Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lähdössä ansiosidonnaisella päivärahalla 4 kk maailmanympärysmatkalle. Työtön työhakija olen siis joka maailman kolkassa..

Vierailija
27.07.2019 |

Haluatko kysyä jotain? Hoidan työhaut reissun päällä ja jos työhaastatteluun tulee kutsu (epätodennäköistä), niin pyrin hoitamaan sen videoneuvotteluin.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä tein saman jo 90-luvulla, eikä olna es ansiosionnaista tai älypuhelinta, edes kannettavata.

Nyt Ap, kun käyt vieopuheluita työkkärin kanssa, niin juotko samalla Kaffetta ja Bullaa?

Vierailija
22/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin ei tarvitse joustaa. Kun tulee kutsu ryhmätilaisuuteen, niin videoyhtys ei riitä. Toivottavasti sinulla on tarpeeksi rahaa lentää maapallon toiselta puolelta Suomeen 3 päivässä ja joku, joka seuraa postejasi. Tiedän muutaman puolison kanssa Kaukoitään muuttaneen, joille tuli yllätyksenä se, että välttämättä ei saakaan olla rauhassa työtön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK. Täytyy toivoa, että Harakan vaatima systeemi henkilökohtaisista haastatteluista ei ala ennen kuin palaat.

Onhan 3 kk välein päivitettävä nytkin työnhakusuunnitelma ja vasta olin haastattelussakin. Mitä Harakka nyt on muuttamassa?

Soitto ei enää  riitä, pitää tulla te-toimistoon. Suunnitelmaa ollaan muuttamassa entistä velvoittavammaksi, enää ei valita itse jotain asioita, vaan todella sovitaan, että "hakee 6 työpaikkaa" ja pitää todistaa, että haki.

Niin onhan nytkin käytäntö, että työvoimavirkalija saattaa laittaa työlistaa toimenpiteistä joihin on reagoitava tiettyyn päivämäärään mennessä. 

Tulevaisuudessa pelkkä rasti ei riitä.

Vierailija
24/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen saa tehdä ihan mitä haluaa annettujen sääntöjen puitteissa. Vain tyhmä ei ota kaikkea irti elämästä. Tekemisiä ja mahdollisuuksia rajoitetaan monella eri tavalla ihan jokaisen meistä kohdalla.

Erittäin hyvin sanottu

Vierailija
25/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työttömänä matkustaminen ulkomaille

Saako työtön matkustaa ulkomaille lomareissulle? Totta kai! Vastaat kuitenkin itse siitä, että olet TE-palveluiden tavoitettavissa matkasi aikana. Sinun tulee hoitaa velvoitteesi työttömyysetuuksiin ja työnhakuun liittyen myös ulkomailla ollessa, jotta oikeutesi työttömyysetuuksiin säilyy. Esimerkiksi sinun pitäisi pystyä palaamaan nopeasti Suomeen, jos sinulle on tarjottu työhaastattelua. Ulkomaille matkustaminen on siis täysin sallittua ja mahdollista myös työttömälle."

Vierailija
26/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miä tein saman jo 90-luvulla, eikä olna es ansiosionnaista tai älypuhelinta, edes kannettavata.

Nyt Ap, kun käyt vieopuheluita työkkärin kanssa, niin juotko samalla Kaffetta ja Bullaa?

Joo tai rommikolaa ja kauniita naisia

Vierailija
27/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni nostaa tukia ja löhöilee talvet Intiassa tai Thaimaassa ja kesät Euroopassa. Eikä oo aikeissakaan ottaa työtä vastaan. Ei oo itellä työssäkäyvänä varaa kaukoreissuihin.

Vierailija
28/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttuni nostaa tukia ja löhöilee talvet Intiassa tai Thaimaassa ja kesät Euroopassa. Eikä oo aikeissakaan ottaa työtä vastaan. Ei oo itellä työssäkäyvänä varaa kaukoreissuihin.

Niin kukin taplaaa tyylillään. Elämä on valintoja.

Vierailija
29/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaan, oikeesti nauti ja hyvää matkaa! Itse kärvistelin ansiosidonnaisella, ihan sama jos olis häippässy mihin vaan. Eihän ne edes jaksaneet soittaa joka kolmen kuukauden välein kuten kovasti mainostettiin. Menoksi vaan, täällä ei saa duunia eikä tänne kande jäädä.

Vierailija
30/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos päivität työnhaku alueeksi aina senhetkisen sijainnin? Käyt paikallisissa työhaastatteluissa jos käyt. Kyllä nykyään työtä pitää hakea useammasta maasta.

Vierailija
31/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi vitsailla, joku vielä uskoo ja ottaa mallia. 

