Mihin aurinkokuivattuja tomaatteja öljyssä käytetään?
Ostin sellaisen purkin. Yhden tomaatin siitä pilkoin salaattiin.
Pahaa!
Kommentit (29)
Suraurat sauvasekoittemella tahnaksi ja laitat leivälle. Jos et tykkää, niin vika on sinussa.
Mä aina pesen siivilässä ensin sen öljyn pois koska ne on aika huonolaatuisia ja tympeän makuisia öljyjä yleensä.
Sitten vaan vaikka salaattiin, pizzaan, munakkaaseen tms. Esim. hyvä yksinkertainen pastasalaatti: keitettyä pastaa, vihreää pestoa, aurinkokuivattuja tomaatteja viipaleina, mozzarellapalloja, tuoretta basilikaa.
No jos se on sinusta pahaa, niin älä käytä mihinkään. Itse pidän siitä salaatissa, munakkaassa, paistettujen perunoiden seassa pannulla pyöräytettynä, lihamurekkeen täytteessä, pastakastikkeessa...
Vierailija kirjoitti:
marinadii. Antipasto.
Etikat toimiii myös marinoimiseeen.
Mozzarellajuuston kanssa sopii hyvin. Mozzis ei ole niin suolaista ja arinkokuivattu tomaatti antaa siihen kivasti suolaisuutta ja makua.
Vierailija kirjoitti:
Salaattiin.
Salatttiin toimii hyvin etikkaaa, sitruunaa ja sokeria pyöristämään happpoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaattiin.
Salatttiin toimii hyvin etikkaaa, sitruunaa ja sokeria pyöristämään happpoa.
kaaalisalaattiin siiis.
Kanan rintafileen päälle vuohenjuuston kanssa
Tosin joku ostamani a k tomaatti oli käyttökelvoton vrt toiseen valmistajaan
Mä en käytä niitä öljyssä lilluvia vaan ostan suoraan "kuivia" ilman öljyä.
Vaikka mihin! Makaronilaatikkoon, muihin laatikkoruokiin, jos teen itse leipää, pilkon sämpylöihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Mä aina pesen siivilässä ensin sen öljyn pois koska ne on aika huonolaatuisia ja tympeän makuisia öljyjä yleensä.
Sitten vaan vaikka salaattiin, pizzaan, munakkaaseen tms. Esim. hyvä yksinkertainen pastasalaatti: keitettyä pastaa, vihreää pestoa, aurinkokuivattuja tomaatteja viipaleina, mozzarellapalloja, tuoretta basilikaa.
Mä kyllä käytän sen öljynkin. Ei sitä hukkaan kannata heittää, onhan siinäkin sitä makua. Sämpylä- tai piirakkataikinaan, ruuanlaitossa vaikka uunikasvisten paistamiseen, jos tekee esim. paputahnaa niin sinne vaan sekaan, salaatinkastikkeeksi...
Yleensäkin tomaaatisssa jos on kyse ruokasammmasta salaaatista niin tomaaatin uami eii saiisi nousta siiinä esillle. Muttta jos ruokasuuus syntyyy juuustosta niiin toki sillloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä käytän sen öljynkin. Ei sitä hukkaan kannata heittää, onhan siinäkin sitä makua. Sämpylä- tai piirakkataikinaan, ruuanlaitossa vaikka uunikasvisten paistamiseen, jos tekee esim. paputahnaa niin sinne vaan sekaan, salaatinkastikkeeksi...
Oon aika öljyhifisti ja mun makuun se maistuu ihan myrkylle. Yleensä niissä on jotain halpaa, huonolaatuista auringonkukkaöljyä öljynä. Mutta hyvä jos sekin maistuu niin ei mene hukkaan :) Mä taas kuumalla vedellä hinkkaan niistä tomaateistakin sen tarkkaan pois ettei maku pilaannu.
Perunasta kiva kesäsalaatti johon tulee aurinkokuivattua tomaattia, ja voi syödä pelkästään tai grillilihan kaverina:
- keitettyjä perunoita
- rucolaa
- mozzarellaa
- aurinkokuivattua tomaattia
- kastike: hyvä oliiviöljy, hieman sinappia, sitruunan mehua, valkosipulia, suolaa, mustapippuria
Vierailija kirjoitti:
Et kai kaada öljyä viemäriin?
marinadii. Antipasto.