Imetän 2- ja 5- vuotiaita lapsiani
Imetän 2- ja 5- vuotiaita lapsiani. Haluaisitko kysyä jotakin?
Kommentit (29)
Kyllähän 5-vuotiaan imetys haittaa jo lapsen hampaita eli hampaat voivat kasvaa vinoon, eihän pulloruokintaakaan suositella sen ikäisille. Ja on onhan omatoimisen, noin ison lapsen imetys todella ällöttävää. Melkeinpä sairaalloista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän 5-vuotiaan imetys haittaa jo lapsen hampaita eli hampaat voivat kasvaa vinoon, eihän pulloruokintaakaan suositella sen ikäisille. Ja on onhan omatoimisen, noin ison lapsen imetys todella ällöttävää. Melkeinpä sairaalloista.
Rinta menee suuhun eri tavalla kuin tuttipullo eli ei ole hampaille samanlainen riski. Imuote menetetään luonnostaan, kun suuhun alkaa kasvaa pysyviä hampaita.
Me emme ole luonnonkansa.
Varmaan imetät sitä 5 vuotiasta myös lentokoneessa ja ravintolassa niin paljon huomiota itseesi.
Siinä äiti tyydyttää omia tarpeitaan, ei lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Me emme ole luonnonkansa.
Varmaan imetät sitä 5 vuotiasta myös lentokoneessa ja ravintolassa niin paljon huomiota itseesi.
Näin juuri. Emmekä ole myöskään niitä orankeja.
Itsellä on kohta 2-vuotta täyttävä kuopus. Hänen kohdallaan ei imetys onnistunut ollenkaan kun ei jostain syystä oppinut imemään. Itsellä matalat rinnanpäät joten sekin osasyy. No kuitenkin, itse olisin toivonut voivani imettää kaikkia lapsia ainakin 2 vuoden ikään saakka. Pisimmillään kuitenkin olen imettänyt vain 9kk ikään kun lapsi ei enää rintaa huolinut maidon vähyyden vuoksi.
3-vuotiaan imetys alkaa itsellä olla siinä ja siinä. Kyllä vielä reilusti päälle 2-vuotiasta voisin kuvitella inettäväni mutta yli 3-vuotiasta en ehkä enää itse imettäisi. Ok jos joku vielä silloin imettää, en pidä ihmeellisenä.
Mutta 5-vuotiaan imetyksessä en näe enää mitään järkeä. Nykyään ravinto on niin hyvää ja terveellistä ettei ainakaan sen takia imetystä tarvitse jatkaa kun moni tuntuu sitä sillä perustelevan. Läheisyyttä saa joo mutta sekään ei ole syy kun sitä turvaa voi ja pitääkin saada muilla keinoin kun imemällä rintaa.
Ok, 5-vuotias on vielä pieni muttei enää niin pieni että imetys olisi hyväksikään. Hänhän menee jo esikouluunkin!
Luulen että näillä pitkään imettävillä on itsellään joku tarve imetää eikä puhtaasti toimi siinä lasta ajatellen täysin.
Jos itse kuulusin että olen imenyt rintaa vielä 5-vuotiaana ja vanhempanakin niin kyllä kysyisin äidiltäni että minkä ihmeen takia?
Kokeilkaapa saada lapsi vastentahtoisesti rinnalle. Kyllä se halu pitkään imetykseen lähtee ensisijaisesti lapsesta. Äiti sitten päättää, kuinka pitkälle haluaa jatkaa. Pitkästä imetyksestä ei ole muuta haittaa, kuin ihmisten vieraantuminen luonnollisesta asiasta.
3/20 ainakin imetettiin meidän päiväkotiryhmässä vielä viisi vuotiaina.