Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palautuuko kognitiiviset kyvyt kun lopettaa masennuslääkkeen ja neuroleptin käytön?

Vierailija
26.07.2019 |

Olen syönyt erilaisia lääkkeitä 14-vuotiaasta alkaen ja olen muuttunut helvetin tyhmäksi.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne varmasti ainakin paranee. Itselläni ei ole kyllä ennalleen palautunut koskaan, tiedä sitten onko syynä itse masennus vai sen lääkehoidot. Olin ennen masennusta tosi skarppi ja loistin opinnoissa ja työssäni. Nykyisin olen hidasälyinen ja pärjään mukana jotenkuten kovasti työtä tekemällä. Mutta paljon parempi olen silti kuin se Zombie joka olin kun söin Ketipinoria.

Vierailija
2/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut kummankaan vaikuttavan kognitiivisiin kykyihini. Gradunkin väsäsin justiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ylilääkittiin kun hakeuduin hakemaan apua osastolla. Syödessäni sitä koktailia tyhmenin huomattavasti. Lukiessani jälkikäteen esim. rauhoittavat lääkkeet mitä minulla oli yhtenä osana koktailia vaikuttavat negatiivisesti kognitiivisiin kykyihin. Antipsykootit hidastivat minua ja myös tyhmensivät minua. En ole koskaan tuntenut käyneeni niin hitaalla kuin silloin. Uskoin hölmö lääkäriä että tarvin niitä lääkkeitä, kunnes tajusin että sillä tiellä jos olisin jatkanut, olisin varmaan päätynyt eläkkeelle. Ja melko kohmeisessa tilassa olinkin pitkään niitä käyttäessäni.

Masennuslääkkeitä aikanaan käyttäessäni en huomannut negatiivisia vaikutuksia kognitiivisiin kykyihin, muutakuin isommalla annoksella sekä lopetusoireissa minulle iski hankaluuksia ajatella.

Nyt olen ajanut hitaasti kaikki lääkkeet alas ja pystyn taas ajattelemaan paremmin, mutta edelleen tuntuu sellainen aivosumu. En yhtään epäilisi että vuosia kestänyt lääkkeenkäyttö on vaikuttanut negatiivisesti kognitiooni ja tehnyt minulle harmia.

Masennuskaan ei tee sellaista sumua mitä lääkehaitat.

Vierailija
4/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin vuoden. Palautunut osittain.

Vierailija
5/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakko sanoa, että ei kannata vain odotella että palautuuko kognitiiviset kykysi, vaan aktiivisesti tehdä asioiden eteen jotain.

- terveellinen ruoka, riittävä lepo, liikunta, meditaatio edistää aivoterveyttäsi

Vierailija
6/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni yhden lääkkeen (söin runsaan vuoden) jälkeen yli 2 vuotta aivoilla palautua. Nyt viimeisen puoli vuotta olen palautunut toisesta lääkityksestä, jota ehdin syömään puolisen vuotta. Aivan järkyttävää tavaraa nuo lääkkeet. Olin myös ennen ihan skarppi ja fiksu.. nykyään päässä lyö vain tyhjää, en ymmärrä yksinkertaisiakaan asioita ainakaan nopeasti ja muisti pätkii :(

Vierailija
7/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuus ei ole palautunut ollenkaan. Onneksi voi tehdä edes käsitöitä, mutta luovasta kirjoittamisesta ja piirtämisestä ei tule mitään.

Vierailija
8/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainsemasi lääkkeet eivät läheskään kaikilta vie noita kykyjä.

On lääkäreitä ja monia muita vaativissa asiantuntija ammateissa toimivia ihmisiä, jotka käyttävät masennuslääkkeitä.

Ja voivat niistä huolimatta hoitaa työnsä erittäin hyvin ja ammattitaitoisesti.

Vierailija
9/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 20 vuotta sitten on ollut kaikkien saatavilla tutkimustulokset, että neuroleptit ja masennuslääkkeet tuhoavat aivokudosta peruuttamattomasti.

En koskaan ole suostunut syömään noita, mutta alkoholia käytin aivan liikaa, sillä tuhosin haimani ja menetin toisen käteni, syy on täysin minussa.

Vierailija
10/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 90% palasi takaisin.

Vierailija
11/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Mutta elämäntavat lopettamisen jälkeen varmastikin vaikuttavat: esim. liikunta, aktiivinen aivojen käyttö työssä/harrastuksissa, lukeminen, jne. Kaikki mikä on hyväksi aivotoiminnalle.

Jos elää kuin luolaihminen virikkeiden osalta niin aivotkin ovat kuin luolaihmisen, näin yksinkertaistettuna.

Vierailija
12/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 20 vuotta sitten on ollut kaikkien saatavilla tutkimustulokset, että neuroleptit ja masennuslääkkeet tuhoavat aivokudosta peruuttamattomasti.

En koskaan ole suostunut syömään noita, mutta alkoholia käytin aivan liikaa, sillä tuhosin haimani ja menetin toisen käteni, syy on täysin minussa.

Jep, itse olin yliopistolla töissä silloin kun söin noita lääkkeitä ja oli pääsyt laajaan joukkoon muidenkin alojen kuin omani tutkimusjulkaisuihin. Lääkkeiden haittojen ja tehottomuuden takia aloin etsiä tutkimustietoa syömistäni lääkkeistä ja aika masentavaa nähtäväähän se oli. Hoitovaste surkea, niin että piti hoitaa 9 ihmistä ennen kuin saadaan 1 ihminen joka saa lääkkeestä apua. Ja tosiaan sivuvaikutuksista löytyi pysyviä aivomuutoksia havaittuna sekä eläinmalleissa (koe-eläimillä) että kuolleita lääkkeitä käyttäneitä ihmisiä tutkimalla.

Vierailija
13/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet ovat yksilötasolla ajatellen paljon pahempia vaikutukseltaan kuin lobotomia hoito aikoinaan.

Vierailija
14/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksilöllistä. Mutta elämäntavat lopettamisen jälkeen varmastikin vaikuttavat: esim. liikunta, aktiivinen aivojen käyttö työssä/harrastuksissa, lukeminen, jne. Kaikki mikä on hyväksi aivotoiminnalle.

Jos elää kuin luolaihminen virikkeiden osalta niin aivotkin ovat kuin luolaihmisen, näin yksinkertaistettuna.

Itselläni jo työ on älylliseti erittäin vaativa. Vaatii jatkuvaa oppimista ja ongelmanratkaisua. Mutta se vaan ei enää suju kuten ennen. Keskittymiskyky on mennyt ADD-tyyppiseksi puuroksi, ja jotenkin vaan logiikka ei pelaa. Joudun googlettamaan myös yksinkertaisetkin asiat, esim. vaikka käyttäisin jotain tietokoneen komentoa 1000 kertaa peräkkäisinä päivinä, en muista sitä ulkoa vaan joudun taas googlettamaan että mikä se olikaan. Tämä tekee työnteon kauhean hitaaksi ja vaivalloiseksi, mutta olen sentään selvinnyt jotenkin tekemällä paljon ilmaista ylityötä puutteitani paikatakseni.

- 2

Vierailija
15/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olin masentuneena tyhmä. Söin huonosti. Sekin vaikuttaa aivoihin. Lääkkeitten avulla pääsin takaisin kiinni elämään. Seksihalut ne kyllä vei, mutta nyt toisen lääkkeen lopettaneena ja toisen annosta pienentämällä ne ovat palanneet.

Vierailija
16/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian musta historia toistaa itseään. 50 vuoden jälkeen kauhistellaan muotia syödä masennus ym. psyykenlääkkeillä itsensä älyllisesti kehitysvammaisen tasolle, vailla seksuaalisuutta olevaksi eläväksi ruumiiksi.

Vierailija
17/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhansien ahdistuspotilaan ihmisyys tuhotaan masennuslääkkeillä vaikka nuo olisi hoidettavissa turvallisesti bentsodiatsepiineilla.

Vierailija
18/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten helposti turvaudutaan lääkkeisiin. Itse märisen ja puran tunteeni. Masennuksenkin jos sitä joskus on.

Vierailija
19/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhansien ahdistuspotilaan ihmisyys tuhotaan masennuslääkkeillä vaikka nuo olisi hoidettavissa turvallisesti bentsodiatsepiineilla.

Niinpä. Kovasti pelätään bentsoriippuvuutta, mutta riipuvuus psyykelääkkeistä vaikuttaa olevan vain hyvä juttu.

Vierailija
20/56 |
31.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainsemasi lääkkeet eivät läheskään kaikilta vie noita kykyjä.

On lääkäreitä ja monia muita vaativissa asiantuntija ammateissa toimivia ihmisiä, jotka käyttävät masennuslääkkeitä.

Ja voivat niistä huolimatta hoitaa työnsä erittäin hyvin ja ammattitaitoisesti.

Yksikössämme ei kukaan lääkäri tai muu henkilökunnasta syö masennuslääkkeitä.

Syystä, että hoidamme potilaita joiden persoonallisuus, ajattelu sekä tunne-elämä vaurioitunut näillä lääkkeillä.

Sairaanhoitaja

Alalla 18 vuotta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan