Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso näkee mee too-kamppaniat turhana,olen kokenut itse seksuaalistahäirintää

Minnssss
27.07.2019 |

Hei,
Aiheena ehkä tämä "mee too" ei ole enää tuorein,mutta itse heräsin todella aiheeseen kun tajusin mieheni vähättelevän asiaa ja kyseisten naisten vain hakevan huomiota ja olevan yliherkkiä "normaalille" kanssakäymiselle!

Aiheesta on kunnon mykkäkoulu menossa,koska itse olen asiasta eri mieltä ja tällä hetkellä jopa mietin mieheni arvomaailmaa ja voinko hänen kanssaan jatkaa.
Taustalla on se,että lapsena olen kerran joutunut +60 vuotiaan miehen ehdottelun kohteeksi ja kyseinen mies on käpälöinyt rintojani,kun olin 9 vuotias! Lisäksi olen nuorena työskennellyt ravintola-alalla ja kokenut siellä häirintää mm.asiakas käynyt käsiksi ja työntänyt kieltänsä kähmiessään suuhuni ja työntänyt samalla minua kohti invavessaa, työkaverin väliintulo esti todennäköisesti käymästä pahemmin.

Mieheni tietää mitä olen kokenut ja tietää noiden asioiden lisäksi edellisen parisuhteeni olleen väkivaltainen eli olen todella saanut paskaa kohtelua niskaani elämäni aikana miehiltä, silti hän on sitä mieltä että naisen tulisi kestää mauton flirtti ja ahdistelu eikä ylireagoida, mitä helvettiä tästä pitäisi ajatella??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tdnk itse ahdistellut naisia.

Vierailija
2/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon. Vaikuttaa erittäin epäempaattiselta, jonka asenne ei tule koskaan muuttumaan ja tulee aina väheksymään kokemuksiasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten me too. Ja kampanja. Ja seksuaalinen häirintä.

Vierailija
4/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät itse mitä ajattelet asiasta ja mies itse miten hän asian kokee. Jos mahdollinen näkemys ero on toiselle tai molemmille liikaa, ette jatka suhdetta.

Vierailija
5/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan miehistä on selvästikin vaikea ymmärtää, miten haavoittavaa seksuaalisen ahdistelun kohteeksi joutuminen voi olla.

Entinen poikaystäväni suhtautui myös vähättelevästi, kun kerroin hänelle esimerkiksi 14-vuotiaana kokemastani ahdistelusta. Hän ei ilmeisesti pystynyt mitenkään eläytymään siihen, mitä olin joutunut lähes lapsena kokemaan. Muuten hän ei kuitenkaan ole mitenkään empatiakyvytön ihminen.

Ehkä voisit vielä yrittää rauhallisesti puhua asiasta miehesi kanssa. Oletko kuvaillut hänelle, miltä sinusta tuntui joutua ahdistelun uhriksi ja miten nuo kokemukset ovat sinuun vaikuttaneet? Itse taisin vain kertoa eksälleni tapahtumien kulun, enkä varsinaisesti kuvaillut niiden vaikutusta minuun.

Me too - kampanjaa eksäni ei kylläkään tuntunut vastustavan, ja ehkäpä se jopa muutti hänen käsityksiään.

Vierailija
6/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aiheesta on kunnon mykkäkoulu menossa,koska itse olen asiasta eri mieltä"

Teillä on hieno tapa ratkaista erimielisyydet. Lisäksi kyseessä on virheellinen vastakkainasettelu

Vierailija
7/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä osa naisistakin vähättelee näitä asioita. Siksi en koskaan kertonut äidilleni sukulaismiehen tai isäni vääränlaisesta käytöksestä minua kohtaan, kun olin teini. Vanhemmat onneksi eronneet vuosia sitten. Äitini olisi vain vaiennut (=hiljainen hyväksyntä) epämukavista asioista eikä nostanut kyseisiä äijiä seinää vasten.

Itse en parisuhteessa enää pystyisi arvostamaan toista, jos hän vähättelisi kokemuksiani. Valitettavasti suurin osa miehistä ei kykene käsittämään mitä osa naisista ja tytöistä joutuu kokemaan ja miltä se tuntuu.

Vierailija
8/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus mieheni kanssa. Olin todella yllättynyt ja järkyttynyt, kun mies (fiksu, mukava, koulutettu, 40 v, isä) vähätteli naisten kokemuksia. Ahdistelua tapahtuu hänen mukaansa harvoin, naiset eivät ymmärrä leikkiä tai " kerjäävät sitä".

Oli ihmeissään, kun kerroin kuinka jo yläasteella koulumatkoilla (samassa koulussa kun hän oli) keski-ikäiset miehet arvostelivat muotoja, kysyivät mitä "palvelut" maksavat ja irtoisiko viidelläkympillä (mk) ja näyttivät elimiään. Että kuinka kivalta ajatukselta tuntuu kun oma tytär kokee tuon? Ja ne kaikki likaiset heitot kesätöissä jo teinille.

Nuo kuulemma ovat harvinaisia tilanteita. Huoh!

Vierailija
9/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun paikka. Itse en voisi olla yhdessä miehen kanssa, joka osoittaisi empatian puutetta tai vähättelisi kokemuksiani.

Mitä tulee ahdisteluun kulttuurisena ilmiönä (sellaisesta tässä on kuitenkin kysymys!) Vastaisin samoin. Jos ei usko tuhansien ihmisten kokemusten ja kertomusten yhdessä luomaa kuvaa yhteiskunnastamme, mies on valitettavasti empatian puutteesta kärsivä pääliö. Vähän samaa kategoriaa kuin rasismin vähättely yksittäistapauksina.

Vierailija
10/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerroin exälle raiskauksesta, se vain kiihotti häntä.

Miehet nyt vaan on tuollaisia, matelijanaivoilla toimivia limanuljaskoita. Häntä et voi muuttaa.

Jos sinua ahdistaa, lopeta suhde.

Itse kaduttaa, etten lopettanut paljon aikaisemmin.

Vierailija
11/11 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kerroin exälle raiskauksesta, se vain kiihotti häntä.

Miehet nyt vaan on tuollaisia, matelijanaivoilla toimivia limanuljaskoita. Häntä et voi muuttaa.

Jos sinua ahdistaa, lopeta suhde.

Itse kaduttaa, etten lopettanut paljon aikaisemmin.

Tekstisi ensimmäinen lause aiheutti kylmänväreet inhotuksesta. Anteeksi, mutta exäsi vaikuttaa kuvottavalta ihmiseltä. Onneksi on entinen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä