Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa 60 vuotiaat vanhemmat!

Vierailija
27.07.2019 |

Olen 32 v ja tulee järkky stressi olla heidän kanssa vaikka heitä rakastan. Samoin puolison vanhempien kanssa.

Kokoajan vingutaan kaikesta ja että ollaan huonossa kunnossa, sit silti syödään huonosti ja epätervellisesti, ihmellisiä uskomuksia, äiti heittäytyy marttyyriksi töissä, tekee aivan liikaa, vanhemmat uuvuttavat ittensä aivan turhanpäiten ja kokoajan eletään odotakseen milloin sairastutaan. Milloin mitäkin vaivaa ja ongelmaa. Vanhaaikaisia uskomuksia ja vanhentunutta tietoa.

Raivostuttaa ja vie energiat kuin eivät millään ymmärrä että on oma valinta, asioihin voi itse vaikuttaa. Ärsyttävintä on kun ei oteta vastaan apua ja vinkkejä, jaksetaan sit ihmetellä kuinka hyvin pärjätään milloin missäkin arjen jutuissa, koko elämä yhtä ihmettelyä.

Sitä sukupolvea ettei ymmärretä että joskus voi itsekkin pysäyttää ja yrittää eikä vaa vinkua ja ahmia.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sekava teksti. Siis kuka on huonossa kunnossa? Sinä vai vanhempasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä heistä vingut, anna olla.

Vierailija
4/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että on ikä- tqi sukupolvikysymys. Pmat vanhemapni ovat vähän tuota vanhempia ja ovat ymmärtäneet terveyden ja valintojen merkityksen jo vuosikymmeniä. No, isäni on silti jo kuollut, mutta kuoli terveenä ja tyytyväisenä kesken rakastamiensa puuhien.

Vierailija
5/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika oudolta kuulostaa. Olen 60, täyttä päätä työelämässä vaativassa ammatissa, terve, matkustan, harrastan. Ei ole mitään valitettavaa, kun omatkin vanhemmat on jo hautaan hoidettu.

Vierailija
6/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vinkuva ap peiliin.

Sä oot vielä vissiin niin nuori, ja kypsymätön, että luulet tietäväsi kaiken.

Tää sopii hyvin myös suhun Sitä sukupolvea ettei ymmärretä että joskus voi itsekkin pysäyttää ja yrittää eikä vaa vinkua ja ahmia.

Vierailija
7/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani ovat melkein 80 ja vauhtia riittää ihan kohtuullisesti.

Vierailija
8/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He voi olla muuten masentuneita/ahdistuneita ja valitus ulkoisista asioista on sisäisen olon projisointia. Ei auta vaikka ulkoisesti asiat olisi hyvin, mutta he ei ymmärrä sitä koska heidän aikaan masentunut=seinähullu

9/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vartoo vaan kun ne on 80

Vierailija
10/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika oudolta kuulostaa. Olen 60, täyttä päätä työelämässä vaativassa ammatissa, terve, matkustan, harrastan. Ei ole mitään valitettavaa, kun omatkin vanhemmat on jo hautaan hoidettu.

Minunkin mielestäni kuulostaa oudolta. Ei perus-60-vuotias todellakaan ole tuollainen, ei kukaan tuntemani.

T. 59-vuotias

Vierailija
11/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän joku 60v vaihdevuosioireinen nainen voi olla tosi rasittavaa seuraa, ihan samalla tavalla kuin perheen 15v teini. tai hormoonihöyryinen raskaana oleva nainen.

Eikä myöskään miehet säästö tältå, ihan samalla tavalla käyttäytyvät 50-65 v kun nykytuykimuksen heillä on myös vaihdevuodet.

Yleensä ärtymyksen taustalla on häiriintyneet yöunet. Ja kyllä 60v iässä niveliä kolottaa ja kroppa valmistuu vanhuuteen.

Vierailija
12/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän joku 60v vaihdevuosioireinen nainen voi olla tosi rasittavaa seuraa, ihan samalla tavalla kuin perheen 15v teini. tai hormoonihöyryinen raskaana oleva nainen.

Eikä myöskään miehet säästö tältå, ihan samalla tavalla käyttäytyvät 50-65 v kun nykytuykimuksen heillä on myös vaihdevuodet.

Yleensä ärtymyksen taustalla on häiriintyneet yöunet. Ja kyllä 60v iässä niveliä kolottaa ja kroppa valmistuu vanhuuteen.

Tuo on totta, että iästä riippumatta joku saattaa olla rasittavaa seuraa.

Mutta ei ole kyllä mitenkään normaalia, että "niveliä kolottaa".

Vierailija
13/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 63-vuotias kahden aikuisen lapsen äiti. Yksinhuoltajana kasvatin heidät. Pari sairautta on, mutta en vingu mistään muusta kuin siitä, että joudun edelleen heilumaan työttömänä. Joskus ajattelin että eläkeiän lähellä alkaa jo helpottaa, mutta isänmaa ei tarjoa minulle työpaikkaa millään ilveellä, vaikka olisin täysin työkuntoinen. Se on aihe, josta en jaksa enää edes valittaa tai keskustella. Töitä ei löydy tekevälle.

Aloittajalle sanon, että jos vanhempasi valittavat niin mieti jo valmiiksi muutama puheenaihe, johon käännät keskustelun valituksen alkaessa. Turha yrittää sanoa heille neuvoksi yhtään mitään tai edes sympata. Tykkäävät valittamisesta. Tai kysy mikä korjaisi heidän tilanteensa konkreettisesti heidän  omasta mielestään. Kieltäydy kuuntelemasta valitusta. Meitä on moneen lähtöön ja ääliöitä riittää.

Vierailija
14/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59v mutta en ihan usko noihin vanhoihin uskomuksiin yms vanhentuneeseen tietoon. Tässä ollaan parhaassa työiäsdä uran huipulla.

Kremppaa on joo ja väsyy nopeammin kun tuo tekemisen määrä ei ikinä vähene. Päinvastoin, nyt on vielä lapsenlapsillekin jaettava vähästä omasta ajasta.

Vaihdevuodet oli ja meni, kukaan ei edes huomannut sitö. Tai no mies joka oli hätää kärsimässä kun pitäisi jatkuvasti viihdyttää vaimoa:)

No, tässä tehdään raksaa täysillä 30 asteen helteessä. Marjaan lähden vasta ensiviikolla kun viilenee. Toisaalta tämä kuumuus on ihanaa!

Vierailija
15/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee vaa surulliseksi kun aina saa kuulla sitä kuinka he ovat vanhoja ja rupsahtaneita. Ylipäätän ovat kaikki 4 sellaisia ettei ole koskaan ollut elämänhalua vaan väkisin menty elämän läpi, uskon että se saa ihmisen rupsahtamaan.

Tämä on myös syy miksi emme halu lisääntyä.

En halu huonoja geenejä tähän maailmaan.

Vierailija
16/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota etäisyyttä, ei ole pakko tavata koko ajan ja voi soittaa silloin tällöin. Voit keskittyä omaan elämääsi ja harrastuksiisi. Ehkä he eivät kaipaa ratkaisua kaikkeen vaan positiivista ymmärtävää tunnetta, ehkä joku kaverinsa osaa heitä tukea. Et ole vastuussa heidän elämästään tai tunteistaan, saati ruokavaliosta. Työnarkomaniaa ei voi parantaa, se henkilö itse tajuaa levätä tai ei tajua.

Vierailija
17/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, kun ovat 75v. Sitten se ilo vasta tuplaantuukin.

Vierailija
18/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä itse vaikutat rasittavalta. Ikäiselläsi tulisi olla jo kielioppi hallussa, ei ole. Onko koulutus jäänyt peruskouluun? Olen 58-vuotias, pian 59-vuotias ja ensi vuonna kuusikymppinen. Elän täysillä, minulla on pitkä virkaura takanani, mies on vanhempi. En ymmärrä aloitustasi. Kyllä, valittaa saa,jos se helpottaa omaa oloa. Ota etäisyyttä ja elä omaa elämää, hanki elämä.

Vierailija
19/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en osaa samaistua. Mitä ihmeen vanhentunutta tietoa tai asenteita. Olen 62 ja elän mielestäni ihan ajan hengessä. Minäkin jouduin 2v sitten työttömäksi ja uutta duunia ei näytä löytyvän. Toisaalta eläkepäivät lähestyvät ja 40v työurasta jokunen ropo heltiää. Nykyään kaikenikäiset voivat elää omannäköistä elämää toisin kuin ennen kun ihmisen kuului tehdä sitä tai tätä. Nuorena helpommin välittää toisten sanomisista kuten itsekin tein mutta olen jo aikoja sitten luopunut siitä. Olen myös valikoiva seurani suhteen.

Vierailija
20/30 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, että iästä riippumatta joku saattaa olla rasittavaa seuraa.

Mutta ei ole kyllä mitenkään normaalia, että "niveliä kolottaa".

Minä en ole kuin 49 ja helvetti että niveliä ja selkää kolottaa, joka hemmetin päivä. Selkä/polvet on olleet paskana jo kolmikymppisenä, joten minä väitän että monelle on ihan normaalia.

Olkaa onnellisia te joilla ei ole näitä ongelmia, ja koettakaa nyt edes vähän ymmärtää niitä jotka niistä mainitsevat, niitä oikeasti voi olla.