Miten tutustua pyörätuolin käyttäjään? teinkö mokan?
Haluan tehdä jotain erilaista. Aloin miettimään minkälaisia ihmisiä tunnen ja tajusin etten tunne ketään pyörätuolin käyttäjää. Etsin youtubesta pyörätuoli vloggaajia ja laitoin muutamalle ihmiselle viestiä... kukaan heistä ei vastaa! tuntuvat vaan keskustelevan omanlaistensa kanssa eli toisten halvaantuneiden kanssa. Onko halvaantuneilla miehillä niin huono itseluottamus että on vaikeaa tutustua kävelevään naiseen...?
Miten suhtautuisit jos itse halvaantuneena saisit tälläisen viestin, kun olet ensiksi kysynyt miten löysin kanavasi:
" Löysin youtube kanavasi koska viimeaikoina olen ajatellut minkälaisia ystäviä minulla ei ole ja sitten tajusin etten tunne ketään joka käyttäisi pyörätuolia. Joten yritin löytää youtubesta ihmisiä jotka käyttää pyörätuolia, sitten löysin sinun kanavasi ja kirjoitin sinulle. Olen avoin joten minua ei häiritse jos joku käyttää pyörätuolia tai on jokin sairaus, emme voi valita sairauksiamme tai vammojamme, elämä kulkee omia teitään... Minulla on ollut paljon myös kovia aikoja elämässäni, rikkinäinen lapsuudenperhe, kun olin 13-15vuotias kaikki kiusasivat minua, en ole terve enää, minulla oli väkivaltainen poikaystävä, näin viimeksi 5 vuotta sitten vanhempiani... Joten olen kärsinyt paljon ja nyt haluan auttaa muita ihmisiä jotka kamppailee elämässään ja minulla on paljon empatiaa. :) "
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo mies ei maanantai iltaan mennessä vastaa niin kolmas ja viimeinen viesti jonka laitan hänelle menee näin: Tajusin ettet halua olla ystäväni kun et vastaa. Aivan vitu.n sama, ollaan sitten hiljaa jos se on mukavampaa! Minä en kirjoittanut sinulle siksi, että olisin kiinostunut vammastasi vaan koska videoidesi perusteella vaikutat mukavalle ja olisin halunnut jakaa vertaistukea myös kanssasi koska näen että sinulla on ollut vaikeaa ja jutella yleisesti kaikesta, kertoa sinulle minkälaista on asua Suomessa ja sinä voit kertoa minulle minkälaista on asua New Yorkissa jne. Hyvästi.
Laitan sinulle vielä hauskan videon joka toivottavasti piristää päivääsi. * Husky video koska tiedän tämän miehen tykkäävän huskeista *
Ymmärtähän, että kiroilu ei anna sinusta kovin lähestyttävää ja asiallista kuvaa?
Vierailija kirjoitti:
AP on tyypillinen stalkkeri. Kyllä vammautunut ihminenkin sen huomaa. Ihan normaalit aistit ja tunteet heillä on. Jos ei näin sattumoisin ole, ei ne puutteet vammasta johdu.
Ketään en ole koskaan stalkannut, miten voisin edes stalkata kun toinen asuu atlantin toisella puolella? että kenenkään ikkunan alla en hiiviskele... yritän vaan tutustua erilaisiin ihmisiin ja jos seurani ei kelpaa niin jätän kyllä rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Jestas :D Harvinaisen omaperäinen provo tai harvinaisen sekopäinen aloittaja!
Kiitos <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap hauskoista viesteistä . En ole nauranut näin paljon pitkään aikaan.
Joo olen mokailun kuningatar. En taida olla kovin sosiaalisesti lahjakas kun en osaa lähestyä ihmisiä oikein ja ehkä tämä on myös yks syy siihen minkä takia aikoinaan päädyin kiusatuksi. Aikomukseni oli hyvä, mutta tyrin aina.
Jos sinulla on sitä empatiaa niin paljon kuin mainostat, niin kannattaisiko yrittää asettua sen viestin vastaanottajan asemaan ja miettiä perusteellisesti miltä sen vastaanottaminen hänestä tuntuisi? Et sitten ehkä tulisi kirjoittaneeksi ainakaan mitään ihan noin törkeää kuin tuo aloitukseen laittamasi viesti.
Aloituksen viesti ei ollut törkeä. Päinvastoin. Ystävällisyyden kautta häntä lähestyin ja halusin jään rikkojana käyttää sitä että kerroin suoraan ettei mun kanssa tarvitse ainakaan vammaa ja pyörätuolia hävetä.
En tietenkään tiedä häpeääkö hän, mutta toivon että osaa laittaa viestini oikeisiin mittasuhteisiin ja jos ei häpeä niin sillonhan tuo kohta viestistäni ei koske häntä ja voidaan jatkaa normaalisti keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuli mieleen sen hyvin tunnetun artistin veljen stalkkaaja. Aloittajan viesteissä on jotain toisista ihmisistä piittaamatonta sinnikkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti molempia. Sekopäiset usein viihdyttävät itseään sekopäisillä provoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo mies ei maanantai iltaan mennessä vastaa niin kolmas ja viimeinen viesti jonka laitan hänelle menee näin: Tajusin ettet halua olla ystäväni kun et vastaa. Aivan vitu.n sama, ollaan sitten hiljaa jos se on mukavampaa! Minä en kirjoittanut sinulle siksi, että olisin kiinostunut vammastasi vaan koska videoidesi perusteella vaikutat mukavalle ja olisin halunnut jakaa vertaistukea myös kanssasi koska näen että sinulla on ollut vaikeaa ja jutella yleisesti kaikesta, kertoa sinulle minkälaista on asua Suomessa ja sinä voit kertoa minulle minkälaista on asua New Yorkissa jne. Hyvästi.
Laitan sinulle vielä hauskan videon joka toivottavasti piristää päivääsi. * Husky video koska tiedän tämän miehen tykkäävän huskeista *
Ymmärtähän, että kiroilu ei anna sinusta kovin lähestyttävää ja asiallista kuvaa?
Katoppa mulla ei kärsivällisyys riitä loputtomasti. Olen aika tulisieluinen ihminen herkkyyden lisäksi. Joten jos mies ei osoita mulle huomiota vaikka oon odottanut hänen vastaustaan useamman päivän ajan, niin mua ei kiinnosta sillon onko se mies terve vai vammainen, sanon suoraan niin kun ajattelen/tunnen, jos mua kiukuttaa niin näytän sen ja lähden lätkimään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ap hauskoista viesteistä . En ole nauranut näin paljon pitkään aikaan.
Joo olen mokailun kuningatar. En taida olla kovin sosiaalisesti lahjakas kun en osaa lähestyä ihmisiä oikein ja ehkä tämä on myös yks syy siihen minkä takia aikoinaan päädyin kiusatuksi. Aikomukseni oli hyvä, mutta tyrin aina.
Jos sinulla on sitä empatiaa niin paljon kuin mainostat, niin kannattaisiko yrittää asettua sen viestin vastaanottajan asemaan ja miettiä perusteellisesti miltä sen vastaanottaminen hänestä tuntuisi? Et sitten ehkä tulisi kirjoittaneeksi ainakaan mitään ihan noin törkeää kuin tuo aloitukseen laittamasi viesti.
Aloituksen viesti ei ollut törkeä. Päinvastoin. Ystävällisyyden kautta häntä lähestyin ja halusin jään rikkojana käyttää sitä että kerroin suoraan ettei mun kanssa tarvitse ainakaan vammaa ja pyörätuolia hävetä.
En tietenkään tiedä häpeääkö hän, mutta toivon että osaa laittaa viestini oikeisiin mittasuhteisiin ja jos ei häpeä niin sillonhan tuo kohta viestistäni ei koske häntä ja voidaan jatkaa normaalisti keskustelua.
Eli käytännössä sanoit, että ne ovat hävettäviä asioita.
Jos et ole provo niin olet oikeasti käsittämättömän tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katoppa mulla ei kärsivällisyys riitä loputtomasti. Olen aika tulisieluinen ihminen herkkyyden lisäksi. Joten jos mies ei osoita mulle huomiota vaikka oon odottanut hänen vastaustaan useamman päivän ajan, niin mua ei kiinnosta sillon onko se mies terve vai vammainen, sanon suoraan niin kun ajattelen/tunnen, jos mua kiukuttaa niin näytän sen ja lähden lätkimään muualle.
Eli ventovieraiden ihmisten on annettava sinulle huomiota tai sitten maailma räjähtää ja paikalta poistutaan ovet paukkuen eli netissä kiroukset perässä tullen.
Asiat voivat kiukuttaa, mutta omaa kiukkua ei kannata aina purkaa muihin ihmisiin jos tutustumista ja kanssakäymistä haluaa saada aikaan tai jatkaa.
Stalkkareille tyypillistä on jotenkin ajatella, että kohde on velkaa heille jotain. Tämä muutaman viesti ja Husky-videon lähettäminen edellyttää kohteelta jo syvää ystävyyttä ja kiitollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saisin tuollaisen viestin, jättäisin vastaamatta siihen.
Miksi et vastaisi?
Viestin riveiltä ja rivien välistä paistaa mahdollinen ongelmakimppu ihmiseksi.
On kai se nyt selvä, että ap on provo.
Et olisi yhtään alentavammin voinut asiaasi ilmaista vaikka olisit yrittänytkin. Jos olit ihan tosissasi, niin sosiaalista pelisilmää sinulla ei ole kyllä pätkääkään.