Tyttären kanssa naistenvessaan?
Arvoisat naiset. Näin 4-vuotiaan isänä usein mietityttää, että voiko hädän hetkellä käyttää tyttöä naisten vessassa vai kuuluuko isän kanssa aina odotella miesten puolelle pääsyä?
Olen toiminut hieman vaihtelevasti; rauhallisemmissa ja pienissä vessoissa on käyty ajoittain naisten puolella, kun taas isot ABC- ja lentokenttävessat on jätetty suosiolla isommille naisille. Mikä on raadin mielipide, voiko siihen käyttämäsi naisten vessan viereiseen tyhjään koppiin astella mies lapsen kanssa?
Naisten vessaan ajaa luonnollisesti siisteys. Ja se hätä.
Kommentit (27)
Saa mennä ja jos paikalla on naisia niin on kohteliasta tiedustella onko asia ok. Kun kohteliaasti lähestyy ja selittää asian niin kenelläkään normaalilla ei sitä vastaan voi olla. Tottakai pienen tytön paikka on naisten vessassa varsinkaan silloin kun muuta ei ole saatavilla.
Nainen ja lapsi kuuluu naisten vessaan, mies ja lapsi miesten vessaan.
Osasin neljävuotiaana virtsata itsenäisesti. Menin vessaan ihan itse. Osasin jopa jonottaa.
No eipä olisi itselle tullut miehenä mieleenkään ruveta tyttärieni kanssa änkemään naisten vessaan.
Jos lapsi on niin pieni, että tarvitsee apua vessatoimissaan tai yleisten vessojen raskaiden ovien aukomisessa, niin kyllä sen tyttären voi sinne miesten vessaan aivan hyvin ottaa mukaan.
Näkeepähän samalla, mikä on pisuaari ja minkä takia voi joko pyyhkiä sen pytyn reunuksen ensin tai laittaa pari palaa vessapaperia reunukselle ennen istumistaan.
En kyllä ymmärrä ollenkaan, miksi aikuisen miehen täytyisi rynnätä nelivuotiaan tytön kanssa naisten vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Osasin neljävuotiaana virtsata itsenäisesti. Menin vessaan ihan itse. Osasin jopa jonottaa.
Moni osaakin. Osa ei. Osaa jännittää. Vessan lukko voi olla hankala, käsipyyhepaperi liian ylhäällä tai automaattihanasta tulee vain polttavan kuumaa. Kakattaa ja vessapaperi olikin loppu. Kyllä siinä aikuisen on hyvä olla kuulolla kun lapsi harjoittelee itsenäistä toimimista ja yllättävien tilanteiden ratkaisemista.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin. Tämä oma tyttö on normikokoinen, mutta saattaa kyllä tippua peppu edellä aikuisten pyttyyn, jos ei ole varmistamassa. Saati että pääsisi sinne fiksusti kiipeämään.
Ja mitä miesten vessaan menemiseen tulee niin sinnehän sitä normaalisti suunnataan, varsinkin jos itselläkin on tarvetta vessassa asioida. Joskus vain Pertit ja Karit laskee kaapelia niissä ainoissa kopeissa tai pöntöt ovat niin saastaisia, että niitä ei viitsi edes lasta varten putsata.
Onneksi tasa-arvo on tätä päivää ja sukupuolineutraalit kopit tulossa tänne peräpohjolaankin.
ap
Miesten vessaan tietysti aikuinen mies ja lapsi, oli se sitten poika, tyttö tai mikä tahansa