LIDL on ninjamaisesti nostanut nyt monien tuotteiden hintaa. Kuluttajat kyllä huomaa, mutta onko se lidlin ahneutta vai inflaatiota?
Tänään huomasin, että Snellmanin meetvurstien hinta oli noussut n. 20 senttiä. Se on merkittävä nousu yhdessä tuotteessa. Lidl oli pitkään halvin meetvurstissa, mutta nyt S-marketit saa euroni koska siellä on a) halvempaa b) ja saan vielä S-bonuksen päälle siitä ostosta.
Näin se Lidlin "laadukkaasti halpa" maine vain alkaa olla mennyttä.
Ninjamainen hintojen nosto on jatkuvaa, pistäkää merkille. Onko tämä sitten sitä inflaatiota, vai lidlin ahneutta nostaa hinnat ninjamaisesti nyt kun on vankka asiakaskunta saatu. Jatkaako tämä asiakaskunta senkin jälkeen, kun kaikki on kalliimpaa lidlissä kuin kilpailijoilla?
Se on hyvä kysymys. Monia viilataan nyt linssiin....
Kommentit (45)
Cien-dödö oli 1,99 nyt 17.7.2019 kun se vielä tammikuussa -19 oli 1,49.
S-kaupoissa käy junttiväki parin euron bonuksen perässä.
Lässyn pälä. Pitkällä juoksulla säästö ruokalaskussa on huomattava, eikä koossa tai ässässä ole oikeastaan koskaan yhtä hyviä tarjouksia kuin lidlissä viikoittain.
Hih, olen kertonut S.ketjulle 3 tuotetta, jotka olivat Liiterissä halvempia.
Laskivat kaikkien hinnan n. 5c alle Litin hintoja ;)
Saa kiittää.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
S-kaupoissa käy junttiväki parin euron bonuksen perässä.
Onneksi varakkaat ihmiset, kuten Warren Buffett, ymmärtää, että jokainen sentti merkkaa. Jokainen minuuttikin merkkaa.
Ne on aina ne köyhät, jotka eivät ymmärrä senttien merkitystä. Sitten ihmetellään miksi ollaan köyhiä.
Sämpylät 19 senttiä ja nyt 25. Nousu vajaat 30%.
Jos saat maineen aikaisena herääjänä voit helposti nukkua puoleen päivään, sanoi Mark Twain. Ilmeisesti tähtäävät siihen.
Kyllä mielestäni K ja S- marketeissa ruuan hinnat ovat nousseet yhtälailla. Itse käyn siinä kaupassa, joka osuu parhaiten kulloiselkekkin reitille. Jos joku tuote tuntuu turhan kalliilta, pystyn helposti olemaan ilman sillä kertaa ja ostan sieltä mutta ssä on halvempaa.
Vierailija kirjoitti:
Sämpylät 19 senttiä ja nyt 25. Nousu vajaat 30%.
Jos saat maineen aikaisena herääjänä voit helposti nukkua puoleen päivään, sanoi Mark Twain. Ilmeisesti tähtäävät siihen.
Maalaiscroissantit taisi olla 39senttiä vielä pari v sitten, nyt 55senttiä.
2-5v ja croissanttia tuskin saa alle 1.50e hintaan, edes lidlin paistopisteeltä.
halpa tonnikalapala öljyssä on kadonnut kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Saa kiittää.
Sinccis
Muuten hyvä mutta äääsketjulla hinta vaihtelee kaupoittain.
Käyn Citymarketissa ja Lidlissä. Niissä on paremmat tarjoukset ja molemmat työmatkan varrella ja ilmainen pysäköinti.
Vierailija kirjoitti:
halpa tonnikalapala öljyssä on kadonnut kokonaan
Kysehän ei aina ole hinnasta. Lidl on hävinnyt moni laadukas tuote.
Laadusta olen valmis maksamaan, en roskasta.
Sinccis
Esim. parhaat öljyt, tonnikalat ja oliivit ovat kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kiittää.
Sinccis
Se taitaa olla niin.
K-kaupoissa ne hinnat vasta vaihtelee. Sama tuote voi olla 2e tai 2,95e eri K-kaupoissa. Jaksaa ihmetyttää että kuka ostaa euron kalliimmalla saman tuotteen, varsinkin kun on noin suuri prosentuaalinen ero.
Ei se s-ryhmän "halpuutus" -renkutuskaan oikein ole toiminut. Tietenkin tuotteiden hinta laski alemmas silloin, mutta ne ovat hiljaa, pari cnt kerrallaan nousseet takaisin ylöspäin, tämä on tullut huomattua esim paikallisessa prismassa käytyäni.
Edullisin on yhä lidl ja kallein on cittari, ainakin täällä, missä asustelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kiittää.
Sinccis
Joo, ainahan ne kysyy palautteissaan, että mistä olet.
Sinccis
Voi olla noinkin, mutta ainakin täällä vaikutti hintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä olen siirtynyt ääsketjuun. Hommat samat ellei halvemmat jo ja bonukset päälle.
Ässään olen siirtynyt minäkin. Lopullinen niitti oli ässän köyhien tunti saapuminen myös omalle paikkakunnalleni: Lidlissä käyn enää äärimmäisen harvoin ostamassa jotain yksittäisiä täsmätuotteita, mitä ei muualta saa.
En vaan mitenkään käsitä tätä Lidlin touhua. Halpakauppa, joka yhtäkkiä alkaa brändäämään itseään vähän paremman väen ja laadun kaupaksi. Miksi? Keitä he kuvittelevat sinne saavansa?
Nämä kauppojen remontitkin vähän hienomman näköiseksi on täysin turhia, varsinkin jos ne tehdään hintatason kustannuksella. Lidlin asiakkaalle aina on tärkeintä ollut hinta ja tulee jatkossakin olemaan. Jos sen edullisuuden menevät kokonaan tuhoamaan, niin jäljelle ei jää mitään. Eliitille Lidl tulee aina olemaan halpakauppa, vaikka tuplaisivat hintansa. He eivät sinne tule.
Vierailija kirjoitti:
Ei se s-ryhmän "halpuutus" -renkutuskaan oikein ole toiminut. Tietenkin tuotteiden hinta laski alemmas silloin, mutta ne ovat hiljaa, pari cnt kerrallaan nousseet takaisin ylöspäin, tämä on tullut huomattua esim paikallisessa prismassa käytyäni.
Edullisin on yhä lidl ja kallein on cittari, ainakin täällä, missä asustelen.
Mä kiusasin paikallista prismaa kysymällä jatkuvasti, että missä ne halvat tarjoukset on ;)
Alkoi hermo menemään. Lopulta vastaukset oli tyyliin; aina on halpaa!
Kysyin silti, että missä ne tarjoukset on ;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä olen siirtynyt ääsketjuun. Hommat samat ellei halvemmat jo ja bonukset päälle.
Sama täällä.
Miksi lidl herättää tunteita suomalaisissa? Ei saa kritisoida melkein, joidenkin mielestä.