Listaa kaikki ne Euroopan maat missä olet käynyt Parhaimmasta huonoimpaan.
Eli siis järjestykseen kuinka hyvin olet Viihtynyt. Mä aloitan.
Norja
Ruotsi
Tanska
Viro
Kommentit (26)
Espanja
Kreikka
Viro
Ruotsi
Italia
Islanti,Kroatia, Albaania, Kosovo, Bosnia, Makedonia, Montenegro, Puola,Saksa,Venäjä,Slovakia, Tsekki, Norja,Tanska,Liettua, Latvia,Espanja, Kreikka, Ruotsi, Viro
Itävalta
Kreikka
Saksa
Irlanti
Iso-Britannia
Portugali
Espanja
Norja
Ruotsi
Tanska
Alankomaat
Ranska
Tsekki
Albania
Latvia
Puola
Valko-Venäjä
Bulgaria
Iso-Britannia
Ruotsi
Viro
Latvia
Tanska
Bulgaria
Espanja
Kreikka
Italia, Espanja, Ranska, Kreikka, Norja, Iso-Britannia, Belgia, Alankomaat, Saksa, Viro, Tsekki, Tanska, Ruotsi, San Marino, Sveitsi, Puola, Latvia, Venäjä, Unkari, Jugoslavia
Kaikissa olen ollut. Entisissä itäblokinmaissa en ole käynyt. Todella vaikea sanoa mikä olisi mieleinen. Eikä Italiaa ja Saksaa voi edes verrata toisiinsa. Saksa on sama kuin Suomi ja Etelän maat elävät aivan eri meiningillä. Raja kulkee kutakuinkin Alppien kohdalla ja katolilaiset ajattelevat elämästä vähän toisin. Tykkään kuitenkin Turkista ja Pohjois-Afrikastakin. Saharan eteläpuoli on naiselle täysin pa++ha paikka. Kuten esim. Intia jaAasia.
Vierailija kirjoitti:
Islanti,Kroatia, Albaania, Kosovo, Bosnia, Makedonia, Montenegro, Puola,Saksa,Venäjä,Slovakia, Tsekki, Norja,Tanska,Liettua, Latvia,Espanja, Kreikka, Ruotsi, Viro
Ranska ja Itävalta unohtui.
Itävalta tuonne listan alkupäähän vaikka Montenegron jälkeen ja Ranska ennen Espanjaa
Iso-Britannia
Viro
Portugali
Saksa
Hollanti
Sveitsi
Liechtenstein
Italia
Irlanti(ja P-Irlanti)
Ruotsi
Islanti
Ranska
Portugali
Italia
Saksa
Tanska
Englanti (ja Skotlanti)
Hollanti
Itävalta
Sveitsi
Kreikka
Kroatia
Eesti
Belgia
Liettua
Malta
Espanja
Latvia
Kaikkiin lähtisin uudelleen. Nuo listan loppupään maat ovat olleet vain tylsimmät. Ei sinänsä valitettavaa.
Turhan pitkä lista, yli 40 maata ja valtiota. Lasken vain ne joissa olen yöpynyt
Lemppareitani Italia, Romania, Slovenia, Sveitsi, Kroatia, Liettuassakin paljon mistä nautin. Nuo myt Euroopasta. Jokaisessa maassa on jotain ihanaa, siksi ei ole inhokkeja.
Norja, täällä olen matkustanut yli 35 vuotta, kesäisin
Sveitsi
Saksa
Luxemburg
Ruotsi
Viro
Latvia
Italia
Espanja
Ranska
Puola
Alankomaissa vain pyörähdin , en osaa aanoa mitään muuta kuin, että jopa vähän tunsin surkua, kun viettivät Venlossa päivää likaisrn joen ympärillä
Monaco ei taida olla maa, vaan itsenäishallinto🤔mielenkiintoinen paikka. Yksi mieheni elämyksistä, kun ajoi Ferrarilla Monacon Grand Prix -pätkän
Vierailija kirjoitti:
Irlanti(ja P-Irlanti)
Ruotsi
Islanti
Ranska
Portugali
Italia
Saksa
Tanska
Englanti (ja Skotlanti)
Hollanti
Itävalta
Sveitsi
Kreikka
Kroatia
Eesti
Belgia
Liettua
Malta
Espanja
LatviaKaikkiin lähtisin uudelleen. Nuo listan loppupään maat ovat olleet vain tylsimmät. Ei sinänsä valitettavaa.
Missä päin Irlantia olit? Meillä on sukulaisia siellä ja kiinnostaisi joskus lähteä. Kävitkö jossain linnoissa? Entä millainen pubikulttuuri oli?
Mikä matkamaidenne kohteista on eniten tehnyt vaikutuksen?
Itsellä Italiassa Piemonten viinikukkulat ja Alban kylä. Moselin laakson viinitila Zell Moselissa ( ja maailman paras tilan viini )
Stutthoff keskitysleiri jätti syvän muistijäljen sekin, ja Rautanaamion saari Cannessisa
Latviassa kiipeilypuisto ja ikimuistoinen hitaanliikenteen junamatka jäivät mieleen myös.
Sekä kylmä yö Haltilla, kun lampaat kilistivär leiriimme aamuyöllä tunturissa. Illalla oli paistettu nuotiossa seitiä ja ihasteltu, kuinka kuu nousi ja aurinko laski.
En ole käynyt kuin Ruotsissa. Ei moitetta, viihdyin hyvin. Ei kuitenkaan dramaattisia eroavaisuuksia Tukholman ja Helsingin välillä. Tukholma ehkä kauniimpi saaristoineen ja vähän enemmän suurkaupungin tuntua mutta ero ei ole dramaattinen. Norjaan haluaisin käymään ehdottomasti.
Iso-Britannia
Alankomaat
Ruotsi
Norja
Italia
Unkari
Viro
Turkki
Venäjä
Vaikea nyt ihan tarkkaan järjestykseen laittaa, mutta suunnilleen näin:
Norja
Ruotsi
Tanska
Portugali
Kroatia
Slovenia
Slovakia
Kreikka
Tsekki
Espanja
Iso-Britannia
Itävalta
Saksa
Ranska
Venäjä
Puola
Viro
Unkari
Italia
Latvia
Liettua
Kypros
Vierailija kirjoitti:
Irlanti(ja P-Irlanti)
Ruotsi
Islanti
Ranska
Portugali
Italia
Saksa
Tanska
Englanti (ja Skotlanti)
Hollanti
Itävalta
Sveitsi
Kreikka
Kroatia
Eesti
Belgia
Liettua
Malta
Espanja
LatviaKaikkiin lähtisin uudelleen. Nuo listan loppupään maat ovat olleet vain tylsimmät. Ei sinänsä valitettavaa.
Malta oli taas mulle positiivinen yllätys ja mielestäni tosi paljon vastinetta rahalle matkan halpuuten tähden. Ainakin pitkäksi viikonlopuksi riittää hyvin tekemistä jos käy myös lähisaarilla risteilyllä. Rakennukset olivat kyllä kaikki saman tylsän vaaleanruskean värisiä.
Vaikea laittaa kaikkia järjestykseen, kun on niin paljon maita ja matkakokemuukseen vaikuttaa niin paljon muutkin asiat kuten matkaseura ja vuodenaika, ja vaikea verrata vaikka festarireissua luontomatkailuun. Itse tykkäsin Hollannista, Englannista ja Italiasta eniten. Saksassa kävin Berliinissä ja oli mielestäni yksi rumimmista paikoista jossa olen käynyt, tosin en kadu sinnekään menemistä, sillä onhan historialliselsta kannalta merkittövä kaupunki.
Tsekki
Viro
Unkari
Latvia
Ruotsi
Tanska
Norja