Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka syö äänekkäästi junissa

Vierailija
26.07.2019 |

Kuljen joka päivä Helsinki - Järvenpää väliä, ja on enemmän sääntö kun poikkeus että joku mässyttää minkä kerkeää siinä vieressä tai vastapäätä. Siis lähijunassa. Täpötäysissä.

Eikö ihmisillä ole mitään käsitystä siitä miten ärsyttäviltä toisen mussutusäänet korvan juuressa kuulostaa? Puhumattakaan siitä kärystä mikä ruoista lähtee!

Eräs päivä joku söi haisevaa kolmioleipää äänekkäästi mässyttäen. Tupla jälkiruoaksi. Mousk, mousk.....

Eilen molemmilla puolilla olevat rouvat söivät suklaata. Joka haukulla patukan puristaminen * rapirapirapi * mässyn.... mässyn.... rapi rapi rapi.... Meinas tärykalvot haljeta.

Nyt vieressä oleva tyyppi vetää subia. SIIS SUBIA. Jäätävä löyhkä, rapina, ja maiskutus muutaman sentin päässä. Tekis mieli oksentaa. En tiedä onko mulla misofonia vai repiikö tää muidenkin hermoja näin paljon.

Eikö ihmiset oikeesti pärjää yhtä lähijunamatkaa ilman ateriaa?

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän junassa syödä saa, ja jos kulkee töiden takia junalla, niin joskus ei ole päivän aikana ollut aikaakaan syödä ennen kuin junassa. Sen verran voisi kuitenkin muita huomioida, ettei jatkuvasti rapistele niitä eväspapereitaan, vaan ottaa reilusti kerralla sen voileivän sieltä ja pistelee liiveihinsä. Jatkuva kymmenien minuuttien rapina häiritsee jo untakin, moni kun myös yrittää nukkua junassa. Syödään suu kiinni eikä mässytetä. Eväitä ei muilla ole oikeutta sanella, olkoon tonnikalaleipiä tai banaaneita. Ravintolavaunuun ei kenenkään tarvitse rahojaan tuhlata, ylihintaista eikä kovin hyvää. Paremmat eväät saa kaupasta.

Joillakin on sitten myös taipumusta pahoinvointiin kulkuvälineissä, mistä syystä omenan hidas mutustaminen voi olla paikallaan. Se pitää pahoinvoinnin pois. On varmaan kuitenkin ääniherkillekin parempi vaihtoehto kuin oksentaminen.

Vierailija
42/102 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä inhottavaa kun julkisilla ei voi mennä ilman että joku arvostelee. Ihan sama syökö vai ei, joku keksii jotain mikä on ärsyttävää olemuksessa/pukeutumisessa etc. Vaikka olis hiljaa paikoillaan, sekään ei riitä! Mun mielestä kaikki sais keskittyä omiin asioihinsa, minä oletan että saan olla rauhassa arvostelulta julkisissa kulkupeleissä! Ne joita ärsyttää ihmiset niin voi mennä omalla autolla tai vaikka hevosella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä moninverroin ärsyttävämpää on ihmiset jotka junassa katsoo täysillä videoita ja muuta paska a puhelimestaan ILMAN KUULOKKEITA. V ittu että tekis mieli käydä pistämässä palasiksi ne puhelimet ja survoa ne niiden ymmyrkäisiin suihin!!!!! Kertokaa joku joka tuota harrastaa että mistä viiraa?

Vierailija
44/102 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vtuttaa jos tulee lähelle istumaan joku sipsinrouskuttaja, vielä pahimmat juokin äänekkäästi, kuuluu vaan hirveä KLUNKS KLUNKS KLUNKS. Hyi hele. Itse otan vain hiljaisia eväitä mukaan enkä tee numeroa siitä jos juon esim vettä. 

Tsshhhhhh. KLUN KLUNK KLUN KLUNK... AAAHHH.

Lopuksi helvetinmoinen basso BRAAAAAAAAAAAAAAAAAAP !!!!

Vierailija
45/102 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähijunassa outoa kyllä.

Vierailija
46/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna-sillivoileipiä vaan voipaperiin ja kossupulloon maitoa. Parhaat eväät lyhyellekin junamatkalle.

Vierailija
47/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ärsyttävin on banaanin lussuttaja.

48/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on vain teidän pääkaupunkiseutulaisten ongelma.

Vierailija
49/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näköjään muitakin, joita mässytys ärsyttää. Eilen viimeksi samassa pienessä vaunussa oleva henkilö söi jotain jättikokoista rapisevassa kääreessä olevaa sämpylää tai vastaavaa kovaäänisesti lätsyttäen. Yleensä käytän korvatulppia junassa, eilen unohtui ottaa mukaan. Hajuja ne ei valitettavasti estä.

Vierailija
50/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pendolinon ykkösluokassa Helsingistä Jyväskylään ja takaisin on mukava matkustaa, kun vaunuosastossa tuoksuu kallis konjakki.

Taskumatista?

Ettei nyt kukaan saa vääriä odotuksia, siis ei siellä Ekstra-luokassa ("ykkösluokka"? no jaa) mitään konjakkeja anniskella kuitenkaan. Kahvia ja teetä yleensä on tarjolla ilmaiseksi.

Terv. sarjalipulla Ekstrassa junaileva (käytännön syistä, kun on pakko mennä suosituimmilla vuoroilla).

Vierailija
51/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mässytys ongelma mutta haju. Muistan vieläkin kun joku ven@kko veti junassa sipulileipää ja koko juna löyhkäsi.

Vierailija
52/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misofoniasta kärsivänä en valittaisi siitä, että joku syö eväitä. Monesti itselläkin saattaa olla niin hektinen päivä, että julkisissa on ainoa rauhallinen hetki jolloin ehtii syömään. Mutta käytöstapoja peräänkuulutan! Pahimmat äänet kuuluu nimenomaan suu auki mässyttämisestä tai rouskuttamisesta. Eihän sellainen varmasti ole kenellekään miellyttävää katseltavaa/kuunneltavaa. No, itselleni pahin ääni on suun kaivelu sormilla ja ruoka suussa puhuminen, ja nekään tuskin ovat huomioivien käytöstapojen piirissä.

Vierailija
53/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minun olisi tällaisesta syystä noin valtavan vaikeaa, tekisin lopullisia päätelmiä. Eli kannaako jatkaa kitumista maailmassa, jota ei kestä.

Käytännön vinkkinä suosittelen kuitenkin musiikin kuuntelemista kuulokkeilla, mieluiten vastamelukuulokkeilla. Ei kuulu mässytykset. Vastamelukuulokkeita voi pitää myös ilman musiikkia, koska arvelen, että myös musiikki ärsyttää sinua.

Tietysti jo on niin köyhä ettei saa ko. kuulokkeita irti, niin sitten kannattaa palata tuohon mainitsemaani lopulliseen ratkaisuun.

Vierailija
54/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minun olisi tällaisesta syystä noin valtavan vaikeaa, tekisin lopullisia päätelmiä. Eli kannaako jatkaa kitumista maailmassa, jota ei kestä.

Käytännön vinkkinä suosittelen kuitenkin musiikin kuuntelemista kuulokkeilla, mieluiten vastamelukuulokkeilla. Ei kuulu mässytykset. Vastamelukuulokkeita voi pitää myös ilman musiikkia, koska arvelen, että myös musiikki ärsyttää sinua.

Tietysti jo on niin köyhä ettei saa ko. kuulokkeita irti, niin sitten kannattaa palata tuohon mainitsemaani lopulliseen ratkaisuun.

*Jos minun elämäni olisi

Vierailija
55/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin mumssaus junassa ei ole lailla kiellettyä, niin taatusti mässytän, mussutan ja mäiskytän ihan teidän ääniherkkien kiusaksi.

Vierailija
56/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, sinähän olet muutenkin suuhengittäjä. Kesäisin kärpäset lentää suuhun.

Vierailija
57/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voisi ihan ajatella yleistä viihtyvyyttä ja toisia matkustajia, eikä joka kerta tuijottaa vaan omaan napaan 

https/is.fi/matkat/art-2000005682684.html

Näitä et saa syödä bussissa – suosikkipikaruoan kanssa kyytiin pyrkivä voidaan jättää laiturille - Matkat - Ilta-Sanomat

Vierailija
58/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä inhottavaa kun julkisilla ei voi mennä ilman että joku arvostelee. Ihan sama syökö vai ei, joku keksii jotain mikä on ärsyttävää olemuksessa/pukeutumisessa etc. Vaikka olis hiljaa paikoillaan, sekään ei riitä! Mun mielestä kaikki sais keskittyä omiin asioihinsa, minä oletan että saan olla rauhassa arvostelulta julkisissa kulkupeleissä! Ne joita ärsyttää ihmiset niin voi mennä omalla autolla tai vaikka hevosella!

Näin juuri. Olen koko ikäni kulkenut lähes päivittäin stadin julkisilla. Hyvin harvoin olen törmännyt mihinkään mussuttajiin eikä ne minua häiritse. Ainoastaan kännimölisijät ärsyttävät mutta en niitäkään kovin usein ole nähnyt. Se nyt vaan on niin että isommussa paikoissa on kaikenlaisia ihmusiä. Nämä valittajat ovat varmaan muuttaneet metsästä tänne eivätkä ole tottuneet muuhun kun kylillä vastaantuleviin tuttuihin. Eräs juntti ex-työtoveri valitti että vanhat ihmiset ovat julkisissa ruuhka-aikaan. Ei ne siellä huvikseen kulje. Usein esim lääkäri- ja labra-ajat ovat aamulla tai joku muu asia vaatii että kuljetaan ruuhka-aikoina. Muuttakaa böndelle takaisin.

Vierailija
59/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääniherkät tuskin kestää kuunnella musiikkiakaan.

Minua ei muiden syömiset ja ruokien hajut häiritse, mutta suu auki mässyttäminen ja äänekäs lupsauttelu kurkusta alas on tietysti epämukavaa ja noloa kuunneltavaa. Vastenmielisintä on kuitenkin sähköinen musiikki, en voi sietää sitä. Mieluummin kuuntelen vaikka minkälaista ruuan vellaamista suussa kuin jotain kaameaa tallennemusiikkia.

Vierailija
60/102 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen on syynsä miksi yleensä käytän julkisissa kuulokkeita ;) alkuperäinen syy ihmisten aivottoman typerä lätinä joko puhelimessa tai keskenään..ei vain jaksa ei aamulla väsyneenä eikä työpäivän jälkeenkään. Tietty toi mussutus olisi vielä omansa..onneksi nykyään teen aika paljon etänä, mut toimistopäivinä pitää olla kuulokkeet matkassa. Kuulokkeista on hyvä apu myös ruuhkaisessa kauppakeskuksessa/kaupassa ostoksilla, pysyy kaikki perushälinä ulkona, mut tietty kuulee kuulutukset tms. Se mitä sieltä sitten kuuntelee on oma valinta, toisilla äänikirjat, toisilla radio toisilla spotify etc.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä