Ihmiset jotka syö äänekkäästi junissa
Kuljen joka päivä Helsinki - Järvenpää väliä, ja on enemmän sääntö kun poikkeus että joku mässyttää minkä kerkeää siinä vieressä tai vastapäätä. Siis lähijunassa. Täpötäysissä.
Eikö ihmisillä ole mitään käsitystä siitä miten ärsyttäviltä toisen mussutusäänet korvan juuressa kuulostaa? Puhumattakaan siitä kärystä mikä ruoista lähtee!
Eräs päivä joku söi haisevaa kolmioleipää äänekkäästi mässyttäen. Tupla jälkiruoaksi. Mousk, mousk.....
Eilen molemmilla puolilla olevat rouvat söivät suklaata. Joka haukulla patukan puristaminen * rapirapirapi * mässyn.... mässyn.... rapi rapi rapi.... Meinas tärykalvot haljeta.
Nyt vieressä oleva tyyppi vetää subia. SIIS SUBIA. Jäätävä löyhkä, rapina, ja maiskutus muutaman sentin päässä. Tekis mieli oksentaa. En tiedä onko mulla misofonia vai repiikö tää muidenkin hermoja näin paljon.
Eikö ihmiset oikeesti pärjää yhtä lähijunamatkaa ilman ateriaa?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Kerran yks tummu päätti syödä keitettyä kanamunaa ja sen suusta kuulu semmonen pieru ääni kun pisti kokonaista kanamunaa suuhun... normaalisti ei haittaa muitten syömiset mutta sillon kyllä katoin pitkään
Naurahdin mielikuvasta. Hyi hitto....
Kokonainen kananmuna suuhun :) ? Varmaan kuuluu melkoinen ääni, pitänee kokeilla joskus kotona.
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi en mene minnekään ilman vastamelukuulokkeita. Aina on näitä, joilla ei ole mitään käytöstapoja. Katsotaan jotain tiktokkeja puhelimesta äänet täysillä ILMAN KUULOKKEITA, puhutaan kovaäänisesti omat nolot asiat julki puhelimessa, syödä mässytetään tai ryystetään, köhitään ja niiskutetaan sekunnin välein. Oksetus.
Älä käytä julkisia, jos olet kipeä!
Ihmiset ovat vain todella y k s i n k e r t a i s i a , siksi ei tule mieleen että ehkä muut ei niin nauti mun pelaamisen äänistä tai mun valitsemien videoiden kuuntelusta.
Yksi p a h a matkustajaryhmä on iäkkäät r o u v a t . He puhuvat koko matkan puheluitaan, omalta paikaltaan ä ä n e k k ä ä s t i tietysti. Junan p u h e l in k o p pi on heille täysin tuntematon paikka.
Ihan kiinnostuksena, meneekö juna Hki-Vantaalta suoraan Jyväskylään ? Pitääkö vaihtaa, missä?
Montako kertaa päivässä? Olen tulossa Suomeen ja Jyväskylään, VRn nettisivuilta ei juurikaan infoa irtoa. Kiitos etukäteen vastauksesta.
Lupaan etten mussuta tonnikalakolmioleipääni.
Tämä aloitus oli niin hyvin kuvailtu että. 😂
Ihmisten elämä on niin kiireistä, että käyttävät matkustamiseen kuluvan ajan syömiseen.
Just noi take awayt oikein yllyttää siihen' käy ostamassa ja syö seuraavassa paikassa jossa on aikaa ja tai ehdit istua.'
Sehän pitää ottaa itse sama asenne. Mukaan muutama keitetty kananmuna, jotai kuorii matkan aikana puolen tunnin välein, että aromit säilyy tasaisena, sitten mässyttää, pieree ja röyhtäilee koko matkan. Kannattaa toki ennen matkaa syödä raakaa punasipulia, valkosipulia ja vaikka hk:n halvimpia lihapullia niin on peräpään aromitkin taattu. Siinä sitten katkussa koko junavaunu. Niinhän ne muutkin tekee. Mielellään vielä puhua pälättää vaikka puhelimeen niin että ne munanroippeet lentää suupielistä. Siinä sitä kunnon seuraa näille muille mupeltajille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiinnostuksena, meneekö juna Hki-Vantaalta suoraan Jyväskylään ? Pitääkö vaihtaa, missä?
Montako kertaa päivässä? Olen tulossa Suomeen ja Jyväskylään, VRn nettisivuilta ei juurikaan infoa irtoa. Kiitos etukäteen vastauksesta.
Lupaan etten mussuta tonnikalakolmioleipääni.
Vr:n sivuilla on heti alussa kohta, johon voit valita mistä matkustat ja minne. Esim. HELSINKI LENTOASEMA on valittavissa lähtöpaikaksi. Mutta ei vaan löydy vai? Hyvä luoja sentään.
Kyllähän sen ymmärtää, jos vaikka sairaana verensokerin tasaamisen vuoksi on pakko jotain syödä/juoda. Tai jos oikeasti on lähtenyt liikkeeseen niin yllättävässä kiireessä, ettei ole ehtinyt mitään vielä syödä ja ainoa hetki kun syödä ehtii, on siinä matkalla. Mutta turha, haisevan ruuan kovaääninen mussutus julkisissa on kyllä typerää ja kertoo ihmisestä vain sen, että muita ei osaa ottaa huomioon alkuunkaan.
Hupaisaa. Matkustan päivittäin väliä Hyvinkää-Helsinki enkä ole koskaan edes nähnyt kenenkään syövän. Voi olla, että joku on niin tehnyt, mutta en ole huomannut.
Voisin ottaa evääksi oikein mehevän tonnikalasubin tuplalihalla ja voimakkaasti haisevan energiajuoman.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei häiritse rapina, mutta mässytys ja maiskutus saa sekunnissa raivon partaalle. Onhan se huonotapaistakin. Siististi syöminen ei minua haittaa.
Sama täällä. Nuo ääniefektit on kauheita. Ei sinne suuhun pidä tunkea liikaa ruokaa. Jos ei suu ole tuota määrää pureskellessa pakostakin auki, niin sitten koko naama vääntyilee mukana. Enimmäkseen näkee maiskuttelijoita ja rapistelijoita, mutta pikkuoraviakin vielä joskus sattuu joukkoon. He yrittävät prosessointiennätystä, tai pelkäävät sitä, että joku vie heidän saaliinsa suusta. Joka tapauksessa purukalusto on kuin ompelukone. Välissä nuoleskellaan sormia (joilla on pidetty kiinni kaiteista ja nosteltu laukkuja). Ai että niin hygieenistä.
"Mua ei häiritse rapina, mutta mässytys ja maiskutus saa sekunnissa raivon partaalle. "
Koko ateriahetki on pilalla kun mässytetään ja lastataan sinne suuhun ruokaa hirveällä kiireellä.
Kyllä joukossa on niitäkin jotka eivät yksinkertaisesti opi tai osaa, on huomautettu kymmeniä vuosia, mutta ei auta.
Subit lemuaa ihan tajuttoman pahalle, kuin teolliselle oksennukselle.
Ei-lemuavaa saa kyllä junassa syödä, mutta miten jotkut saakis omassa suussaan sellaisen lotinan ja mänjäämisen ja maiskutuksen aikaan?! Pidän imbesillinä ihmistä, jolta kuuluu tuollaisia syöttöporsaan lotinoita. Suurin osa onneksi syö kuin tervejärkinen.
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemi-Oulu väliä tulee kuljettua. Aina joku alkaa jotain makkara leipiä kaivamaan laukusta. Yleensä se on mummi lapsenlastensa kanssa ja alkaa jo heti junan lähtiessä liikkeelle se lasten valmistelu syömiseen. "matkalla otetaan voileipää... Rauhoittukaa ja malttakaapa hetki...Ei se ihan vielä. Kohta on välipala-aika. Sitten kaivetaan pussit, purkit ja syömingit ja massuti mussuti ja kakarat pyörii ja sotkee penkit. Voi ja makkara haisee.
Ja mamma vierellä, vesi kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla ääni-yliherkkyyttä todettu, jos tuollainen menee tunteisiin?
Onko sinulla todettu jotain, jos et osaa syödä ilman että suusta käy mäiske? Katso joskus, kuinka muut ihmiset syövät, niin tajuat että te äänekkäät mässyttäjät olette epänormaali vähemmistö. Sinulla tässä näytti tunteisiin menevän, kun aloit vielä ylimielisesti diagnosoimaankin. Usko nyt jo, ettei ole normaalia jos aikuisen suusta kuuluu kauhea tauhkaaminen ja läiske, kun nämä asiat opetetaan jo lapsille.
Vastaan mässyttäjille pieremällä.
Voisinkin itse asiassa ottaa evääksi joululta jääneen kinkun puolikkaan, avatun sillipurkin ja lanttulooran jämät huomiselle työmatkalle Hki-Tku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syy miksi en mene minnekään ilman vastamelukuulokkeita. Aina on näitä, joilla ei ole mitään käytöstapoja. Katsotaan jotain tiktokkeja puhelimesta äänet täysillä ILMAN KUULOKKEITA, puhutaan kovaäänisesti omat nolot asiat julki puhelimessa, syödä mässytetään tai ryystetään, köhitään ja niiskutetaan sekunnin välein. Oksetus.
Älä käytä julkisia, jos olet kipeä!
Ihmiset ovat vain todella y k s i n k e r t a i s i a , siksi ei tule mieleen että ehkä muut ei niin nauti mun pelaamisen äänistä tai mun valitsemien videoiden kuuntelusta.
Yksi p a h a matkustajaryhmä on iäkkäät r o u v a t . He puhuvat koko matkan puheluitaan, omalta paikaltaan ä ä n e k k ä ä s t i tietysti. Junan p u h e l in k o p pi on heille täysin tuntematon paikka.
Aivan se on se tyhmyys. Välillä miettii miten voikin olla ihminen yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on misofonia, onneks olkoon! :D
Kerran yks nainen alkoi rouskuttaa kokonaista porkkanaa junassa mun vieressä, ja kaiken lisäksi söi suu auki. Tai rouskutti suu auki. Mullakin on misofonia, mutta tilanne lähinnä nauratti...
Jos sulla on ihan oikea misofonia niin silloin sua ei naurata ne äänet. Misofoniassa ne mässytysäänet laukaisee sun aivoissa taistele tai pakene keskuksen.
Se tuntuu ihan samalta miltä tuntuu kun joku lyö tai tuottaa kipua yhtä äkkiä sulle tai alkaa vääntää pökälettä sun lautaselle. Siis se tunne on sama, ilman kipua.
Satuinkin näkemään tämän kommenttisi, jossa vastasit minun alkuperäiseen vanhaan kommenttiini nauramisesta. :D Minulla siis on kyllä misofonia, ja tunnistan tuon "mrhanhimon" syntymisen muistakin tarpeettomista ihmisäänistä. Tuo tilanne oli vaan niin koominen, että samalla kun pohdin porkkananrouskuttajan lyömistä, samalla naurahdin kun toisella ei ollut ollenkaan tilannetajua siitä miten syö julkisissa tiloissa. :)
Minä myös! Jäi joulusta lipeäkalaa aimo annos. Huomenna matka Helsingistä Rovaniemelle, otamme koko annoksen mukaan ruokatermariin jossa se säilyy lämpimänä. Voin tarjota halukkaille junavaunussa myös, jäi sitä sen verran paljon, kun hajun takia lapset kielsivät sitä nauttimasta jouluaterialla.
Jälkkäriksi on banaaneja ja jugurttia, nämä vähän haisevat mutta olkoot.