Rehellisesti.Kuka tykkää näin kuumasta ilmasta.
Tukahduttavampaa kuin etelässä.Tykkään lämmöstä,mutta liian kuuma nyt.Ei jaksa edes nurtsia leikata!
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihakset, juu, ja verenpaine kiittää ja (niiaa).
Mee laik. Ei ole vielä ollut liia kuuma, Turussa olen käymässä.
Miten kuumuus vaikuttaa verenpaineeseen?
Kuumuus nostaa verenpainetta, koska sydän joutuu työskentelemään kovempaa kehon jäähdyttämiseksi.
Tyrant kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihakset, juu, ja verenpaine kiittää ja (niiaa).
Mee laik. Ei ole vielä ollut liia kuuma, Turussa olen käymässä.
Miten kuumuus vaikuttaa verenpaineeseen?
Kuumuus nostaa verenpainetta, koska sydän joutuu työskentelemään kovempaa kehon jäähdyttämiseksi.
Olin väärässä, meni toisinpäin.
En tykkää. En saa nukutuksi kunnolla yöllä koska silloinkin on liian kuuma.
Mä tykkään, lomalla. Asun Espoossa ja ei ole ilmastointia kotona. Mua ei vaan kuumuus haittaa HENKILÖKOHTAISESTI, kunhan se on tämmöistä maltillista, kuivaa kuumuutta ja lämpötila alle 37.
Mies ja toinen lapsista ns. kärsii, eivät saa nukuttua. Itse nukun kuin possu helteellä, samoin toinen meidän lapsista. Uskoisin että ihmiset on vaan rakennettu eri tavoin, yksi kokee ahdistavaa kuumuutta jo 16 asteessa, toinen vasta lähempänä 40.
Kiva, että tulit korjaamaan tuon verenpainejutun, Tyrant. : )
Tosiaan, meille paineisille lämpö, kuten saunakin, on terveysseerumia.
Suomalaisten verenpaine on kesäaikaan alempi, sääntö.
Muistakaa tutkia tuo nesteytys omalla kohdalla: ihan suolattomalla ei kannata välttis mennä koko aikaa! Suolaa esim.mineraalivedestä, itse ostan jopa poretabuja apteekista, joissa kaliumit, mg:t plus natrium. Tekee vain laimean liuoksen.
Minä olen sellainen vilukissa että lämmin ilma on ihanaa mutta en tykkää siitä että iho palaa auringossa ja se että ei tuule yhtään. No kyllähän sitä ensiviikolla ilmat taas viilenee.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään, ei vaikuta kuumuus minuun mitenkään. Enemmän kärsin kylmästä, kädet jäätyy missä tahansa rukkasissa jos on alle -10 astetta. Palelen käytännössä koko ajan ajalla loka-huhtikuu. Paitsi saunassa ja jumpassa.
Sama täällä. Jatkuvasti kylmä ja iho kutisee kuivuuttaan vaikka kuinka joka päivä rasvaisi. Nyt ei ole kylmä eikä ole kosteuvoidetta tarvinnut. <3
Onneksi ei ole pakko kärvistellä ulkona helteessä ja sisällä on kivan viileetä kun saa ikkunat auki hyvän läpivedon ilman tuulettimia.
Minä pidän. Olen aina ollut palelija, joten kerrankin tarkenee.
En pidä. Siksi olen sisällä jäähdytyslaitteiden kanssa. Ulkona vain hetkittäin kasveja kastelemassa.
Minä tykkään :D Kesällä pitää olla helle , on ihanaa kun järvessä pystyy uimaan kun ei ole jääkylmää vesi jne. Käyn monta kertaa päivässä uimassa, onneksi on ranta ihan lähellä. Tuuletin auttaa sisällä. Itkettää jo kun ensi viikolla viilenee :/
On toki ikävää, että monet ihmiset ja eläimet kärsivät ja tuntuu kauhealta myös, että maapallo natisee jo liitoksistaan.
Silti tykkään. Ilma on kuin linnunmaitoa. On helppo ja mukava olla.
Pelkään jo syksyä ja talvea.
Nyt kun olen huomattavasti hoikempi kuin viime vuonna niin tuo lämmin ilma on selvästi siedettävämpää.
En yleensä tykkää näin kuumasta, mutta täällä idässä oli se kylmä jakso (päivällä lämpötila ehkä +12 ja öisin saattoi olla nollan alapuolella), niin nyt on ihanaa, että saadaan täälläkin vähän nauttia kesästä :)
Tykkään. Ei tällaisia päiviä liikaa meillä ole.
Vierailija kirjoitti:
Tulin koiran kanssa ulos, ja täällä varjossa on ihan mukava lämpötila! Täällä käy ihan selvä tuuli, joten mitenkään hautovaa ei ole. En katsonut lämpötilaa mittarista, mutta lähimmän havaintoaseman mukaan on 29 astetta.
Ikävää, ettet ajattele koirasi parasta :(
Minä 🙋🏼♀️
Palelen lähes aina, joten tämä on vaihteeksi mieluisaa kun ei tarvitse raahata montaa vaatekertaa mukana varmuuden vuoksi.
En kärsi lainkaan, en edes öisin. Mies nukkuu pelkällä pussilakanalla ja ikkuna on yöt auki. Minulla on yöpaita ja peitto 😆
Mulla villasukat koko ajan, en usko olevani ainoa. Naurakaa vaan : Z
Tykkään. Lämpimämpikin olisi ok. Juuri tultiin rannalta, nyt varjossa terassilla kylmän juoman kanssa. Elämä on täydellistä.
Näin: https://thl.fi/fi/web/ymparistoterveys/ilmasto-ja-saa/helle/helteen-ter…;