Loman viimeinen viikonloppu, maanantaina töihin. Miten jaksaa taas seuraavat 11 kuukautta
pskassa duunissa, jossa en viihdy. Ahdistaa jo pelkkä ajatus syksystä (talvesta ja keväästä).
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Hae aluksi saikkua ja jos ei se auta niin ota lopputili. Vai oletko jokin työn sankari?
Voi kun olisikin mahdollista ottaa loparit! Olen yh ja asuntolainaa on vaikka muille jakaa.
Niin, no mulla oli kesälomaa 4 pv ja ensi kesänä vasta seuraava loma. En tiedä miten jaksan.
Onhan sulla talviloma, jos on vuosilomaa ollut kesälläkin?
Kenellä muka on vain yksi loma vuodessa?
No haetko aktiivisesti uutta työpaikkaa? Monta työhakemusta olet laittanut esimerkiksi viimeisen 6kk sisällä menemään? Anna kun arvaan, tasan 0 kappaletta. Tunnen itsekin näitä työstään kitisijöitä mutta mitään ei viitsitä tehdä sen eteen että elämästä tulisi itselle mieluisampaa. Elämä on sitä mitä siitä itselleen tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae aluksi saikkua ja jos ei se auta niin ota lopputili. Vai oletko jokin työn sankari?
Voi kun olisikin mahdollista ottaa loparit! Olen yh ja asuntolainaa on vaikka muille jakaa.
Itse olet velkavankeutesi valinnut. Vuokralla ollessa on niin paljon helpompi muuttaa jos ja kun haluaa.
Lisäksi velattomana voi sanoa että pidä rupinen duunisi mä lähden meneen. Tyhmää tuhlata ainoa elämä työhön josta ei edes tykkää.
Vierailija kirjoitti:
No haetko aktiivisesti uutta työpaikkaa? Monta työhakemusta olet laittanut esimerkiksi viimeisen 6kk sisällä menemään? Anna kun arvaan, tasan 0 kappaletta. Tunnen itsekin näitä työstään kitisijöitä mutta mitään ei viitsitä tehdä sen eteen että elämästä tulisi itselle mieluisampaa. Elämä on sitä mitä siitä itselleen tekee.
Ei ap, mutta samassa tilanteessa. Haen aktiivisesti uutta työpaikkaa ja seuraava paikka on varmaan työpsykologi, kun minulle sopimaton työ vie elämänilon, mutten saa uutta työtä yrityksistä huolimatta.
Nautit nyt näistä kahdesta päivästä ennen töihinpaluuta, menet maanantaina töihin kuten pitääkin (älä nyt todellakaan jää turhaan saikulle!!).
Jos et tykkää työstäsi, katso te-palvelut.fi:stä avoimet työpaikat, ja haet uusia paikkoja.
Mun ukki teki raskasta työtä tehtaassa 6 päivää viikossa vailla lomaa.
Sitten tuli laki, että lomaa oli viikko vuodessa. Ja myöhemmin ruhtinaalliset 2 viikkoa.
Mun toisen puolen ukki piti palvelijaa, joka oli työssä koko ajan ja nukkui keittiössä portaiden alla olevassa kolossa. Yksi iltapäivä oli vapaata hänellä viikossa. En tiedä kesälomista. Kun ajat muuttuivat, kunnollisia palvelijoita oli yhä hankalampi saada.
Vierailija kirjoitti:
Mun ukki teki raskasta työtä tehtaassa 6 päivää viikossa vailla lomaa.
Sitten tuli laki, että lomaa oli viikko vuodessa. Ja myöhemmin ruhtinaalliset 2 viikkoa.
Mun toisen puolen ukki piti palvelijaa, joka oli työssä koko ajan ja nukkui keittiössä portaiden alla olevassa kolossa. Yksi iltapäivä oli vapaata hänellä viikossa. En tiedä kesälomista. Kun ajat muuttuivat, kunnollisia palvelijoita oli yhä hankalampi saada.
Laitoin nämä siksi, että jos näistä saisi voimaa jaksaa. Nykyään on sentään 2 päivää viikossa vapaata ja kunnon loma.
Lopeta työt. Paras juttu ikinä, joka omalle kohdalle suotiin.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta työt. Paras juttu ikinä, joka omalle kohdalle suotiin.
Hänelle tulee karenssi.
Miksei sulla oo talvilomaa? Mulla 38 päivää lomaa, pidän yleensä kesällä 4 viikkoa ja jätän loput talveksi. Oon kunnalla töissä.
Minullakin on 38 päivää lomaa, mutta ne saa pitää putkeen halutessaan, joten ei minullakaan ole talvilomaa ellen säästä lomaa sinne. Olen valtiolla töissä.
Kyllä se siitä lähtee. Katse seuraavaan viikonloppuun, jolloin on taas pari päivää vapaata. Uuden työpaikan etsiminen, kun vielä on työpaikka, on helpompaa. Monet jättävät hakematta, kun pelkäävät liikaa joutuvansa ojasta allikkoon. Jos inhoaa nykyistä työtä, ei hävittävää paljon ole.
P.S. Se kuukausittainen säännöllinen palkka on aika hyvä asia elämässä.
Hah ensimmäisen työpäivän jälkeen loma on enää muisto ja sitä myötä vitutuskin häviää.
Opettele elämään päivä kerrallaan. Varmasti ahdistuu jos ajattelee että seuraavat 11 kuukautta on paskaa. Mutta ajattele yhtä päivää kerrallaan ja sitä mitä kivaa teet työpäivän jälkeen.
Samoja ajatuksia. Uusia töitäkin olen hakenut, mutta muutaman kerran jäänyt kakkossijalle ja alkaa jo haastattelut ja testit väsyttää. Ehkä sitä taas loman jälkeen jaksaisi yrittää.
Jouduin itse kesäkuussa tekemään niska limassa myös työkaverini työt, mutta nyt oman lomani aikana suurin osa minun töistä on tekemättä ja kävin sen verran s-postia vilkaisematta, että pomokin jättänyt muutaman sovitun asian tiedottamatta, ja nyt minulla kiukkuisia kyselyitä sähköpostissa, kun asioita tekemättä, kun kukaan ei sijaista. :(
Jos työt olisi oikeasti niin ihanaa niin porvarit tekisi niitä itse.