Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aurinkokuivattuja tomaatteja öljyssä käytetään?

Vierailija
25.07.2019 |

Ostin sellaisen purkin. Yhden tomaatin siitä pilkoin salaattiin.
Pahaa!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

marinadii. Antipasto.

Vierailija
2/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suraurat sauvasekoittemella tahnaksi ja laitat leivälle. Jos et tykkää, niin vika on sinussa.

Vierailija
4/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina pesen siivilässä ensin sen öljyn pois koska ne on aika huonolaatuisia ja tympeän makuisia öljyjä yleensä. 

Sitten vaan vaikka salaattiin, pizzaan, munakkaaseen tms. Esim. hyvä yksinkertainen pastasalaatti: keitettyä pastaa, vihreää pestoa, aurinkokuivattuja tomaatteja viipaleina, mozzarellapalloja, tuoretta basilikaa.

Vierailija
5/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on sinusta pahaa, niin älä käytä mihinkään. Itse pidän siitä salaatissa, munakkaassa, paistettujen perunoiden seassa pannulla pyöräytettynä, lihamurekkeen täytteessä, pastakastikkeessa... 

Vierailija
6/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaattiin.

Vierailija
7/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

marinadii. Antipasto.

Etikat toimiii myös marinoimiseeen.

Vierailija
8/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Aihisen makaronilaatikkoon! Mmm

Vierailija
9/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mozzarellajuuston kanssa sopii hyvin. Mozzis ei ole niin suolaista ja arinkokuivattu tomaatti antaa siihen kivasti suolaisuutta ja makua.

Vierailija
10/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaattiin.

Salatttiin toimii hyvin etikkaaa, sitruunaa ja sokeria pyöristämään happpoa.

Vierailija
11/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaattiin.

Salatttiin toimii hyvin etikkaaa, sitruunaa ja sokeria pyöristämään happpoa.

kaaalisalaattiin siiis.

Vierailija
12/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän ihania suolapommeja.

Vierailija
13/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanan rintafileen päälle vuohenjuuston kanssa

Tosin joku ostamani a k tomaatti oli käyttökelvoton vrt toiseen valmistajaan

Vierailija
14/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä niitä öljyssä lilluvia vaan ostan suoraan "kuivia" ilman öljyä. 

Vaikka mihin! Makaronilaatikkoon, muihin laatikkoruokiin, jos teen itse leipää, pilkon sämpylöihin yms.

Vierailija
15/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina pesen siivilässä ensin sen öljyn pois koska ne on aika huonolaatuisia ja tympeän makuisia öljyjä yleensä. 

Sitten vaan vaikka salaattiin, pizzaan, munakkaaseen tms. Esim. hyvä yksinkertainen pastasalaatti: keitettyä pastaa, vihreää pestoa, aurinkokuivattuja tomaatteja viipaleina, mozzarellapalloja, tuoretta basilikaa.

Mä kyllä käytän sen öljynkin. Ei sitä hukkaan kannata heittää, onhan siinäkin sitä makua. Sämpylä- tai piirakkataikinaan, ruuanlaitossa vaikka uunikasvisten paistamiseen, jos tekee esim. paputahnaa niin sinne vaan sekaan, salaatinkastikkeeksi...

Vierailija
16/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin tomaaatisssa jos on kyse ruokasammmasta salaaatista niin tomaaatin uami eii saiisi nousta siiinä esillle. Muttta jos ruokasuuus syntyyy juuustosta niiin toki sillloin.

Vierailija
17/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä käytän sen öljynkin. Ei sitä hukkaan kannata heittää, onhan siinäkin sitä makua. Sämpylä- tai piirakkataikinaan, ruuanlaitossa vaikka uunikasvisten paistamiseen, jos tekee esim. paputahnaa niin sinne vaan sekaan, salaatinkastikkeeksi...

Oon aika öljyhifisti ja mun makuun se maistuu ihan myrkylle. Yleensä niissä on jotain halpaa, huonolaatuista auringonkukkaöljyä öljynä. Mutta hyvä jos sekin maistuu niin ei mene hukkaan :) Mä taas kuumalla vedellä hinkkaan niistä tomaateistakin sen tarkkaan pois ettei maku pilaannu.

Vierailija
18/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasta kiva kesäsalaatti johon tulee aurinkokuivattua tomaattia, ja voi syödä pelkästään tai grillilihan kaverina:

- keitettyjä perunoita

- rucolaa

- mozzarellaa

- aurinkokuivattua tomaattia

- kastike: hyvä oliiviöljy, hieman sinappia, sitruunan mehua, valkosipulia, suolaa, mustapippuria

Vierailija
19/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai kaada öljyä viemäriin?

Vierailija
20/29 |
25.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä syödään.