Mitä laitat leivän täytteeksi? Mitä leipää yleensä syöt?
Kysymys koskee siis leivän syöjiä, ei tarvitse tulla kertomaan, ettet ole syönyt leipää niin ja niin pitkään.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin täytteeksi? Leivä päälle se tavara tulee.
Kerrosvoileivässä ja sämpylässä se on täyte, ei päällynen.
En mäkään syö leipää, mutta juusto ja voi maistuu.
MItä milloinkin. Viimeksi avokadoa ja savulohta.
Ei tule juuri koskaan syötyä leipää muuten kuin ruoan kanssa, ja silloin syön sen ilman mitään rasvaa tai päällysteitä. Joskus harvoin teen välipalaksi bruschettoja jolloin leivän päälle tulee oliiviöljyä ja vaikka tomaatti-punasipuli-basilikasilppua.
Täysrasvaista metwurstia (tavallinen tai valkosipuli) ja täysrasvaista emmentalia, yleenäs punaista mutta sininenkin käy. Ruisleipää mutta paikallisen leipomon (ei Vaasan, Fazerin jne), välillä vaihteeksi kauraversio samasta. Voiksi aina normaalisuolaista Oivariinia.
Muakin otti vähän tuo täyte sana mieleen, mutta...
Juuri nyt mulla on moniviljapaahtoleipää kaksi palaa, sipasu margariinia, kanamunia paistoin kaksi silleen puolihuolimattomasti, että keltuainen on hieman vetelää ja kurkkua runsaasti pääälle. Mä rakastan näin aamupalalla dippailla kurkkua keltuaiseen.
Eilen laitoin ruispalan puolikkaille sinappisillin lientä, viipaloin kananmunan ja pari sillin palaa. Kevätsipulin varsia pilpuin päälle.
On vähän tuhteja nää mun aamupala leivät, mutta mulla on kamala nälkäkin. Jäi lounas ja kaikenlaista jo väliin.
Mä laitan salaatinlehdelle metukkaa, juustoa ja voita, sitten rullaan sen ja syön. Leivän jätän pois.
Vierailija kirjoitti:
Täysrasvaista metwurstia (tavallinen tai valkosipuli) ja täysrasvaista emmentalia, yleenäs punaista mutta sininenkin käy. Ruisleipää mutta paikallisen leipomon (ei Vaasan, Fazerin jne), välillä vaihteeksi kauraversio samasta. Voiksi aina normaalisuolaista Oivariinia.
Ei kuitenkaan täysrasvaista OIvariinia?
Onko sulla joku rasvafetissi menossa ton täysrasvasuuden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Oivariini ei ole voita.
Ainoo leipä mitä joskus syön on naan! mä rakastan intilalaista ruokaa!!
Vierailija kirjoitti:
Ainoo leipä mitä joskus syön on naan! mä rakastan intilalaista ruokaa!!
Teetkö itse vai käytkä ravintoloissa syömässä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vähärasvaiset maistuu pahalta. Onk osinulla joku rasvafobia?
PS. laihdun tälläkin hetkellä koska en syö liikaa hiilareita, rasvaa en vältä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Muakin otti vähän tuo täyte sana mieleen, mutta...
Juuri nyt mulla on moniviljapaahtoleipää kaksi palaa, sipasu margariinia, kanamunia paistoin kaksi silleen puolihuolimattomasti, että keltuainen on hieman vetelää ja kurkkua runsaasti pääälle. Mä rakastan näin aamupalalla dippailla kurkkua keltuaiseen.
Eilen laitoin ruispalan puolikkaille sinappisillin lientä, viipaloin kananmunan ja pari sillin palaa. Kevätsipulin varsia pilpuin päälle.
On vähän tuhteja nää mun aamupala leivät, mutta mulla on kamala nälkäkin. Jäi lounas ja kaikenlaista jo väliin.
Sipaisu margariinia, johan onkin tuhtia :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oivariini ei ole voita.
Paketissa lukee että pääasiallisesti voita joten ei sitä margariiniksikaan voi kutsua
Silloin kuin söin leipää niin ostin pääsääntöisesti läheisestä hypermarket Prismasta tuoreeltaan leivottuja jyväsämpylöitä. Väliin maustamatonta majoneesia, soseutettua chiliä, laadukasta juustoa (ei mitään Oltermanneja), laadukasta lihaa, kurkkua, kevätsipulia ja romainesalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vähärasvaiset maistuu pahalta. Onk osinulla joku rasvafobia?
PS. laihdun tälläkin hetkellä koska en syö liikaa hiilareita, rasvaa en vältä mitenkään.
Sinä et laihdu koska vältät hiilareita. Laihdut koska syöt vähemmän kaloreita mitä kulutat. VHH-ruokavaliolla voi tippua vesipainoa huomattavastikin alussa koska glukoosivarastot tyhjenevät kehosta ja samalla vesipainoa lähtee.
Syön yleensä vaaleaa leipää, tosin en edes joka viikko. Täytteeksi vaikka nakkeja, jauhelihapihvejä tai jahtimakkaraa, kurkkusalaatti, jotain kasviksia ja hampparikastike ja ketsuppi.
Tai sitten juustoa ja metukkaa ja voileipägrilliin.
Joskus harvoin syön leipää ihan vain päällisellä, mätitahnaa, metukkaa tai silliä ja munaa. Näissäkin yleensä vaalea leipä, paahtoleipä tai maalaisviipaleet tai pehmo, paitsi sillileivissä ruisrouhevuoka.
Olen siis hyvin kranttu leivän ja päällisten suhteen, enkä syö niitä säännöllisesti.
Miten niin täytteeksi? Leivä päälle se tavara tulee.