Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan muuttaa Helsingistä Turkuun

Vierailija
26.07.2019 |

Kannattaako?

Haluan muuttaa Helsingistä Turkuun

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, turkkuseen, vihaavat helsinkiläisiä kuin ruttoa koska häpeävät pientä kaupunkiaan.

Vierailija
2/10 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, turkkuseen, vihaavat helsinkiläisiä kuin ruttoa koska häpeävät pientä kaupunkiaan.

Vai että sellainen alemmuuskompleksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa :)

Vierailija
4/10 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko turkulaiset oikeasti niin sisäänpäin kääntyneitä kuin sanotaa?

Vierailija
5/10 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Turun kivoin alue keskustassa?

Vierailija
6/10 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi :) Olen opiskellut Turussa ja kaupunkin on aivan ihana! Riittävän iso että löytyy kaikki tarpeellinen mutta riittävän pieni ettei ole Helsingin tapaisia ruuhkia sun muuta. Vähemmän tuntuu olevan myös häröporukkaa esim. keskustassa, ja tähän lasken tietyt ma ahanmuuttajat, kerjäläiset, mt-tapaukset jotka häiritsee, feissarit, juopot ja narkit. Miinuksena rakennukset on rumempia, koska Turussa vanhat raivattiin 1950-luvulta alkaen Turun tauti -tyyliin ja lyötiin keskustaankin elemnttikuutiot tilalle. Jokiranta on toisaalta tosi kaunis ja viihtyisä.

Itse jouduin valitettavasti opintojen jälkeen muuttamaan Helsinkiin työn perässä, mutta heti muuttaisin Turkuun jos sieltä saisin työn! Asuntojen hinnatkin on ihan eri luokkaa. Ja se hieno puoli että Turussa voi tosiaan asua esim. vain parin-kolmen km eli kävely/pyöräilymatkan päässä keskustasta rivi- tai omakotitalossa niin että asunnot on aika edullisia. Esim. itse asuin Nummella joka ei ole kovin kaukana Tuomiokirkolta ja joka paikkaan voi kävellä, mutta ei ole kallista eikä kivikylää.

Vierailija
7/10 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko turkulaiset oikeasti niin sisäänpäin kääntyneitä kuin sanotaa?

On, siihen täytyy kyllä olla henkisesti valmistautunut, että uusia kavereita saati ystäviä ei aikuinen helposti saa. Varsinais-Suomalainen luonne on vähän sellainen ettei oman suvun ja jo lapsena muodostetun kaveripiirin ulkopuolelta helposti enää kaivata uusia ihmissuhteita aikuisena. 

Turussa myös perisuomalainen hiljaisuuden ja tilan antamisen etiketti on paljon kovempi juttu kuin Helsingissä. Kun muutin Helsinkiin, usein oikein pelästyin kun joku alkoi jutella minulle esim. kaupan alelaaria penkoessa tai bussipysäkillä. Eka ajatus oli: juoppo tai hullu! Koska Turussa muut kuin juopot ja hullut ei vieraille sillä tavalla ala puhua. Kesti aikaa tottua että Helsingissä usein alkaa.

Vierailija
8/10 |
26.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitta Turkkusseen? Olen Heidekenil syntyny turkulaine enkä ikinä o tajunnu tota typerä sana.

Vierailija
9/10 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parempi :) Olen opiskellut Turussa ja kaupunkin on aivan ihana! Riittävän iso että löytyy kaikki tarpeellinen mutta riittävän pieni ettei ole Helsingin tapaisia ruuhkia sun muuta. Vähemmän tuntuu olevan myös häröporukkaa esim. keskustassa, ja tähän lasken tietyt ma ahanmuuttajat, kerjäläiset, mt-tapaukset jotka häiritsee, feissarit, juopot ja narkit. Miinuksena rakennukset on rumempia, koska Turussa vanhat raivattiin 1950-luvulta alkaen Turun tauti -tyyliin ja lyötiin keskustaankin elemnttikuutiot tilalle. Jokiranta on toisaalta tosi kaunis ja viihtyisä.

Itse jouduin valitettavasti opintojen jälkeen muuttamaan Helsinkiin työn perässä, mutta heti muuttaisin Turkuun jos sieltä saisin työn! Asuntojen hinnatkin on ihan eri luokkaa. Ja se hieno puoli että Turussa voi tosiaan asua esim. vain parin-kolmen km eli kävely/pyöräilymatkan päässä keskustasta rivi- tai omakotitalossa niin että asunnot on aika edullisia. Esim. itse asuin Nummella joka ei ole kovin kaukana Tuomiokirkolta ja joka paikkaan voi kävellä, mutta ei ole kallista eikä kivikylää.

Kiitos kattavasta vastauksesta! :) Turku vaikuttaa tunnelmallisemmalta kuin Helsinki.

Jos saan kysyä, niin mikä on alasi tai siis minkä alan töitä et löydä Turusta? Itse olen yrittäjä eli muutto onnistuu, kun en ole vielä palkannut ensimmäistä työntekijää.

Vierailija
10/10 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on parempi.