Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuvittelette, että työttömät "makoilee kotona"? Oletteko itse niin laiskoja tai väsyneitä, ettette muuta jaksaisi?

Vierailija
27.07.2019 |

Minä ainakin työttömänä ollessa harrastin paljon liikuntaa, luin, harjoittelin aiemmin opiskelemiani asioita (esim. kieliä), soitin pianoa, hoidin kotia ja parisuhdetta ja itseäni, ulkoilin, laitoin ruokaa ja hain niitä töitä. Välillä makoilin kotona, jos ei oikein muuta huvittanut tehdä, mutta yleensä huvitti kun energiaa riitti niin paljon. Töissä käydessä energiat toki uppoaa töihin, että nyt ei jaksa työpäivän jälkeen juuri muuta kuin kotona makoilla.

Työttömänä ollessa olin huomattavasti energisempi kuin nyt työssä ollessani, koska valitettavasti en saanut mukavaa työtä, vaan sellaista joka vie kaikki mehut ja jota inhoan. Onneksi on määräaikainen... Etsin jo nyt uutta, mutta ei olisi katastrofi jäädä uudelleenkin työttömäksi.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kannatankin tukien poistoa, vapaamatkustaminen on väärin

Vierailija
2/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vuosia työtön ja en edes ehtisi töihin. Maatalossa riittää puuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUntemani työttömät on kaikki töissä, joista maksetaan palkka ilman verokirjaa. Hoidetaan lapsia, tehdään remontteja, korjataan autoja... Ei ole kiirettä palkkatöihin, koska työttömänä saa tuplatulot.

Vierailija
4/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on vain sanonta, joka kuvaa työttömien vapautta. Hyvää elämää, itsekin olin monta vuotta työtön. Nyt asun ulkomailla, ja täällä ei tuet juokse samaan tapaan kuin Suomessa asuessa.

Vierailija
5/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda työpaikkaa, jos nykyisessä on niin kurja olla että olet kateellinen työttömille. Sehän onnistuu helposti, eihän kenenkään tarvitsisi olla työttömänä jos ei haluaisi! Tai jää itse työttömäksi?

Vierailija
6/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sitä työssä olevan saatava jotenkin itselleen valehdeltua, että työttömät ovat erilaisia, huonompia ihmisiä kuin hän itse. Tuottaa hyvän mielen jos edes joku on alempana kuin itse.

Vierailija
7/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TUntemani työttömät on kaikki töissä, joista maksetaan palkka ilman verokirjaa. Hoidetaan lapsia, tehdään remontteja, korjataan autoja... Ei ole kiirettä palkkatöihin, koska työttömänä saa tuplatulot.

Nimen omaan, ”työtön” kampaajatuttu tekee täyttä päivää pimeänä.

Vierailija
8/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako?

Vierailija
9/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on vain sanonta, joka kuvaa työttömien vapautta. Hyvää elämää, itsekin olin monta vuotta työtön. Nyt asun ulkomailla, ja täällä ei tuet juokse samaan tapaan kuin Suomessa asuessa.

Ehhehe, minä saan 500 e kk työmarkkinatukea, siitä on vapaus kaukana. Todella outoa, että pas kaa työtä tekevät eli suurin osa ihmisistä kadehtii pienellä rahalla kituuttavia työttömiä, mutta oikeasti vapaat eli rikkaat vapaaherrat saa osakseen vain palvontaa. Työssäkäyvät on tyhmyreitä.

Vierailija
10/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse olen työttömänä. Makoilen aikalailla kaiket päivät, katselen telkkaria ja netflixiä. Ehkä kerran viikossa käyn lenkillä. No kerran parissa viikossa tulee käytyä kirpparilla. Enpä mä muuta teekkään kuin selailen somea ja juon kahvia. En väitä että muut työttömät olisi laiskoja, mutta itse olen ja samalla tavalla viettäisin vapaa-aikani työelämässäkin.