Mitä sitten vaikka ottaisikin? Ei tuossa ole mitään kiellettyä, jos pysyy koko ajan työkkärin tavoitettavissa. Matkustelulle työttömyysetuudella löytyy siunaus ihan TE-toimiston nettisivuiltakin.

Vierailija
32/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitus työkkärille. On työttömyysetuuden väärinkäyttöä nostaa etuutta aikomatta ottaa työtä vastaan.

Vierailija
33/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos alkavat matkalla kiusata niin ei muuta ku lekuriin ja lappua pöytään

Vierailija
34/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Työttömänä matkustaminen ulkomaille

Saako työtön matkustaa ulkomaille lomareissulle? Totta kai! Vastaat kuitenkin itse siitä, että olet TE-palveluiden tavoitettavissa matkasi aikana. Sinun tulee hoitaa velvoitteesi työttömyysetuuksiin ja työnhakuun liittyen myös ulkomailla ollessa, jotta oikeutesi työttömyysetuuksiin säilyy. Esimerkiksi sinun pitäisi pystyä palaamaan nopeasti Suomeen, jos sinulle on tarjottu työhaastattelua. Ulkomaille matkustaminen on siis täysin sallittua ja mahdollista myös työttömälle."

Ja HÖLÖ HÖLÖ. Sua ei kukaan tod. kaipaa täällä, netissä kerran kuussa tekee ilmoituksen työttömyyden jatkumisesta. Vie noin 30 sekkaa. Jos joku TE toimiston mamma jaksaa vaikka soittaa pirauttaa, sen puhelun voi hoitaa missä päin tahansa. Jos aikaerot tulee vastaan niin soittaa itse takaisin kun jaksaa, jos viitsii. Mä kattelin pari vuotta tota noiden säälittävää touhua, ei ne itsekään jaksa uskoa niihin ns. pupukursseihin.

Mä kyllä säälin sitä yhteyshenkilöä itse, ei raaskinut edes nauraa sen jutuille, hienovaraisesti sanouduin irti koko idioottimaisesti systeemistä.

Pärjään hyvin taloudellisesti.

Vierailija
35/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitus työkkärille. On työttömyysetuuden väärinkäyttöä nostaa etuutta aikomatta ottaa työtä vastaan.

Näin on, kerro toi myöskin niille jotka eivät aio edes kieltä opiskella täällä ettei vaan iske duunit päälle

Vierailija
36/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ei siis ole mitään väärää vaan kaikki on täysin lainmukaista. Henkilö on ulkomailla, mutta osoittaa olevansa tarvittaessa työmarkkinoiden käytettävissä ja tästä osoituksena joustava paluulento. Lisäksi henkilö osoittaa aktiivisuutta hakemalla verkosta töitä. Ei siis kenelläkään syytä valittamiseen.

Vierailija
37/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK. Täytyy toivoa, että Harakan vaatima systeemi henkilökohtaisista haastatteluista ei ala ennen kuin palaat.

Onhan 3 kk välein päivitettävä nytkin työnhakusuunnitelma ja vasta olin haastattelussakin. Mitä Harakka nyt on muuttamassa?

Soitto ei enää  riitä, pitää tulla te-toimistoon. Suunnitelmaa ollaan muuttamassa entistä velvoittavammaksi, enää ei valita itse jotain asioita, vaan todella sovitaan, että "hakee 6 työpaikkaa" ja pitää todistaa, että haki.

Uskotko sä tosissasi, että jokaisen työttömän pitäisi käydä TE toimistossa henk.kohtaisesti... Meinaatko, että työkkärin tätejä riittäisi siihen rumbaan. Et ainakaan näköjään ole helsinkiläinen, kun suhteellisuudentajusi on tolla tasolla. Huh ja hei.

Vierailija
38/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta milläpä kaveri todistaa ettei toinen ole "aikeissakaan ottaa työtä vastaan"?

Ei ketään voi pelkän ilkeän ja kateellisen juoruilijan juttujen perusteella tuomita karenssiin.

Vierailija
39/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö budjettisi tiskiin, ni uskon😅

Vierailija
40/63 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskotko sä tosissasi, että jokaisen työttömän pitäisi käydä TE toimistossa henk.kohtaisesti... Meinaatko, että työkkärin tätejä riittäisi siihen rumbaan. Et ainakaan näköjään ole helsinkiläinen, kun suhteellisuudentajusi on tolla tasolla. Huh ja hei.

Kyllä täällä Helsingissäkin meitä työttömiä voidaan juoksuttaa paikalle. Ei yleensä yksilöllisesti vaan ryhmätilaisuuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi