Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidiksi 44-vuotiaana.

MaMMUTTIKO
27.07.2019 |

Jaksaisitko vauva-arkea yli nelikymppisenä? Onko ns. vanhojen vanhempien lapset rahallisesti hemmoteltuja ja itsekkäitä iltatähtiä?

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti osa vanhemmista vanhemmista onnistuu hyvin kasvatustehtävässään. Monien on kuitenkin vaikeaa myöntää tehneensä virheitä eivätkä he suostu edes keskustelemaan näistä asioista aikuistenkaan lastensa kanssa. "Mehän olemme yli 40 vuotta sinua vanhempia, kyllä me tiedämme aina, mikä sinulle on parasta." 

Vierailija
102/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmat eivät läheskään aina ole viisaimpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin itse saanut valita, en olisi halunnut keski-ikäisiä vanhempia, monestakaan syystä. Mutta kukaan ei saa valita vanhempiaan.

Minä en olisi halunnut mun nuoria, itsekkäitä, vain omaa etuaan ajattelevia ja lapsen asemaa ajattelemaan kykenemättömiä, lapsiaan väkivaltaisesti kohtelevia paskavanhempia. Olisin ilosta kiljuen vaihtanut ne keski-ikäsiin kiltimpiin vanhempiin.

no mulla ei ollut kiltit keski-ikäiset vanhemmat

paljon oli perheväkivaltaa meillä

niin henkistä kuin fyysistä

Ja sun mielestä ikä oli se määrittävin asia miksi sun vanhemmat olivat huonoja vanhempia??

Vierailija
104/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin todella kiltti ja rauhallinen teini. Jos jostain tuli pientä erimielisyyttä vanhempieni kanssa, en esimerkiksi jaksanut tehdä ylimääräisiä koulutehtäviä viikonloppuna tai en halunnut aloittaa jotain vanhemmilleni mieluista harrastusta, niin hyvin usein sain kuulla: "Me olemme jo näin vanhoja ja sinä et meitä usko. Me kuolemme nopeammin, kun meille noin paljon stressiä aiheutat."

Myöhemmin vanhempani eivät hyväksyneet poikaystävääni (yhdessä yli 10 vuotta) eivätkä ammatinvalintaani (ei-akateeminen ala) ja sain kuulla: "Näinkö sinä pilaat meidän vanhuutemme ja häpäiset meidät! Kyllä me tiedämme, ettei tuosta mitään tule, koska meillä on niin paljon enemmän elämänkokemusta. Kohta olemme jo haudassa ja sitten sinä itket ja jäät yksin."

Vierailija
105/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään sellaista yli 40-vuotiaana lapsen saanutta, joka uskaltaa nimettömänä kertoa, että ei ollut hyvä idea hankkiutua raskaaksi enää siinä iässä?

Ei ole.

Vierailija
106/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään sellaista yli 40-vuotiaana lapsen saanutta, joka uskaltaa nimettömänä kertoa, että ei ollut hyvä idea hankkiutua raskaaksi enää siinä iässä?

Ei ole.

Tai sitten kukaan palstan vanhoista äideistä ei halua myöntää tehneesä virheen.

Vierailija
107/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti osa vanhemmista vanhemmista onnistuu hyvin kasvatustehtävässään. Monien on kuitenkin vaikeaa myöntää tehneensä virheitä eivätkä he suostu edes keskustelemaan näistä asioista aikuistenkaan lastensa kanssa. "Mehän olemme yli 40 vuotta sinua vanhempia, kyllä me tiedämme aina, mikä sinulle on parasta." 

Joo ihan kuin tuota "koska mä tiedän paremmin" ja "koska minä olen aikuinen ja sinä olet lapsi" tyylistä perustelua ei käyttäisi muunikäiset vanhemmat...

Vierailija
108/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ”tulet liian vanhana sitten isovanhemmaksi etkä jaksa hoitaa lastenlapsia” on surkea perustelu. Mun vanhemmat tuli isovanhemmiksi 50-vuotiaina ja ovat nyt 65v yhä terveitä; KERTAAKAAN eivät ole viitsineet sekunnin vertaa osallistua mitenkään. Appikset oli 55v kun tulivat isovanhemnmiksoöi ha ovat jaksaneet vielä vähemmän kuin eivät ole kahta lapsistamme nähneet koskaan ja haluavat ptää yhteyttä kerta kymmeneen vuoteen 5 min puhelun verran.

Nuori isovanhempi ei ole mikään tae mistään. Niin kulunutta läppää perustella tuolla argumentilla.

Vierailija
109/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

No kun ei olla tehty virhettä. Vaan hienoin asia elämässä.

T. Kolme lasta yli 40v ikäisenä

Vierailija
110/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä olisi mielenkiintoinen tutkimusaihe: Miten vanhojen vanhempien lapset kokevat vanhempiensa iän vaikuttaneen elämäänsä.

Vierailija
111/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

VAnha äiti on 50+ !!! Ei mikään 40+ joka on NORMAALI IKÄ. Jessus mitä wt sakkia täällä on!!!

Vierailija
112/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap jo valintansa tehnyt?

Vierailija
113/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntaluokat ovat niin totta. Tässäkin ketjussa näkee kaikesta että on wt elämämkolulaisia (tahallaan väärin kirjoitettu!) ja akateemista älykästä sakkia.

Vierailija
114/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin asia tulee muuttumaan. Yhä enemmän ihmisistä tekee lapsensa vanhempana. Siinä alkaa kohta olemaan ne nuorien vanhempien lapset vähemmistönä ja normaalimpaa on tehdä lapset kolmi-nelikymppisinä. Niin se aika ja elintavat muuttuvat.

Vierailija
115/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin asia tulee muuttumaan. Yhä enemmän ihmisistä tekee lapsensa vanhempana. Siinä alkaa kohta olemaan ne nuorien vanhempien lapset vähemmistönä ja normaalimpaa on tehdä lapset kolmi-nelikymppisinä. Niin se aika ja elintavat muuttuvat.

Totta.

Vierailija
116/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta vastausta kun vastaajaakin. Jokainen tilanne on ainutlaatuinen. Ystäväni sai ainokaisensa yli 40-vuotiaana. Toinen ystävä puolestaan teki kaksi lasta nuorena, noin parikymppisenä, ja vielä yli 50-vuotiaana sai kaksoset toivotusti ja luomusti. Ainoa joka on suhtautunut ikävästi hänen ikäänsä synnyttäjänä, on ollut terveydenhoitaja ennen lasten syntymää.

Itse olen 46. Sain lapseni yli 10 vuotta sitten. En enää nelikymppisenä olisi jaksanut pikkulapsiarkea.

Minusta ei ole olemassa yhtä oikeaa ikää tulla äidiksi. Kukin elämäntilanteensa ja voimiensa mukaan.

Vierailija
117/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntaluokat ovat niin totta. Tässäkin ketjussa näkee kaikesta että on wt elämämkolulaisia (tahallaan väärin kirjoitettu!) ja akateemista älykästä sakkia.

Olen tähän keskusteluun muutaman kommentin omista kokemuksistani kirjoittanut. Itse en tykkää luokitella ihmisiä esim. white trash -termiä käyttäen ja jaotella yhteiskuntaluokkiin.

P.S. Lukion keskiarvoni oli 9,9, mutta ei se minusta onnellista ihmistä tehnyt.

Vierailija
118/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tähän keskusteluun muutaman kommentin omista kokemuksistani kirjoittanut. Itse en tykkää luokitella ihmisiä esim. white trash -termiä käyttäen ja jaotella yhteiskuntaluokkiin.

P.S. Lukion keskiarvoni oli 9,9, mutta ei se minusta onnellista ihmistä tehnyt.

No mutta onhan se totta ja näkyy kilometrien päähän. Näen heti esim naisporukasta kumpaan sakkiin kuuluvat. Wt-sakilla huulitäytteet, tekotukka, tekokynsi, tekoripsi, tekotissi, kielenkäyttö leimallista, tatskat ja vaatteet selkeästi oman luokkaan leimautuvia.

Akateemiset hilltyn tyylikkäitä, ei mitään em. teko-roippeista, äänenkäyttö ja kielenkäyttä yläluokkaista, pukeutuminen ja korut, laukut jne ihan erilaista.

En tajua miksi itsestään selvä asia pitää kiistää. Suomessa on ERITTÄIN selkeät sosiaaliluokat juuri koulutuksen ja elämäntavan osalta. Ei niinkään rahan niinkuin esim Briteissä.

Vierailija
119/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensisijaisesti on ajateltava lapsen etua, tässäkin asiassa.

Vierailija
120/124 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: Mikähän niissä tekoripsissä ja tekokynsissä niin kauheaa on? (Eri asia tietenkin tekokynnet hoito- tai siivoustyössä, missä ne onkin kielletty.) Vähemmän ne ympäristöä saastuttavat kuin vaikkapa akateeminen kulttuurimatka toiselle puolelle maapalloa. Tiedän akateemisia, joilla on tatuointeja.