Vierailija
11/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin lukea kommentteja kuinka työttömät vaan makaa sohvalla ja elää muiden kustannuksella..jos se niin kivalta kuullostaa niin jääkää itse kotiin elämään muiden verorahoilla (paitsi kyllä se työntönkin veroja maksaa)  ja antakaa se työpaikkanne niille työttömille jotka oikeasti haluavat töihin vaikka kuinka väitätte toisin!!  Nyt olen töissä mutta välillä ollut myös työttömänäkin ja en ymmärrä näitä väitöksiä että työtön saa hirveästi rahaa jne.. olessani työtön sain ansiosidonnaista n. 900/kk ja siitä piti vielä maksaa kaikki laskut ei siitä paljoa rahaa jäänyt käteen

Vierailija
12/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehhehe, minä saan 500 e kk työmarkkinatukea, siitä on vapaus kaukana. Todella outoa, että pas kaa työtä tekevät eli suurin osa ihmisistä kadehtii pienellä rahalla kituuttavia työttömiä, mutta oikeasti vapaat eli rikkaat vapaaherrat saa osakseen vain palvontaa. Työssäkäyvät on tyhmyreitä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000667080.html

Tatu saa 1 100 euroa kuukaudessa, mikset sinä saa samaa?

Vierailija
13/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

veetuttaa kirjoitti:

Mikään ei ole niin ärsyttävää kuin lukea kommentteja kuinka työttömät vaan makaa sohvalla ja elää muiden kustannuksella..jos se niin kivalta kuullostaa niin jääkää itse kotiin elämään muiden verorahoilla (paitsi kyllä se työntönkin veroja maksaa)  ja antakaa se työpaikkanne niille työttömille jotka oikeasti haluavat töihin vaikka kuinka väitätte toisin!!  Nyt olen töissä mutta välillä ollut myös työttömänäkin ja en ymmärrä näitä väitöksiä että työtön saa hirveästi rahaa jne.. olessani työtön sain ansiosidonnaista n. 900/kk ja siitä piti vielä maksaa kaikki laskut ei siitä paljoa rahaa jäänyt käteen

900 tyhjästä... aika jees!

Vierailija
14/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000667080.html

Tatu saa 1 100 euroa kuukaudessa, mikset sinä saa samaa?

Hyvä kysymys! No, tuostakin pois verot n 20 %, vuokra ehkä 600? Siitä jää muihin laskuihin, ruokaan jne alle 400 e. Ei sillä mitään kivaa ja hyvää elämää vietetä, en ainakaan minä.

Vierailija
15/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

veetuttaa kirjoitti:

900 tyhjästä... aika jees!

Jää työttömäksi niin ei tarvitse kadehtii, idiootti! Miten tuolla älyllä varustettu on edes päässyt töihin?

Vierailija
16/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda työpaikkaa, jos nykyisessä on niin kurja olla että olet kateellinen työttömille. Sehän onnistuu helposti, eihän kenenkään tarvitsisi olla työttömänä jos ei haluaisi! Tai jää itse työttömäksi?

Sinähän sen sanoit, vapaamatkustaminen on oma valinta ja siksi siitä ei tulisi maksaa

Vierailija
17/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päälle tulee sitten veroton asumistuki, joka linkin selvityksessä on 400 euroa...

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005508577.html

Vierailija
18/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän sen sanoit, vapaamatkustaminen on oma valinta ja siksi siitä ei tulisi maksaa

Idiootti

Vierailija
19/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päälle tulee sitten veroton asumistuki, joka linkin selvityksessä on 400 euroa...

https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005508577.html

Hän saakin ilmeisesti ansiosidonnaista.

Vierailija
20/77 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yöllä ikkunasta katsomassa ja kuvaamassa. Siellä ne työttömät sängyissään vain makoili ja laiskotteli. Kuvat vein työkkäriin todisteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi