Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein ekaa kertaa pizzaa itse - miksen ole tajunnut kuinka hyvää ja helppoa se on!

Vierailija
25.07.2019 |

Ja vielä ihan joku perusohje (jauhot, hiiva, öljy, vesi, suola), ei hifistely-uuneja eikä pizzakiviä. Leivinliinan alla kohotin kaulittuna hetken ja laitoin täytteeksi tomaattia, sipulia ja pannulla hetken kuivattuja tuoreita herkkusieniä. Pohjalle tomaattipyre-parmesanraaste-oreganosekoitusta ja pinnalle Oltermanni-raastetta. Mitä nyt sattui kaapissa olemaan. Erinomainen rakenne, pohja on ohut ja rapea ja maut ovat kohdillaan. Nam!

Meille on huomenna tulossa muutama kaveri istumaan iltaa ja keksin, että voisin tehdä myös silloin pizzaa. Heittäkää vinkkejä, mitä täytteitä kannattaisi kokeilla! Mitä teillä yleisimmin laitetaan pizzan päälle? (Ja toki voi antaa vinkkejä myös pizzan tekoon noin yleensä.)

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin ohje, jonka tiedän on paras: https://www.valio.fi/reseptit/pizzapohja-3/. Ei ylimääräisiä kohotuksia vaan pellillä sen aikaa kun tekee täytteitä.

Itse tykkään eniten täytteestä, jossa on kanaa, karamellisoitua sipulia ja Brietä. Päälle tulee myös juustoraastetta, Brie-juusto on vain "makuna". 

Vierailija
2/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita seuraavalla kerralla oltermannin tilalle vaikka mozzarella-raastetta, tulee vielä parempaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tehty pizza on uskomattoman hyvää!! En edes pysty syömään muita pizzoja 😁

Vierailija
4/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Kun pohjan tekemisessä näkee vähän vaivaa, tulee todella hyvää.

Vierailija
5/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoin ohje, jonka tiedän on paras: https://www.valio.fi/reseptit/pizzapohja-3/. Ei ylimääräisiä kohotuksia vaan pellillä sen aikaa kun tekee täytteitä.

Itse tykkään eniten täytteestä, jossa on kanaa, karamellisoitua sipulia ja Brietä. Päälle tulee myös juustoraastetta, Brie-juusto on vain "makuna". 

Tässähän kohotetaan ensin kaksinkertaiseksi ja kaulimisen jälkeen vielä uudelleen. Aivan kuten pitääkin.

Vierailija
6/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ikinä hyvää ku teen ite

Vierailija
7/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa tehdä pizzakastike tällä reseptillä:

Sen jälkeen et enää halua kaupallista pizzaa syödä.

Vierailija
8/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina hyvää. Itse harrastan hifistelyä, mutta periaatteessa mikä tahansa pikapohja ja kastike, vaikka makkara ja ketsuppi, hakkaa useat kaupan pitsat.

Vierailija
9/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka viikko. Itse tehdään myös kastike.siihen oliviöljyä, tomaattipyrettä, valkosipulia, tomaattilohkoja, basilikaa, balsamicoa, suolaa, sokeria. Keitetään hetki.

Täytteenä paljon juustoa, myös mozzarellasiivuja. Yleensä hyvää kinkkua ja tomaattia. Tai tonnikalaa. Tai kasviksia. Joskus katkarapuja myös. Joskus ilmakuivattua kinkkua kasikejuustopohjan paistamisen jälkeen.

Vierailija
10/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo ikinä hyvää ku teen ite

Sama juttu, pohja on mulla se ongelma. Ei vaan jostain syystä onnistu.

Vierailija
11/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on katsooos se kuuumuus mikä tekee pizzzan. Aito napolilaainen pidetään todella kuuuumassa uuunissa vain pari minuuuttia. Hyväää piirakkaaa saa tahtyäää kotiuuneillla.

Vierailija
12/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on katsooos se kuuumuus mikä tekee pizzzan. Aito napolilaainen pidetään todella kuuuumassa uuunissa vain pari minuuuttia. Hyväää piirakkaaa saa tahtyäää kotiuuneillla.

Ja ruoaanlaitosssa ratkaisee myös onkoo ylävastus lämpöä vai alhaaalta tulevaaa lämmönsäteilyä.

Vierailija
13/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aina hyvää. Itse harrastan hifistelyä, mutta periaatteessa mikä tahansa pikapohja ja kastike, vaikka makkara ja ketsuppi, hakkaa useat kaupan pitsat.

Kovin kummoinen hifistelijä et taida olla, jos makkara ja ketsuppi käy mielestäsi pitsaan.

Vierailija
14/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän kohotetaan ensin kaksinkertaiseksi ja kaulimisen jälkeen vielä uudelleen. Aivan kuten pitääkin.

Hups! Linkkasin väärän ohjeen etsiessäni tätä oikeaa. Tarkoitan siis tätä ohjetta: https://www.k-ruoka.fi/reseptit/neljan-vuodenajan-pizza

Tätä ei esikohoteta vaan kohotetaan ainoastaan yhden kerran pellillä. Rakenteesta tulee todella hyvä ja erittäin pienellä vaivalla.

Vierailija
15/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ruoaanlaitosssa ratkaisee myös onkoo ylävastus lämpöä vai alhaaalta tulevaaa lämmönsäteilyä.

Esiim pullla ei perinteiiselllä kotiuunilla saaa paistettua yhtä hyvää kuiin ammattilaisten vehkeilllä. Jäää sisältä raa ksi ja pinnnalta ylikypppsää.

Vierailija
16/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin kummoinen hifistelijä et taida olla, jos makkara ja ketsuppi käy mielestäsi pitsaan.

Saattaisit yllättyä siitä miten moni tekee makkara-ketsuppi-pizzaa. Ei ole hifistelyä, vaan raakaa mättöä.

Vierailija
17/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauheliha sopii hyvin täytteeks

Vierailija
18/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pohja on riittävän ohut, normiuunissakin saa ok rapsakan tuloksen, mutta ilman poltetun makua.

Vierailija
19/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hups! Linkkasin väärän ohjeen etsiessäni tätä oikeaa. Tarkoitan siis tätä ohjetta: https://www.k-ruoka.fi/reseptit/neljan-vuodenajan-pizza

Tätä ei esikohoteta vaan kohotetaan ainoastaan yhden kerran pellillä. Rakenteesta tulee todella hyvä ja erittäin pienellä vaivalla.

Tässä ei ole muuta eroa kuin että kohotetaan vain kerran.

Miinä pitäydyn kahdessa kerrassa. Teen löysän taikinan kohoamaan ja laitan kaulitessa lisää jauhoja. Kohotan uudestaan. Hifistelijät kohottaa kauemminkin. Tunteja.

Vierailija
20/34 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaisit yllättyä siitä miten moni tekee makkara-ketsuppi-pizzaa. Ei ole hifistelyä, vaan raakaa mättöä.

En ole yllättynyt. Keskimääräisen av-mamman käsitys pitsasta varmasti kattaa tuon, mutta "hifistelijän" näppikseltä melkoisen huvittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi