Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LIDL on ninjamaisesti nostanut nyt monien tuotteiden hintaa. Kuluttajat kyllä huomaa, mutta onko se lidlin ahneutta vai inflaatiota?

Vierailija
26.07.2019 |

Tänään huomasin, että Snellmanin meetvurstien hinta oli noussut n. 20 senttiä. Se on merkittävä nousu yhdessä tuotteessa. Lidl oli pitkään halvin meetvurstissa, mutta nyt S-marketit saa euroni koska siellä on a) halvempaa b) ja saan vielä S-bonuksen päälle siitä ostosta.

Näin se Lidlin "laadukkaasti halpa" maine vain alkaa olla mennyttä.

Ninjamainen hintojen nosto on jatkuvaa, pistäkää merkille. Onko tämä sitten sitä inflaatiota, vai lidlin ahneutta nostaa hinnat ninjamaisesti nyt kun on vankka asiakaskunta saatu. Jatkaako tämä asiakaskunta senkin jälkeen, kun kaikki on kalliimpaa lidlissä kuin kilpailijoilla?

Se on hyvä kysymys. Monia viilataan nyt linssiin....

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

halpa tonnikalapala öljyssä on kadonnut kokonaan

Kysehän ei aina ole hinnasta. Lidl on hävinnyt moni laadukas tuote. 

Laadusta olen valmis maksamaan, en roskasta.

Sinccis

Esim. parhaat öljyt, tonnikalat ja oliivit ovat kadonneet.

on kyllä niin ärsyttävää, kun lidlin tonu on ollu vielä mun makuun aivan parasta mut silti edullista

vaikuttaako mitään jos lähettää asiakaspalautetta?

Vierailija
22/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä olen siirtynyt ääsketjuun. Hommat samat ellei halvemmat jo ja bonukset päälle.

Ässään olen siirtynyt minäkin. Lopullinen niitti oli ässän köyhien tunti saapuminen myös omalle paikkakunnalleni: Lidlissä käyn enää äärimmäisen harvoin ostamassa jotain yksittäisiä täsmätuotteita, mitä ei muualta saa. 

En vaan mitenkään käsitä tätä Lidlin touhua. Halpakauppa, joka yhtäkkiä alkaa brändäämään itseään vähän paremman väen ja laadun kaupaksi. Miksi? Keitä he kuvittelevat sinne saavansa?

Nämä kauppojen remontitkin vähän hienomman näköiseksi on täysin turhia, varsinkin jos ne tehdään hintatason kustannuksella. Lidlin asiakkaalle aina on tärkeintä ollut hinta ja tulee jatkossakin olemaan. Jos sen edullisuuden menevät kokonaan tuhoamaan, niin jäljelle ei jää mitään. Eliitille Lidl tulee aina olemaan halpakauppa, vaikka tuplaisivat hintansa. He eivät sinne tule.

Mut ne sinne saa! Bisneksessä aina haistellaan uusia tuulia. Kaikista Lidl jutuista en ole tykännyt, mutta mä käyn siellä nykyisin laadun takia!

Ennen en käynyt .. joten kyllä se toimii.

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä olen siirtynyt ääsketjuun. Hommat samat ellei halvemmat jo ja bonukset päälle.

Ässään olen siirtynyt minäkin. Lopullinen niitti oli ässän köyhien tunti saapuminen myös omalle paikkakunnalleni: Lidlissä käyn enää äärimmäisen harvoin ostamassa jotain yksittäisiä täsmätuotteita, mitä ei muualta saa. 

En vaan mitenkään käsitä tätä Lidlin touhua. Halpakauppa, joka yhtäkkiä alkaa brändäämään itseään vähän paremman väen ja laadun kaupaksi. Miksi? Keitä he kuvittelevat sinne saavansa?

Nämä kauppojen remontitkin vähän hienomman näköiseksi on täysin turhia, varsinkin jos ne tehdään hintatason kustannuksella. Lidlin asiakkaalle aina on tärkeintä ollut hinta ja tulee jatkossakin olemaan. Jos sen edullisuuden menevät kokonaan tuhoamaan, niin jäljelle ei jää mitään. Eliitille Lidl tulee aina olemaan halpakauppa, vaikka tuplaisivat hintansa. He eivät sinne tule.

Et tunne rikkaita, nehän säälivät pennosiaan ja käyvät aina mahdollisimman halvoissa kaupoissa ostamassa kamansa. Ennen kävivät Lidlissä, nyt eivät enää käy samasta syystä.

Vierailija
24/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl oli viimeviikolla, Entrecoteeta, sisäfilettä, muita hyviä lihoja, juustoja, Kroatialaisia metwusteja (olivat muuten hyviä) ´+muita erikoistuotteita.

Lisäksi hintataso muuten halpa, mutta hyviä tuotteita. Se saa mut menemään sinne.

Jos se olis pelkkä halpakauppa, en menisi.

Sinccis

Vierailija
25/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sämpylät 19 senttiä ja nyt 25. Nousu vajaat 30%.

Jos saat maineen aikaisena herääjänä voit helposti nukkua puoleen päivään, sanoi Mark Twain.  Ilmeisesti tähtäävät siihen.

Nuo sämpylät olivat 19 senttiä jo silloin, kun paistopisteet tulivat Lidliin useita vuosia sitten. Olenkin ihmetellyt, miksei paistopisteen hinnat nouse koskaan.

Vierailija
26/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih, olen kertonut S.ketjulle 3 tuotetta, jotka olivat Liiterissä halvempia. 

Laskivat kaikkien hinnan n. 5c alle Litin hintoja ;)

Saa kiittää.

Sinccis

Muuten hyvä mutta äääsketjulla hinta vaihtelee kaupoittain.

Se taitaa olla niin.

K-kaupoissa ne hinnat vasta vaihtelee. Sama tuote voi olla 2e tai 2,95e eri K-kaupoissa. Jaksaa ihmetyttää että kuka ostaa euron kalliimmalla saman tuotteen, varsinkin kun on noin suuri prosentuaalinen ero.

Ei ne ole ihan pieniä erot S-ketjullakaan ja vieläpä saman merkkikisissä kaupoissa, eli ei edes Sale vs Prisma, vaan S-market vs S-market. Etenkin viereisillä paikkakunnilla, jos toisessa on Lidl ja toisessa ei. Lidl paikkakunnalla hinnat vedetty samoihin kuin Lidlissä, mutta Lidlittömällä paikkakunnalla hinnat joissakin tuotteissa jopa lähes tuplat. Tämä koskee erityisesti halpistuotteita. Esimerkiksi halpis margariini Lidl paikkakunnalla 28 senttiä, mutta Lidlittömällä paikkaunnalla 48 senttiä. Prosentuaalisesti melkoinen ero.

Samoin jos Lidl nostaa hintaa, niin ässä nostaa heti perässä. Niinpä olisikin S-kauppojen asiakkaiden kannalta äärimmäisen tärkeätä, että Lidl ei lähtisi hilaamaan hintatasoaan ylemmäs, koska se näkyisi heti myös S-kauppojen asiakkaiden kukkarossa.

Vierailija
27/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tölkkitonnikalan hinta on noussut kaikissa kaupoissa ja lisäksi ainakin Prisma on lopettanut kissan Rainbow säilyketonnikalan myynnin. Varmaan ihmisten ruoaksi valmistaa sen nykyisin näillä hinnoilla, kun hiutaleena menee ne huonommatkin.

Vierailija
28/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

on kyllä niin ärsyttävää, kun lidlin tonu on ollu vielä mun makuun aivan parasta mut silti edullista

Mikään ei muutu, ellei valita / pyydä.

Olen saanut monta tuotetta, ja monta muutakin asiaa eri paikoissa pyytämällä sitä tiettyä asiaa.

Kannattaa aina antaa toiveita. Siitä kun ei ole mitään haittaakaan.

Vierailija
29/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää ikinä käy LIDLissä. Nostaneet Heinekenin litrahintaa roimasti.

Vierailija
30/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

No. Mä lähetin palutetta oliiveista. Sanoivat, että valikoima vaihtuu. 

Öljyistä kun annoin palautetta ottivat erän myyntiin. Nyt ei ole pariin vuoteen näkynyt. 

Toisaalta ostinkin heti 6 ploa ;)

Nyt on viimeinen menossa ja tarvetta olisi.

Sinccis

Vierailija
31/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cien-dödö oli 1,99 nyt 17.7.2019 kun se vielä tammikuussa -19 oli 1,49.

Tämä! Se oli pitkään vain 0,49e ja sitä käytti mielellään. Hinta nousi 100% ensin 0,99e. Siitä sitten hurjaa vauhtia.

Vierailija
32/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä noiden oliivien juttu oli? Liian kallis ostohinta yms. ?

Eivät halunneet enää pitää myynnissä. Vaikka saman valmistajan muita tuotteita pitävät ..

Sinccis

Vierailija
33/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää ikinä käy LIDLissä. Nostaneet Heinekenin litrahintaa roimasti.

Nobenaler maksoi joskus 88c purkki!

Sinccis

Vierailija
34/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et tunne rikkaita, nehän säälivät pennosiaan ja käyvät aina mahdollisimman halvoissa kaupoissa ostamassa kamansa. Ennen kävivät Lidlissä, nyt eivät enää käy samasta syystä.

En puhuhut mistään penninvenyttäjä rikkaista, enkä rikkaista ylipäätään vaan eliitistä ja "paremmasta väestä". Eliitti ja "parempi väki" on niitä, jotka pitävät itseään jotenkin köyhälistöä parempina ihmisinä ja käyvät vai stokkan herkussa, ettei rahvaan haju tartu. Monestihan nämä itseään parempina pitävät voi olla jopa rahvasta köyhempiä, mutta silti vaan on viimeiset pennoset roudattava stokkan herkkuun, ettei kuviteltu taso laske.

Vierailija
35/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis ihan silleen ninjamaisestiko?

Vierailija
36/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun hauskaa. Lidlin pitäisi pitää kaikki, siis ihan kaikki, tuotteet hamaan maailmaan tappiin samanhintaisina vaikka muuten kaikki maailmassa kallistuu.

Hölömöt.

Vierailija
37/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun hauskaa. Lidlin pitäisi pitää kaikki, siis ihan kaikki, tuotteet hamaan maailmaan tappiin samanhintaisina vaikka muuten kaikki maailmassa kallistuu.

Hölömöt.

LIDL tietää, että kotitalouksien ostopäätökset tehdään AV:llä, ja pyrkii agitoimaan kaikki täällä LIDL uskovaisiksi.

Vierailija
38/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ässässä päivällä ja ihmettelin kun oli niin paljon -30%  lihat.Pakkaseeni ei enään paljoa mahdu.Ostin kuitenkin kanaa jonka tänään teen.Ottaa päähän tuo ilmasto vouhotus kun lihat kuitenkin mätänevät joko kaupassa tai ihmisen sisällä.

Vierailija
39/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, en ole huomannut kallistumista. Minulla on ne omat tuotteet joita ostan, ja ne eivät ole kallistuneet viime aikoina. Inflaatioon on kuitenkin syytä tottua, ennustan 2020-luvulle 1970-luvun tyyppistä stagflaatiota. Se on lopun alkua, mutta parhaat pärjäävät aina. Kannattaa ainakin varautua karuihin aikoihin. Olen itse ainakin harjoitellut.

T. Lidl-mies.

Vierailija
40/45 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Tonnikala öljyssä on tullut takaisin jo. Taisi olla toimitusvaikeuksia tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän