Parantuiko ihosi meikkivoiteen käytön lopettamisen myötä?
Haluaisin ettei mun tarvitsisi enää paklata naamaani ja näyttäisin hyvältä ilman meikkivoidetta. Kuinka paljon meikkivoiteen käyttö oikeasti vaikuttaa ihon kuntoon? Jos olet lopettanut, muuttuiko ihosi paremmaksi?
Kommentit (16)
Ei vaan huononi selvästi. Ilmeisesti mulla se meikkivoide on ollut suoja, ja ilman sitä iho alkaa punoitella, herkistellä ja olla hankala. Aloitin uudestaan käyttämään sitten meikkivoidetta.
Parani. Tosin vähensin meikkaamista muutenkin.
Tietenkin iho tykkää huonoa liiasta voiteiden käytöstä .
Ei, mutta aurinkovoide auttaa vielä enemmän kuin meikkivoide. Eniten iho kukkii jos ei laita mitään.
Satunnaisia epäpuhtauksia tulee ihan yhtä paljon käytin sitten pidemmän jakson meikkivoidetta tai olin pidempään ilman. Sanoisin, että enemmän riippuu meikkivoiteen aineista (kaikki tuotteet eivät välttämättä sovi kaikkien iholle) ja huolellisesta, mutta ei liian kuivattavasta puhdistuksesta.
Iho tykkää huonoa kun ei ole suojaa esim saasteilta. Näin helteillä on hirveää kun joutuu olemaan ilman ja nyt viikossa jo iho selkeästi huonompi.
Hieroin mieheni penikseen Vian meikkivoidetta. Ei ottanut hänellä eteen ennen kuin olin nuollut viimeisetkin värit.
Minulla oli hyvä iho, kun käytin meikkivoidetta jokaisena arkipäivänä vuosikausia, ja ihoni on aivan yhtä hyvä nyt, kun teen töitä kotona enkä meikkaa ollenkaan. Ei mitään eroa.
Ihosi voi parantua, jos olet käyttänyt sille sopimatonta meikkivoidetta. Muuten ei.
Meikkivoide kuivatti, joten aloin käyttämään sävyttävää kasvovoidetta.
Kosteuttaa paremmin.
Nyt kesällä ainoastaan puhdistan kasvot hyvin enkä arkioloissa käytä kosteus-enkä meikkivoidetta.Näpyt häviää tällä konstilla muutamassa päivässä.Kuumuus, hiki ja rasva yhdessä saa aikaan kummallisia näppyjä, tämä toistuu joka kesä.Ilman suhteellinen kosteus on sen verran korkea, ettei iho tunnu kuivalta vaan ihan hyvältä
Ihoa usein puhdistetaan paremmin silloin kun käyttää meikkejä, joten meikkivoiteen käyttämisen lopettaminen voi johtaa epäpuhtauksiin
Oma kokemus on, että ihoni parani huomattavasti meikkivoiteen käytön lopettamisen jälkeen. Eri merkkejä käytin vuosikausia. Voi olla, että jokin aineisosa on ärsyttänyt ihoa ja jokin tukkinut ihohuokosia. Puuteria ihoni ei siedä lainkaan. En ole keksinyt mistä johtuu.
En ole käyttänyt koskaan puuteria enkä meikkivoidetta. Kosteusvoidekin edullista apteekin a-vitamiinivoidetta. Ihoni on heleä ja suht rypytön, vaikka ikää on jo 60 vuotta.
Voi johtua maalla asumisesta, täällä ei ole saasteita ilmassa. En ole kyllä tupakoinutkaan koskaan.
Sain 30 kieppeillä ihoni karmeaan kuntoon hoitamalla sitä ihan ohjeiden mukaan ja käymällä kosmetologeilla ja ihotautilääkäreillä. Siitä syntyi vuosien ihotragedia.
Nyt 40 vuotiaana en käytä mitään rasvoja säännöllisesti. Pesen kasvoni, mutta huolehdin etten pese kasvojen omia rasvoja pois. Ihoni voi ihan hyvin, mutta se ei koskaan palautunut tuosta hoitokierteestä... Kunpa saisin tehdyn tekemättömäksi. En käytä meikkiäkään. Pigmenttiläiskän päälle laitan välillä joe blascoa.
Käytin Lumenen CC-voidetta vuosikaudet. Nyt olen ollut lähes meikittä 4 kk. Voin kertoa, että parani, varsinkaan mustapäitä ei enää tule.