot, niin kallita oppirahoja maksat. Ens kertalla varmaan viisaampi.. - ja jätä ne rauhaan ja elä omaa elämäsi

Vierailija
14/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin olen pohtinut, mutta se olisi ristiriidassa hänen tekojensa kanssa. Hän tosissaan esitteli minut lapsilleen ja vanhemmilleen, sekä ystävilleen. Nykyinen nainen ei siis ole lasten äiti. Hän myöskin kertoi paljon sellaisia asioita, joita valehtelevat eivät kerro. 

AP

Jos tämä pitää paikkansa niin kyllä se puoliso sinusta vielä kuulee ilman että sinä erikseen kerrot. 

Vierailija
15/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin tietää. Mieluummin nyt kuin vaikkapa vuosien päästä.

Ihan sama, mikä kertojan motiivi olisi. Oli se sitten kosto tai omatunnon lievitys, ei väliä. Pääasia että totuus selviää, vaikka sattuisikin.

Vierailija
16/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllisyys on ristisi, jonka sait tästä kannettavaksesi. Et voi muuta kuin selvitä eteenpäin. Älä aiheuta enempää tuhoa.

Itse olen käräyttänyt aikoinaan poikakaverini kämppiksen hänen kihlatulleen.

Vierailija
17/21 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen en haluaisi tietää. Jos homma päättynyt siihen, että mies on kuitenkin valinnut jatkaa minun kanssani, niin ei, en haluaisi edes tietää koko salasuhdekuviosta.

Vierailija
18/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Kuten mitä kertoi? Valehtelevahan nimenomaan voi kertoa ihan mitä vaan ja olla "vilpitön". Kyllä on mautonta esitellä kakkonen sukulaisille ja vieläpä lapsilleen ilman aikomustakaan erota.

Vierailija
19/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jurpo pitää olla ettei osaa pitää omia asioitaan omana tietonaan? Onko lapsuudessa jääty vanhempien huolenpitoa ja kiintymystä vaille, kun halutaan julistaa kaikki koko maailmalle, loukata muita ihmisiä ja kerjätä huomiota?

Vierailija
20/21 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sinulle asiallinen vastaus, häpeäisit sinä ja tämä paska äijä myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme