Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa pahimmat tarinanne TE-keskuksen kyykytyksestä

Vierailija
24.07.2019 |

Annetaan hallitukselle taustatietoa siitä, mihin se aikoo lapata lisää verorahoja.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis nää teidän jutut kuulostaa joltain neukkulan ajan vitsikirjalta. Ihan kuin jossain Neuvostoliitossa. 

Olen aina luullut, että työkkäri on laitos, jonka tehtävä on tukea ja auttaa työttömiä??? Sen sijaan se onkin joku rangaistuslaitos ja työttömät piruparat joutuvat puskaradion avulla itse selvittelemään oikeuksiaan ja saamaan neuvoja, miten olla turvassa joltain mielivaltaiselta karenssilta ja muilta rangaistuksista.

Samaahan se oli neukkulassa. Kukaan ei koskaan tiennyt koska joutui mielivaltaisen rangaistuksen kohteeksi ja mistä. Jengi kyseli toisiltaan neuvoja mielummin kuin viranomaisilta ja keksivätkin aika nokkelia konsteja.

Jokainen työtön saa heti työnhaun aluksi tehtäväkseen lukea työnhakijan oikeudet ja velvollisuudet. Suurin osa ei lue ja sitten ollaan tilanteessa, jossa itketään, että kukaan ei kertonut. Karenssit eivät ole mitään mielivaltaisuuksia, yleensä ne johtuvat siitä, että työtön ei viitsi tehdä selvitystä tekemisistään.

Vierailija
82/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi paljon parempi, että jokainen työtön selvittäisi itse, miksi juuri hänelle tulee maksaa työttömyysetuutta. Ohjeet ja säädökset on jo nyt netissä, sieltä katsomaan ja joka kuukausi perustelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä kursseilla ihan oikeasti opetetaan maisteritutkinnon suorittaneita ihmisiä tekemään CV:itä...

No jos tutkinnosta on aikaa 15 vuotta ja sillä välin on tehnyt vain töitä, niin kyllä se maisterillekin on ihan hyvä kerrata sitä CV:n tekemistä.

Vierailija
84/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakottivat hakemaan työpaikkaa karenssin uhalla. Aika pitkään jouduin kärvistelemään alipalkattuna ennen kuin pääsin muualle töihin.

Neuvottele siinä sitten palkasta kun toinen osapuoli tietää että olet kolme kuukautta ilman tuloja ellet ota työtä vastaan. 😕

Miksi meidän pitäisi maksaa siitä, että et suostu tekemään töitä?

Kyllähän minä suostuin, mutta alipalkattuna jokainen päivä töissä otti päähän. Eikä se verokertymä työstä ollut lähelläkään sitä luokkaa mitä se aiemmassa tai nykyisessä työssäni on. Työnantaja ehkä hyötyi, kukaan muu ei. Jos olisin saanut etsiä töitä rauhassa, niin ihan erilaisen palkan olisin luultavasti saanut neuvoteltua.

Vierailija
85/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

virkailijat tekevät tahallista kiusaa asiakkailleen etenkin pitkäaikaistyöttömille. pilaavat tahallaan eläkehakemuksia, tekevät "pikku mokan" josta seuraa asiakkaalle karenssi yms. eivät edes pahoittele tapahtunutta. tehkää aina tälläisistä kirjallinen valitus ja viekää asia myös ylemmalle taholle. pyytäkää virkailijan vaihtoa. vaikka lääkärintodistuksella johon pyydät kirjoittamaan että virkailija vaikuttaa mielenterveyteesi kiusaamisellaan.

Miten työkkärin virkailija voi pilata eläkehakemuksen? Eihän eläkettä työkkäristä haeta.

Lääkärinlausuntoon voi tietysti pyytää lääkäriä kirjoittamaan melkein mitä vaan. Mitä lääkäri siihen kirjoittaa, on hänen harkinnassaan. Esim. mainitsemasi kiusaaminen kirjattaisiin lausuntoon niin, että potilas kokee tulleensa kiusatuksi te-palvelujen taholta ja sen vuoksi mielenterveytensä heikentyneen. Luuletko että tuolla olisi paljon painoarvoa eläkettä hakiessa?

Vierailija
86/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole autoa eikä ajokorttia. Asun Tampereella. Minun olisi pitänyt hakea klo 5:00 alkavaa työtä joka sijaitsi valkeakoskella. En hakenut --->karenssi.

Vierailija
87/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon saanut 3 kertaa karenssin:

1. kerran, kun työnantaja antoi kirjallisen varoituksen pudonneesta myynnistä. Jos myynti ei nouse, palkka putoaa 1500 eurosta 400 euroon (puhelinmyyntityö). Irtisanouduin. Työkkärin mielestä ei ollut riittävä peruste irtisanoutumiselle. 3kk karenssi. Onneksi tuli lopputili ja lomarahat.

2....

Tällaista on juuri noissa paikoissa.  Olin sellaisessa, jossa ei saanut yhtään palkkaa, jos ei myynyt mitään.  Mutta jos on silti pysyvä työsuhde, niin ei sitä noin vaan voi lopettaakaan.   Oikeastaan kannattaisi tehdä määräaikainen työsopimus vain kuukaudeksi kerrallaan. 

Olen itse nyt tällaisessa työpaikassa. Töitä piti olla niin paljon, että tulee ovista ja ikkunoista. Selvisi sitten, että firma onkin myyntifirma eikä mikään muu, vaikka muuta esitti työnhaussa ja haastattelussa. Pääasiassa työntekijät ovat toisia yrittäjiä ja opiskelijoita eli firma ei elätä kokopäiväisesti muita kuin pomon.

Mutta, jos irtisanoudun, saan karenssin.

Etsiskelen edelleen parempaa työpaikkaa, mutta kilpailu aloilla on kovaa. En haluaisi lähteä kouluttautumaan enää, yksinasuvana sinkkuna opiskelijakämpät ja kituuttaminen pennosilla ei enää hirväesti houkuttele näin nelikymppisenä.

Vierailija
88/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. kerran, kun työnantaja antoi kirjallisen varoituksen pudonneesta myynnistä. Jos myynti ei nouse, palkka putoaa 1500 eurosta 400 euroon (puhelinmyyntityö). Irtisanouduin. Työkkärin mielestä ei ollut riittävä peruste irtisanoutumiselle. 3kk karenssi. Onneksi tuli lopputili ja lomarahat.

2....

Tällaista on juuri noissa paikoissa.  Olin sellaisessa, jossa ei saanut yhtään palkkaa, jos ei myynyt mitään.  Mutta jos on silti pysyvä työsuhde, niin ei sitä noin vaan voi lopettaakaan.   Oikeastaan kannattaisi tehdä määräaikainen työsopimus vain kuukaudeksi kerrallaan. 

Olen itse nyt tällaisessa työpaikassa. Töitä piti olla niin paljon, että tulee ovista ja ikkunoista. Selvisi sitten, että firma onkin myyntifirma eikä mikään muu, vaikka muuta esitti työnhaussa ja haastattelussa. Pääasiassa työntekijät ovat toisia yrittäjiä ja opiskelijoita eli firma ei elätä kokopäiväisesti muita kuin pomon.

Etsiskelen edelleen parempaa työpaikkaa, mutta kilpailu aloilla on kovaa. En haluaisi lähteä kouluttautumaan enää, yksinasuvana sinkkuna opiskelijakämpät ja kituuttaminen pennosilla ei enää hirväesti houkuttele näin nelikymppisenä.

Ai joo ja asiakkaat pitää hankkia itse omalla ajalla, siitä ei makseta. Pienen provikan saat, jos löydät asiakkaan, mutta asiakkaiden etsinnän ja itsesi "huoraamisen" saat tehdä maksutta.

Vierailija
89/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2....

Työnantajat kusettavat työnhakijoita aivan sumeilematta. Ei ihme, että jotain vastareaktioitakin voi tulla.

Vierailija
90/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun menin nuorena te-toimistoon vastassa oli todella vihainen ja äreä respan miestyöntekijä, joka alkoi vihaisen ilmeen kera kovaan ääneen sanoa etten saa mitään te-tukea ne eivät kuulu minulle. Asiallisemmin olisi voinut puhua, mutta ei ilmeisesti kyennyt siihen. En saanut ammatinvalintatestiä siihen oli kuulemma vuoden jonot. Te-virkailija toimistossa sisällä antoi kansion ja käski katsella harjoittelupaikkoja tyyliin ilmainen palkaton harjoittelu kirpputorilla/pitseriassa ja muuta mukavaa. En saanut mitään ammatinvalintatestiä enkä oikeita suosituksia mihin kannattaa hakea, neuvot oli "katso tuosta kansiosta". Sama kansio oli myös aulatilassa ja sitä pystyi kuka vain selaamaan, hieman ihmetyttää te-toimiston virkailijoiden työmoraali onko aitoa kiinnostusta edes siihen omaan työhön. 

Vierailija
91/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohdeltiin kuin rikollista, kun halusin muuttaa toiseen kaupunkiin.

Nyt on kuitenkin muuton jälkeen osa-aikatyö taskussa.

Sitä ihmettelen kuinka raju vaihtelu käytännöissä on työttömien kohdalla. Vanhempieni naapurin pikkurikolliset aikamiespojat saavat rauhassa käyttää aikansa ties mihin perseilyyn samalla, kun toiset työttömät juoksevat milloin missäkin aktivoinneissa.

Siskoni ärähti kerran TE-virkailijalle, kun häntä oltiin jatkuvasti tyrkkimässä ties minne pupukuntoustuskurssille, täysjärkistä ja tervettä ihmistä, että "On se kumma, kun ette te noiden narkkareiden ja spurgujen perään tällä tavalla vänkää."

TE-virkailija oli vaan vastannut, että kun ei niitä saa minnekään.

Sisko totesi, ettei saa häntäkään, koska hän etsii työtä, josta maksetaan palkkaa, eikä avustavia käsipäivääjuttuja.

Vierailija
92/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja lisäys siihen edelliseen olisin voinut hakea vaikka kirppisharjoitteluun mutta kansion tiedoissa (eikä virkailija) mainnut saako siitä mitään tukea/palkkaa ilmeisesti oli vain ilmainen harjoittelu ilman mitään, joten en hakenut. Hieman ihmetyttää että niinkin paljon tietoja jätetään pois että saako kuitenkin pientä palkkaa/tukea vai haetaanko orjatyöhön, jäi kuva ilmaisesta orjatyöstä kun ei kerrottu.

Vierailija
93/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä kursseilla ihan oikeasti opetetaan maisteritutkinnon suorittaneita ihmisiä tekemään CV:itä...

No jos tutkinnosta on aikaa 15 vuotta ja sillä välin on tehnyt vain töitä, niin kyllä se maisterillekin on ihan hyvä kerrata sitä CV:n tekemistä.

Sipilän te-toimistoon palkkaama restonomiko - entinen kassa- siellä vinkuu?

Vierailija
94/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

te-toimisto lähetti ilmeisesti sos.toimiston yhteistyöstä minut (selväjärkisen ihmisen) jollekin ihme kurssipaikalle tutustumaan jossa naisvirkailija sitten selitti kaikkea miten "Nuoret aikuiset oppivat tekemään ruokaa/kokkaamaan/siivoomaan" jne. Tuossa vaiheessa olin siis suorittanut peruskoulun jossa oli käsityötunnit sekä myös kotitaloustunnit jossa oppi kyllä kokkaamaan sekä tiskaamaan, osasin käyttää mikroa ja uunia en tarvinnut niissäkään mitään neuvontaa, mikroa käytin jo lapsena. Olin myös kotona jo kokeillut leipomista ja osaan tehdä lempiruokiani. En ymmärrä vieläkään mitä hyötyä olisi ollut "opi laittamaan ruokaa ja siivoomaan" -kurssista, siellä olisi sisältynyt neuvot ihan kaikkeen kuten uunin päälle saamiseen ja muuhun yksinkertaiseen. Minut myös opetettiin jo lapsena siivoomaan, osaan käyttää harjaa moppia jne. Ilmeisesti te-toimistossa ei tutustuta/oteta selvää kohderyhmästä ja luokitellaan kaikki samaan massaan ja yritetään laittaa vastaaville kursseille. Tuntui hirveän nololta osallistua edes siihen tutustumistilaisuuteen, kun koko kurssi oli aivan selkeästi tarkoitettu paljon nuoremmille henkilöille ja sellaisille joille ei oikeasti ole opetettu mitään.

Vierailija
95/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuttiin sastamalan työteekkiin haastatteluun ,haastattelun ajan läski työkkäri eukko haukkui mun ulkonäköä olin hoikka ja nuori nainen, ikinä ei selvinny miksi mut sinne kutsuttiin kun olin jo osa-aika työssä......

Vierailija
96/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto painosti karenssin uhalla, kun olin raskaana loppusuoralla (en kuitenkaan vielä saanut jättäytyä aitiyslomalle), että on mentävä poimimaan mansikoita. Sanoin etten kykene kyykkyyn ylös asentoihin ja symfyysikivut estävät keräämisen ja minua vaan uhkailtiin rahattomuudella.. No lapselle oli vielä hankittavaa ja menin farmille jolloin synnytys käynnistyi kesken päivän.. Sieltä sit pahoiteltiin että oli tuohon hommaan nakitettu

Jos näin tapahtui, niin ei muuta kuin olisit hakenut saikkua heti tunnin päästä.

Vierailija
97/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

virkailijat tekevät tahallista kiusaa asiakkailleen etenkin pitkäaikaistyöttömille. pilaavat tahallaan eläkehakemuksia, tekevät "pikku mokan" josta seuraa asiakkaalle karenssi yms. eivät edes pahoittele tapahtunutta. tehkää aina tälläisistä kirjallinen valitus ja viekää asia myös ylemmalle taholle. pyytäkää virkailijan vaihtoa. vaikka lääkärintodistuksella johon pyydät kirjoittamaan että virkailija vaikuttaa mielenterveyteesi kiusaamisellaan.

Miten työkkärin virkailija voi pilata eläkehakemuksen? Eihän eläkettä työkkäristä haeta.

Lääkärinlausuntoon voi tietysti pyytää lääkäriä kirjoittamaan melkein mitä vaan. Mitä lääkäri siihen kirjoittaa, on hänen harkinnassaan. Esim. mainitsemasi kiusaaminen kirjattaisiin lausuntoon niin, että potilas kokee tulleensa kiusatuksi te-palvelujen taholta ja sen vuoksi mielenterveytensä heikentyneen. Luuletko että tuolla olisi paljon painoarvoa eläkettä hakiessa?

typissä on asiantuntija joka laatii eläkepapereita.ei ne tarvitse kuin lähettää myöhässä esim. jostain hylkypäätöksestä valitettaessa. yksinkertaista. kaikki sairaudet vaikuttavat päätökseen työkyvyttömyyseläkettä myönnettäessä, eli vakava masennus jatkuvasta virkailijan tahallisesta asioiden pilaamisesta on hyvä lisä niihin. voi jopa riittää yksinkin jos on itsetuhoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi