Ihmiset jotka syö äänekkäästi junissa
Kuljen joka päivä Helsinki - Järvenpää väliä, ja on enemmän sääntö kun poikkeus että joku mässyttää minkä kerkeää siinä vieressä tai vastapäätä. Siis lähijunassa. Täpötäysissä.
Eikö ihmisillä ole mitään käsitystä siitä miten ärsyttäviltä toisen mussutusäänet korvan juuressa kuulostaa? Puhumattakaan siitä kärystä mikä ruoista lähtee!
Eräs päivä joku söi haisevaa kolmioleipää äänekkäästi mässyttäen. Tupla jälkiruoaksi. Mousk, mousk.....
Eilen molemmilla puolilla olevat rouvat söivät suklaata. Joka haukulla patukan puristaminen * rapirapirapi * mässyn.... mässyn.... rapi rapi rapi.... Meinas tärykalvot haljeta.
Nyt vieressä oleva tyyppi vetää subia. SIIS SUBIA. Jäätävä löyhkä, rapina, ja maiskutus muutaman sentin päässä. Tekis mieli oksentaa. En tiedä onko mulla misofonia vai repiikö tää muidenkin hermoja näin paljon.
Eikö ihmiset oikeesti pärjää yhtä lähijunamatkaa ilman ateriaa?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Sulla on misofonia, onneks olkoon! :D
Kerran yks nainen alkoi rouskuttaa kokonaista porkkanaa junassa mun vieressä, ja kaiken lisäksi söi suu auki. Tai rouskutti suu auki. Mullakin on misofonia, mutta tilanne lähinnä nauratti...
Jos sulla on ihan oikea misofonia niin silloin sua ei naurata ne äänet. Misofoniassa ne mässytysäänet laukaisee sun aivoissa taistele tai pakene keskuksen.
Se tuntuu ihan samalta miltä tuntuu kun joku lyö tai tuottaa kipua yhtä äkkiä sulle tai alkaa vääntää pökälettä sun lautaselle. Siis se tunne on sama, ilman kipua.
"Eilen molemmilla puolilla olevat rouvat söivät suklaata. Joka haukulla patukan puristaminen * rapirapirapi * mässyn.... mässyn.... rapi rapi rapi...."
"Meinas tärykalvot haljeta."
:D
Voisi kanssa jättää ne tölkkijuomat muihin rientoihin kuin junamatkoihin. Kamala meteli pelkästä avaamisesta, aina roiskahtaa jotain jonnekin, haju puskee ympäristöön koko sen ajan kun tölkki on lähistöllä auki. Ja toki asiaan kuuluu kovaääninen röyhtäily, varsinkin kun kyse on oluesta (jota sitäkin on PAKKO juoda sillä vartin matkalla, vaikka alkoholi on kielletty junissa!).
1/5
Oli vähän yritystä mutta karkasi liikaa misofoniasta hajuineen ja liioitteluineen.
Ainakin täällä Helsingissä bussissa syöminen on kiellettyä. Mutta milläpä puutut. Iltaisin on joillain kokonaisia heseaterioita mukana, enemmän yököttää se haju kun mussutus. Jotkut omat eväät bussissa jostain rasiasta on kyllä kaiken pahimpia. Suklaan mussutus menee kun se ei haise.
Pitäis olla kaikkialla kun singaporen metrossa.
En itse tykkäisi syödä lähijunassa tai bussissa, ihmisillä talvivaatteet ja lattiat kuraiset.
Yritän olla häiriintymättä mutta kieltämättä ihmetytti sporassa kun eräs rouva söi jotain etnistä keittoa joka haisi aika kamalalta.
Mulla oli aikanaan työkaveri, joka piti joskus keveitä eväspäiviä. Veti siis porkkanoita, lanttuja, ym. koko päivän. Sitä narskutusta ei kuuntele hullukaan.
Kuljen paljon lähi- sekä kaukojunilla.
Minua ärsyttävät suunnattomasti ihmiset, jotka tunkevat samaan junaan kuin minä.
Eivätkö he voisi pysyä kotonaan tai juosta junan jäljessä? On todella huonoa ajankäytönsuunnittelua, jos ei tajua, että lähteehän niitä junia useampi päivässä ja silti tungetaan samaan junaan kuin minä, jotkut jopa samaan vaunuun.
Muutenkin muut ihmiset ärsyttävät: Heistä lähtee hajua, ääniä ja näköhavaintoja. He mässyttävät, ryystävät ja ovat rumia.
Itse käyttäydyn aina siististi joka paikassa.
Junassa tai muissa kulkuvälineissä en koskaan syö muuta kuin korkeintaan pari monivitamiini-pilleriä ja desin vettä. Nämäkin vain silloin jos matka kestää 12 tuntia.
Minä olen hyvä ihminen.
Te ette ole.
Joo kyllähä tommone vtuttaa. Ja vielä kaikenlisäks se lyhyen junamatkan mässyttäjä on lähestulkoon aina joku läski! Se pistää vtuttaan vielä enemmän kun joku armoton läski tulee siihe mussuttaan jotakin.. Läskit mussuttaa joo tiiän koko ajan jotain (vaikka itse lihavuushan johtuu tietysti kaikesta muusta), niin miksei plösöt voi olla ees tuntia/puolta ilman sitä mässytystä.
Läskitkään tuskin tykkää jos vaunuun tulee juoppo dokaamaan tai nisti piikittämään?
Te valittajat ollette tulleet meidän kaupunkiimme maalta. Aidot stadilaiset eivät valita.
Menkää maalaistollot takaisin sinne pikku kuntiinne.
Tulkaa takaisin kun osaatte käyttäytyä stadissa.
Tässä yksi päivä nainen alkoi mutustella metrossa vastapäätäni jotain take away-annostaan. Kauhea maiskutus ja rakennekynsien alta imeskeli sinne joutuneet muruset. Oksennus meinasi lentää. Harkitsen kyllä vakavasti julkisilla kulkuvälineillä kulkemisen lopettamista.
Maassamme on vakaita pysyviä kestäviä perinteitä. Yksi keskeisistä on lupa syödä omia eväitä junassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo kyllähä tommone vtuttaa. Ja vielä kaikenlisäks se lyhyen junamatkan mässyttäjä on lähestulkoon aina joku läski! Se pistää vtuttaan vielä enemmän kun joku armoton läski tulee siihe mussuttaan jotakin.. Läskit mussuttaa joo tiiän koko ajan jotain (vaikka itse lihavuushan johtuu tietysti kaikesta muusta), niin miksei plösöt voi olla ees tuntia/puolta ilman sitä mässytystä.
Läskitkään tuskin tykkää jos vaunuun tulee juoppo dokaamaan tai nisti piikittämään?
Se läski mussuttaja olen minä.
Miten aiot estää minua syömästä eväitäni kun seuraavan kerran kohdataan?
Vierailija kirjoitti:
Tässä yksi päivä nainen alkoi mutustella metrossa vastapäätäni jotain take away-annostaan. Kauhea maiskutus ja rakennekynsien alta imeskeli sinne joutuneet muruset. Oksennus meinasi lentää. Harkitsen kyllä vakavasti julkisilla kulkuvälineillä kulkemisen lopettamista.
Do dii! Viimeinkin päästiin tähän oksennus-osioon!
Tämähän alkaa muistuttaa sitä inhokki-ruoka-ketjua, jossa aina oksennetaan.
Matkaseuraksi koira, mieluiten bulldog tai molossityyppinen kuolanaama ja sille matkaevääksi pässinsuteja. Siinä tonnikalan tai kananmunien löyhähdykset ja ihmisten mutusteluäänet tunnu enää missään. Toki suositeltava idea varautua myös hajuja suodattavalla maskilla tai vastaavalla, se pässinsutien haju...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se läski mussuttaja olen minä.
Miten aiot estää minua syömästä eväitäni kun seuraavan kerran kohdataan?
En mitenkään. Sulla on siihen oikeus. Te läskit mussuttajat vaan ärsytätte normaaleja ihmisiä, mut ei se mitään. Ne sun läskit on täällä ainoita jotka estää jotain, nimittäin sua elämästä hyvin.
Pendolinon ykkösluokassa Helsingistä Jyväskylään ja takaisin on mukava matkustaa, kun vaunuosastossa tuoksuu kallis konjakki.
Hitto kun on muitakin ihmisiä minun lisäksi eikä ne osaa käyttäytyä.
No, haaveilen itsekin joskus autoillessani että koko tie olisi vain minun käytössäni. Muut törpöt voisi ajaa muualla.
Sen nyt vielä kestän, että ihmiset syövät ja juovat, vaikka kohteliasta olisi olla vaan syömättä.
Mutta siinä kohtaa mulla pettää pokka kun joku ottaa tekohampaat suusta ja nuolee ne puhtaaksi. 😂
Nää mässyttäjät on varmaan niitä samoja, jotka kailottavat koko ajan kännyköihinsä...