Help! Mies petti ja nyt uhkaa jättää, miten saan hänet haluamaan jatkaa suhdetta?
Tarvitsisin neuvoja ja tukea samassa tilanteessa olleilta. Mies jäi kiinni pettämisestä. Nyt sanoo että ei näe suhteellamme olevan tulevaisuutta. Minä en halua erota. Olen valmis antamaan pettämisen anteeksi. Ja parantamaan suhdettamme. Meillä on kaksi pientä lasta, joten teen tämän myös lasten vuoksi. Ja rakastan edelleen miestäni. Vinkkejä kaivataan, miten kääntää miehen pää? Kiitos!
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat jatkaa ? Anna mennä menojaan.
Että lapset sais pitää molemmat vanhemmat?
Apua kuinka innokkaasti ihmiset jaksaa kommentoida tällaiseenkin ihan selvään provoon...
Vierailija kirjoitti:
Raukkamainen mies. Odottaako, että vaimo hoitaa eron käytännönasiat?
Neuvoni on, että älä ruikuta ja vanno rakkautta. Anna hänen sen sijaan maistaa, miltä tuntuu poissaolosi, tyhjä koti jne. Luulisi antavan ajattelemisen aihetta.
Voimia, ap. Ymmärrän sua jollain tavalla. Elämä on mustavalkoista vain nuorena ja kokemattomana. Ei avioliitto helppoa ole.
Kyllä ilmeisesti odottaa. On sanonut, että tarvitsen sinua eron hoitamiseen. Itse ei esitä mitään vaihtoehtoja, miten nyt edetään. On vaan passiivinen ja välttelee minua. Minulla taas ei ole mitään motivaatiota edistää eroa, päinvastoin!
Järä mies keskenään lasten kanssa kotiin ja löhde 2 viikon etelänmatkalle. Ota sellainen all inclusive sporttiloma, jossa saat keskittyä omaan hyvinvointiisi ja kuntoiluun jne. Hanki siellä pieni lomaromanssi itsellesi. Laske ennen matkalle lähtöä arvio elareista ja puolesta omaisuudesta. Mies saa kokemusta tyhjästä kodista ja yh-isyydestä ja näkee, mitä ero maksaa rahallisesti ja elintasonsa tippuu. Lspset saavat läheistä aikaa isänsä kanssa, mikä on arvokasta tuli ero tai ei. Se on win win kaikille. Tule takaisin onnellisena ja säteileväbä ja ota puheeksi, että ehkä ero voi olla ok sittenkin ja että mitenkäs nämä rahat jaetaan ja otetaan viikko viikko huoltajuus. Mies alkaa taatusti perua lähtöaikeitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkisin ratkaisuna avoimen suhteen. Miehesi ja sinä olisitte siis vapaita olemaan muidenkin kanssa, mutta yhteistä kotia ei rikottaisi. Näin sinä saisit pysyä miehen luona, mies olisi vapaa panemaan hoitojaan ja lapsilla olisi molemmat vanhemmat. Win-win!
En usko, että miehen pää kestäisi tätä. Jos on toisen naisen kanssa intiimisti ei pysty olemaan mulle rakastava puoliso. Nytkin käytös muuttui etäiseksi ja tiuskivaksi pettämisen jälkeen. Muutos oli selkeä aiempaan...
Miehen pää kestäisi tämän ihan varmasti, kunhan vain sovitte säännöistä. Luulen että käytöksen muutos johtuu enemmän kiinni jäämisestä itsessään ja sinun reaktioistasi, kuin varsinaisesti toisen kanssa olemisesta.
Hänen käytös muuttui jo ennen kuin jäi kiinni. Alkoi vältellä fyysistä kosketusta ja muutenkin minua. Vaistosin melko pian, että jokin on muuttunut, mutta en tietoisesti ainakaan osannut epäillä pettämistä. Olen aika herkkä vaistoamaan ihmisten tunteita, vaikkakin olen toisaalta sinisilmäinen ja haluan uskoa ihmisistä hyvää. Herkyydestäni johtuen minulle onkin suuri shokki, etten vaistonnut miehen olevan pidemmän aikaa tyytymätön suhteeseemme. Tuon pettämisen aiheuttaman muutoksen vaistosin nopeasti...
Vierailija kirjoitti:
Järä mies keskenään lasten kanssa kotiin ja löhde 2 viikon etelänmatkalle. Ota sellainen all inclusive sporttiloma, jossa saat keskittyä omaan hyvinvointiisi ja kuntoiluun jne. Hanki siellä pieni lomaromanssi itsellesi. Laske ennen matkalle lähtöä arvio elareista ja puolesta omaisuudesta. Mies saa kokemusta tyhjästä kodista ja yh-isyydestä ja näkee, mitä ero maksaa rahallisesti ja elintasonsa tippuu. Lspset saavat läheistä aikaa isänsä kanssa, mikä on arvokasta tuli ero tai ei. Se on win win kaikille. Tule takaisin onnellisena ja säteileväbä ja ota puheeksi, että ehkä ero voi olla ok sittenkin ja että mitenkäs nämä rahat jaetaan ja otetaan viikko viikko huoltajuus. Mies alkaa taatusti perua lähtöaikeitaan.
Oma loma voisi olla hyvä idea. En kuitenkaan halua pettää miestäni, minulle tulisi varmaan siitä inhottava olo. Pelkään jos lasken elareita jne mies hankkii juristin ja vie minulta vielä lapsetkin...En missään nimessä halua oikeuteen taistelemaan lapsista!
Jos et itse arvosta itseäsi, ei sitä kukaan muukaan tee. Jos ummistat silmäsi ja anelet toista jäämään. Alennat myös itsesi samalla. Näytät että näin minulle voi tehdä. Ja olet siinä. Toki suhteessa on voinut olla suvantoa ja itsestäänselvyytenä pitämistä. Mutta vastuuta siitä, mitä pettäminen aiheuttaa ja vie parisuhteelta et voi yksin kantaa. Jos miehen vastaus ongelmiin on hankkia töistä uusi kesäkissa. Voit olla jatkossakin sitten varma,että tämä on reaktio kun joku asia ei sinussa tai teidän suhteessa miellytä. Luottamuksen rikkoi hän. Et sinä. Etkä sinä voi luottamusta myöskään kasata ihmiseen, joka oikeuttaa käytöksensä sillä että ei ollutkaan kivaa. Ei lapsillekaan ole hyvä kasvaa perheessä, jossa saa tuollaisen puhumattoman ja asioita selvittämättömän mallin. Jossa on aikuisten välistä kitkaa ja draamaa. Sekä äiti koittaa miellyttää ja pitää kaiken väkisin kasassa.
Kyläpolliisi kirjoitti:
Apua kuinka innokkaasti ihmiset jaksaa kommentoida tällaiseenkin ihan selvään provoon...
Miksi tämän pitäisi olla provo? Valitettavsti tällaista tapahtuu jatkuvasti. Miksi siis ei kenellekään palstalaisista voisi tapahtua. Siskoni oli vastaavassa tilanteessa yli 10 vuotta sitten. Hän päätti, että mies ei hajota heidän perhettään, vaikka mies halusi erota sen jälkeen kun oli ensin pettänyt jonkun firmaan tulleen kesätytön kanssa. Sisko oli ennestäänkin ihan hyvässä kuosissa, mutta panosti sen jälkeen entistä enemmän ulkonäköönsä. Sisko ei suostunut asumuseroon ja miehen ideaan kakkoskodin hankinnasta, joka olisi ollut käytännössä miehen kutukämppä, vaan sanoi, että jos erotaan, niin omaisuus menee välitömästi puoliksi ja vasta sen jälkeen mies ostelkoot mitä haluaa omilla rahoillaan. Sisko jätti lapset miehen hoidettaviksi ja hankki itselleen rakastajan, joka rakastui siskooni ja olisi halunnut aloittaa ihan vakavan suhteen. Tämän jälkeen en ole yksityiskohtia kuullut, mutta avioeroaikeet haudattiin ja nykyään avioliitto näyttää kukoistavan. Lapset ovat kasvaneet aikuisiksi ja sisko viihtyy miehensä kanssa pääosan vapaa-ajastaan mökillään tai yhdessä matkaillen.
Tällä tarinalla olisi voinut olla toisenlainenkin loppu. Ihan hyvä lopputulos kuitenkin tämäkin on. Isä jatkoi mukana perheen arjessa ja sillä oli suuri merkitys lasten urheilumenestykselle. Samoin taloudellisesti tilanne oli paras mahdollinen. Selvästiikin myös rakkautta riittää yhä parin välillä.
Aiotko jotenkin muuttua kauniimmaksi tai haluttavammaksi ? Kestätkö seuraavan pettämisen ? Mitkä ovat todelliset motiivisi jatkaa ?
Vierailija kirjoitti:
Ei se silti rakasta.
Ja kuka helvetti haluaa sellaisen parisuhteen jossa ei olla rakkaudesta vaan arjen sujuvuudesta ja mukavuudenhalusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma loma voisi olla hyvä idea. En kuitenkaan halua pettää miestäni, minulle tulisi varmaan siitä inhottava olo. Pelkään jos lasken elareita jne mies hankkii juristin ja vie minulta vielä lapsetkin...En missään nimessä halua oikeuteen taistelemaan lapsista!
Ei mies sinulta voi viedä lapsia. Nykyään yleensä on käytössä viikko-viikko-systeemi, mikä on hyvä juttu. Lapset eivät vieraannu kummastakaan vanhemmasta ja molemmat vanhemmat saavat tasapuolisesti sekä arkielämää lastensa kanssa että omaa vapaa-aikaa. Jos mies on kovasti uuden elämän perään, niin ei varmasti edes halua itselleen lapsia kokoaikaisesti, koska ymmärtää sen häiritsevän suhdettaan uuteen naikkoseen. Ihan hyvin voit vaikka sanoa, että lapset jäävät miehelle ja sinä alat elämään vapaata elämää. Meillä ainakin loppui siihen miehen avioeropuheet. Uudet naikkoset ovat harvoin innoissaan miehen mukana tulevista kokoaikaisista lapsista.
Kysyt häntä pariterapiaan sillä varjolla, jotta molemmat saisi rauhan ja eronne olisi helpompi. Sitä kautta elämä olisi lapsillekin helpompaa. Siellä terapiassa sitten voit yrittää vaikuttaa siihen miten hän sinut näkee. Kyse on kuitenkin hänen päätöksestään. Ei parisuhde voi toimia, jos toinen ei sitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Kyläpolliisi kirjoitti:
Miksi tämän pitäisi olla provo? Valitettavsti tällaista tapahtuu jatkuvasti. Miksi siis ei kenellekään palstalaisista voisi tapahtua. Siskoni oli vastaavassa tilanteessa yli 10 vuotta sitten. Hän päätti, että mies ei hajota heidän perhettään, vaikka mies halusi erota sen jälkeen kun oli ensin pettänyt jonkun firmaan tulleen kesätytön kanssa. Sisko oli ennestäänkin ihan hyvässä kuosissa, mutta panosti sen jälkeen entistä enemmän ulkonäköönsä. Sisko ei suostunut asumuseroon ja miehen ideaan kakkoskodin hankinnasta, joka olisi ollut käytännössä miehen kutukämppä, vaan sanoi, että jos erotaan, niin omaisuus menee välitömästi puoliksi ja vasta sen jälkeen mies ostelkoot mitä haluaa omilla rahoillaan. Sisko jätti lapset miehen hoidettaviksi ja hankki itselleen rakastajan, joka rakastui siskooni ja olisi halunnut aloittaa ihan vakavan suhteen. Tämän jälkeen en ole yksityiskohtia kuullut, mutta avioeroaikeet haudattiin ja nykyään avioliitto näyttää kukoistavan. Lapset ovat kasvaneet aikuisiksi ja sisko viihtyy miehensä kanssa pääosan vapaa-ajastaan mökillään tai yhdessä matkaillen.
Tällä tarinalla olisi voinut olla toisenlainenkin loppu. Ihan hyvä lopputulos kuitenkin tämäkin on. Isä jatkoi mukana perheen arjessa ja sillä oli suuri merkitys lasten urheilumenestykselle. Samoin taloudellisesti tilanne oli paras mahdollinen. Selvästiikin myös rakkautta riittää yhä parin välillä.
Kiitos tästä tarinasta! Saan tästä voimaa taisteluuni liittoni pelastamiseksi. En nimittäin ymmärrä, miksi minun pitäisi tehdä miehelle mahdollisimman helpoksi minun ja yhteisen perheemme hylkääminen kantamalla vastuu eron hoitamisesta, kun itse en edes halua eroa...
Vierailija kirjoitti:
Jos et itse arvosta itseäsi, ei sitä kukaan muukaan tee. Jos ummistat silmäsi ja anelet toista jäämään. Alennat myös itsesi samalla. Näytät että näin minulle voi tehdä. Ja olet siinä. Toki suhteessa on voinut olla suvantoa ja itsestäänselvyytenä pitämistä. Mutta vastuuta siitä, mitä pettäminen aiheuttaa ja vie parisuhteelta et voi yksin kantaa. Jos miehen vastaus ongelmiin on hankkia töistä uusi kesäkissa. Voit olla jatkossakin sitten varma,että tämä on reaktio kun joku asia ei sinussa tai teidän suhteessa miellytä. Luottamuksen rikkoi hän. Et sinä. Etkä sinä voi luottamusta myöskään kasata ihmiseen, joka oikeuttaa käytöksensä sillä että ei ollutkaan kivaa. Ei lapsillekaan ole hyvä kasvaa perheessä, jossa saa tuollaisen puhumattoman ja asioita selvittämättömän mallin. Jossa on aikuisten välistä kitkaa ja draamaa. Sekä äiti koittaa miellyttää ja pitää kaiken väkisin kasassa.
Kiitos tästä kommentista. Koen kyllä itsekin vääräksi, että minä olen tässä se sovitteleva osapuoli, vaikka mies on pettänyt luottamuksen. Miehellä ei ole vaan halua hyvittää tekoaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies sinulta voi viedä lapsia. Nykyään yleensä on käytössä viikko-viikko-systeemi, mikä on hyvä juttu. Lapset eivät vieraannu kummastakaan vanhemmasta ja molemmat vanhemmat saavat tasapuolisesti sekä arkielämää lastensa kanssa että omaa vapaa-aikaa. Jos mies on kovasti uuden elämän perään, niin ei varmasti edes halua itselleen lapsia kokoaikaisesti, koska ymmärtää sen häiritsevän suhdettaan uuteen naikkoseen. Ihan hyvin voit vaikka sanoa, että lapset jäävät miehelle ja sinä alat elämään vapaata elämää. Meillä ainakin loppui siihen miehen avioeropuheet. Uudet naikkoset ovat harvoin innoissaan miehen mukana tulevista kokoaikaisista lapsista.
Luulen, et miehelle ei olisi mikään ongelma että lapset jäisivät hänelle. Ei hän lapsista halua eroon vaan minusta. Itselleni olisi aivan hirveä luopua lapsista!
Voi että, tuommoisen helmen menetit :(
Vierailija kirjoitti:
Aiotko jotenkin muuttua kauniimmaksi tai haluttavammaksi ? Kestätkö seuraavan pettämisen ? Mitkä ovat todelliset motiivisi jatkaa ?
Olen normaalipainoinen, mutta voisin laihduttaa 5-10 kg. Ja kiinteyttää kroppaa, olen kyllä sporttinen. Ostaa uusia vaatteita, tehdä hiuksille jotain uutta. Olen tyyliltäni luonnollinen, ehkä pitäisi sitten meikata enemmän. Olen kyllä ihan tyytyväinen ulkonäkööni (en ole pinnallinen) mutta voihan sitä parantaa, jos siten saisin mieheni takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen normaalipainoinen, mutta voisin laihduttaa 5-10 kg. Ja kiinteyttää kroppaa, olen kyllä sporttinen. Ostaa uusia vaatteita, tehdä hiuksille jotain uutta. Olen tyyliltäni luonnollinen, ehkä pitäisi sitten meikata enemmän. Olen kyllä ihan tyytyväinen ulkonäkööni (en ole pinnallinen) mutta voihan sitä parantaa, jos siten saisin mieheni takaisin.
Tai mitäpä jos muuttaisit tyyliäsi ja hankkisit ihan uuden ihanuuden. Exäsi voisi sitten katumapäälle tultuaan miettiä mitä oikein menetti ja ottaa opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, palkitse mies muuttumalla taas pantavaksi, niin hän jää teidän parisuhteeseen sen helppouden takia. Pettäminenhän on jo hänelle sallittua. Kun lapset ovat tarpeeksi isoja/omillaan, on hyvä hetki miehen lähteä lopullisesti etsimään sitä rakkaussuhdetta lopuksi elämäänsä.
Siis hyi he,,,tti ,kukaa alistuu nuolemaan enää tuon hu,,, rahtavan ukon k,,llia. Ei ole sen väärti. Löytyy niitä fiksujakin normaaleja mieliä ,joiden haarovälissä ei tarvitse madella.