Mies takavarikoi 13-vuotiaan tytön oven huonosta käytöksestä ja katkaisi puhelimesta netin, nyt tyttö raivoaa ettei ole yksityisyyttä eikä mitään tekemistä
Käytös liittyi toisen lapsen kiusaamiseen, salakuvaamiseen ja porukalla haukkumiseen. Ovi on ollut nyt poissa viikon ja nettiyhteys samoin. Tyttö huutaa pää punaisena että haluaa netin ja oven takaisin. Jokohan olisi ollut riittävän pitkä rangaistus tämä? Isänsä sanoo että oven voisi saada viikon päästä takaisin jos hoitaa sovitut hommat ja käyttäytyy, mutta nettikielto pysyy koulun alkuun saakka. Minä olen siis "vaan" äitipuoli eli en päätä näistä asioista mutta minusta vähän liian ankara rangaistus.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää täsmälleen sama juttu on ollu täällä aikaisemminki..
Minäkin muistan. Ketju täyttyi kiihtyneistä jonneista, joiden mielestä puhelin on ihmisoikeus. Tosin siinä ketjussa taisi olla lapsen oma äiti ap:na.
No osallistun kuitenkin. Rangaistus ei ole liian ankara. Tue isää hänen kasvatustyössään ja muuten pysy asiasta sivussa.
Ei täyttynyt vaan kaltaisistasi joille mikään rangaistus ei riitä. Teini saa olla nälässä ja laotetaan kova kovaa vastaan.
Muutama järjen ääni löytyi, joissa asiaa latsottiin sen lapsen näkökulmasta.
Kummatkin on niin selviä provoja. Mutta osoittaa hyvin näiden kostokurittajien mielentilan. Mikään ei ole tarpeeksi kova rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
"Käytös liittyi toisen lapsen kiusaamiseen, salakuvaamiseen ja porukalla haukkumiseen"
Tyttöhän kuulostaa psykopaatilta, jos ei edes rangaistuksen jälkeen tajua että on toiminut todella väärin.
Höpö höpö. Tuo kuulostaa laiskalta provolta. Ainakin sinuun näyttää laiskemminkin muotpiltu provo tehoavan. Että oikein psykopaatti? Juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin muistan. Ketju täyttyi kiihtyneistä jonneista, joiden mielestä puhelin on ihmisoikeus. Tosin siinä ketjussa taisi olla lapsen oma äiti ap:na.
No osallistun kuitenkin. Rangaistus ei ole liian ankara. Tue isää hänen kasvatustyössään ja muuten pysy asiasta sivussa.
Ei täyttynyt vaan kaltaisistasi joille mikään rangaistus ei riitä. Teini saa olla nälässä ja laotetaan kova kovaa vastaan.
Kummatkin on niin selviä provoja. Mutta osoittaa hyvin näiden kostokurittajien mielentilan. Mikään ei ole tarpeeksi kova rangaistus.
Nälässä ei oltu pitämässä ketään. Minä ottaisin puhelimen ainakin joksikin aikaa pois jos lapseni kiusaisi sillä muita, tietenkin. Ihan samoin kuin ottaisin häneltä tulitikut pois jos sytyttelisi niillä tulipaloja. Se ei edes ole rangaistus vaan seuraamus. Se ei poista vakavia keskusteluja aiheesta ja siitä miten lapsi voi korjata tilanteen. Se ei tarkoita että lasta pidettäisiin pahana tai huonona. Ainakaan meillä (mulla on 3 lasta enkä ole joutunut käyttämään rangaistuksia koskaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nälässä ei oltu pitämässä ketään. Minä ottaisin puhelimen ainakin joksikin aikaa pois jos lapseni kiusaisi sillä muita, tietenkin. Ihan samoin kuin ottaisin häneltä tulitikut pois jos sytyttelisi niillä tulipaloja. Se ei edes ole rangaistus vaan seuraamus. Se ei poista vakavia keskusteluja aiheesta ja siitä miten lapsi voi korjata tilanteen. Se ei tarkoita että lasta pidettäisiin pahana tai huonona. Ainakaan meillä (mulla on 3 lasta enkä ole joutunut käyttämään rangaistuksia koskaan).
Kyllä siinä oltiin. Ja kansa hurrasi.
Olen aina täällä huolissani miten huonosti teinejä kohdellaan.
Niinpä niin. Arkistojen kätköistä.