Millainen ihminen paljastaa koko elämänsä someen? Lataa myös kuvia lapsistaan usein. Mielipiteitä?
Mitä mieltä olette tästä?
Mikä tässä ilmiössä on taustalla?
Kommentit (49)
Sosiopaattinen, narsistinen tyrkky ja sivistymätön_ämmä.
En ole oikein mitään mieltä. Jokainen toimii tavallaan.
Ylpeä perheestään, siitä mitä on saanut aikaan.
Mutta miksi pienten lasten kuvia instaan?!?! En vaan tajua.
No varsin monet ja ihan tavalliset ihmiset. Se nyt on ajan henki. Jakaminen on minusta okei, lapsien suhteen tosin toivoisi että jakaminen olisi hyvin satunnaista ja sittenkin esim takaapäin kuvattuna tms. Vanhemman lapsen kuvia vain lapsen omalla luvalla.
Epävarma, ei koe olevansa olemassa ilman huomiota?
Kuvat lapsista! Lapset ei saa itse päättää laittaako äiti heistä kuvia nettiin. Fiksuja ne mutsit jotka ei juurikaan lapsista kuvia laita. Arvostan.
Sitäpaitsi ei muita ihmisiä kiinnosta ne toisten lapset niiiin paljoa että viikottain jaksaisi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Sosiopaattinen, narsistinen tyrkky ja sivistymätön_ämmä.
Löytyy myös idioottimaisia pelle-miehiä jotka saisivat vieroitusoireita jolleivät olisi lähes päivittäin laittamassa Facebook-päivityksiä itsestään ja perheestään.
Ovat jollain tapaa varsin yksinkertaisia. Eivät ymmärrä seuraamuksia. Tämä on kaikille yhteinen ominaisuus.
Mielestäni olisi kauheaa kasvaa aikuiseksi tietäen että kasvuni, kehitykseni, harrastukseni ja kaikki pienimmätkin jutut on kuvattu someen. Eli lähipiiri tai tilin seuraajat tietää lapsista kaiken. Ällöttävää.
Minulla myös yksi kaveri, joka laittaa koko ajan materiaalia lapsistaan (ja miehestään) someen, Instaan ja Faceen. Perheen kesälomareissulta 20 kuvaa. Eiliseltä päivältä 10 kuvaa. Lapsista ja miehestä kuvia uimakamoissa. Nuorin uimassa, kolme videota.
Meidän lapset leikkii yhdessä. Oma linjanveto on se, että lapsista ei laiteta someen/nettiin kuvia, joissa näkyy kasvot (myöskään lasten nimiä ei löydy netistä). Kauhulla odotan sitä päivää, kun joudumme käymään keskustelun siitä, että meidän lapsia ei kuvata. Piste.
Olen miettinyt, että mikä tässä on takana. Miksi some täytyy täyttää kuvilla perheestä? Tämä äiti ei koskaan laita kuvia itsestään, ainoastaan kuvia muista.
Mua ällöttää näin aikuisena jo sekin että sukulaiset tietävät vaikka lapsuuden sairastelustani ja saattavat alkaa muistella niitä nyt näin kun aikuisiällä vaikka käyn perheeni kanssa kylässä. Ja lapsuuteni olen viettänyt ilman somea mutta äitini juorusi siskoilleen kaiken.
Eräs miespuolinen kaverini on jakanut lapsestaan myös kaikki koliikki-, ripuli- ja ummetusjutut. Hänellä on varmaan yli 500 FB-kaveria. Tosi kiva, kun lapsen digitaalinen jalanjälki on jo alle vuotiaana isompi kuin keskivertoaikuisella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös yksi kaveri, joka laittaa koko ajan materiaalia lapsistaan (ja miehestään) someen, Instaan ja Faceen. Perheen kesälomareissulta 20 kuvaa. Eiliseltä päivältä 10 kuvaa. Lapsista ja miehestä kuvia uimakamoissa. Nuorin uimassa, kolme videota.
Meidän lapset leikkii yhdessä. Oma linjanveto on se, että lapsista ei laiteta someen/nettiin kuvia, joissa näkyy kasvot (myöskään lasten nimiä ei löydy netistä). Kauhulla odotan sitä päivää, kun joudumme käymään keskustelun siitä, että meidän lapsia ei kuvata. Piste.Olen miettinyt, että mikä tässä on takana. Miksi some täytyy täyttää kuvilla perheestä? Tämä äiti ei koskaan laita kuvia itsestään, ainoastaan kuvia muista.
Sairasta. Ei ymmärrä seurauksia, eikä ymmärrä että esim Fese omistaa kaikki kuvat, jotka sinne laitetaan. Eli jos kuva päätyy jonnekin, se on kuvan laittajan vastuulla. Mutta tällaiset mammat todennäköisesti ajattelee, että se on epätodennäköistä, että kuvat päätyisivät jonnekin muualle. Varmaan onkin, mutta onko silti reilua omia lapsia kohtaan? Ei ole.
Riippuu mitä tämä ”koko elämänsä” tarkottaa? Jos pelkästään kivoja kuvia niin en ajattele mitään, mutta todella henkilökohtaiset asiat ja lastenkin asiat eivät kuulu sinne. Esim miehen haukkuminen ja lasten henk koht asioiden ruotiminen ei saisi olla netissä kaikkien luettavissa.
Ainakaan ei välitä omien henkilötietojensa turvasta vaan luovuttaa koko elämänsä suuryhtiöille. Tosin oletteko ajatelleet, että koko teidän palstailuhistorianne ja päivänvaloa kestämättömät kommenttinne ovat myös jäljitettävissä?
Vierailija kirjoitti:
Ylpeä perheestään, siitä mitä on saanut aikaan.
Naiminen ja synnyttäminen on niin helppoa eikä siihen mitään älykkyyttä tarvita, jota nyt suurin osaa harrastaa niin että pitäisi olla jotain erikoisempaa mitä esitellä :D
Pahinta on, kun nuo jotkut kuvaavat toistenkin lapsia ja laittavat nettiin. Niitä ei saa sieltä ikinä pois. Eräskin kuvasi tilannetta, jossa näkyi toisten lapsia ja työsi someen. Kuulin jälkeenpäin, kun eräs oli videon nähnyt.
Nämä ihmiset ovat useimmiten epävakaita, tylsistyneitä ja huomionhakuisia.