Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa pahimmat tarinanne TE-keskuksen kyykytyksestä

Vierailija
24.07.2019 |

Annetaan hallitukselle taustatietoa siitä, mihin se aikoo lapata lisää verorahoja.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn osa-aikatyössä. TE-keskuksen virkailija yritti tarjota mulle lisäksi kuntouttavaa työtoimintaa. Kysyin, mihin minä sitä tarvitsen, miksi minua pitää kuntouttaa? Minähän olen työkykyinen, onhan mulla mun osa-aikainen palkkatyö. Virkailija perusteli kuntouttamistarpeen sillä, että saisin säännöllisen rytmin. Vastasin, että mitä säännöllistä siinä on, jos joudun vaihtaa rytmiä kaksi kertaa viikossa, sillä mun palkkatyö on yötyötä, ja kuntouttavaan mennään aamulla. Siihen virkailija ei osannut enää vastata, eikä enää yrittänyt painostaa kuntouttavaan.

Jotain käsipäivää-kurssia kans tarjottiin pitkästä aikaa. Kysyin, mitä hyötyä siitä on mulle. Virkailija esitteli saman kurssin käyneiden työnhakijoiden palautteita kurssista. Useammassa lomakkeessa luki "parasta kurssissa" -kohdassa "juodaan paljon kahvia". Kiitos ei, mulla on kotonakin kahvinkeitin. Eikä mulla ole mitään sosiaalisia ongelmia, joten en mielestäni muutenkaan kuulunut kurssin kohderyhmään.

Kerran virkailija halusi väen vängällä siirtää mun asiakkuuden johonkin tuetumpaan yksikköön. Kysyin moneen kertaan, miksi, ja mitä eroa sillä tuetummalla toiminnalla on vrt nykyiseen. En missään vaiheessa saanut selkeää vastausta. Kävin puoliksi pakotettuna siellä toisessa yksikössä haastattelussa. Sielläkään ei selvinnyt yhtään mitään, paitsi että he päättivät, etten kuulu heidän kohderyhmäänsä. 

Vierailija
42/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän laimea, mut pitkä aika sitten valmistuttuani pääsin heti osa-aikatyöhön ja piti sen lisäksi hakea sitä täydentävää työmarkkinatukea (vai mikä olikaan), niin työkkärieukko jäi vänkäämään että pitää olla kokoaikatyön hakijana, jotta kyseistä tukea heruu sen pienen palkan päälle. Ei auttanu sille vänkääjälle selittää että haluatteko mun menettävän tämän nykyisenkin työn kun pakotatte juoksemaan erinäisissä työhaastatteluissa silloinkin kun mulla olis just niitä töitä, änkytti vaan mulle vastaan, että ”eihän työkkäri ole silloin sulle oikea paikka, jos et ole hakemassa töitä, kyllä niitä töitä on haettava aktiivisesti” Käsittämätön pulju koko työkkäri, onneks ei oo tarvinnu sittemmin siellä asioida kun pääsin kokoaikaiseksi, eikä toivottavasti tarviikkaan!

Voi ystävä hyvä, edellytys koko työttömyysetuuden saamiselle on se, että hakee ja on valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä. Virkailija neuvoi sinua ihan oikein. Ne jotka eivät hae kokoaikatyötä, vaikka osa-aika työssä onkin, eivät ole oikeutettuja etuuteen. Itse olet käsittämätön. Te-toimisto noudattaa vain lakia. Ei siellä kukaan ketään tahallaan kyykytä, yrittävät parhaansa mukaan auttaa.

Kerrotko vielä miten minun työllistymistäni olisi auttanut perua osa-aikatyöni työvuoroja päästäkseni muihin työhaastatteluihin? Jos olisin totellut tässä työkkäriä niin olisin luultavasti päätynyt vain kokonaan työttömäksi, haastattelussa käynti kun ei ole tae kokoaikatyöstä. Minulta jos kysytään niin kannustinloukku se oli eikä mikään muu :D (muistutan vielä että työllistyin lopulta alkuperäiseen työpaikkaani kokaikaisesti koska minua pidettiin mm. luotettavana ja tunnollisena)

Ihanko tosissasi luulet, että olisit saanut joka paikkaan haastattelukutsun? Minusta sinulle olisi kuulunut antaa etuuden maksun katkaiseva lausunto, jos et kerta hakenut kokoaikatyötä.

Eli pitäisi hakea avoimiin paikkoihin sellaisella oletusarvolla, ettei kumminkaan tarvitse mennä haastatteluun kun ei töiltään sinne pääse? Ei kuule mene tosielämässä ihan noin. Äläkä siitä täydentävästä tuesta huoli, elin osa-aikapalkan lisäksi velaksi, kun sitä tukea ei tosiaan myönnetty uhraamatta olemassa olevaa työpaikkaa, jossa näin potentiaalia muuttua kokoaikaiseksi ajan myötä, kun vaan hyvin tekee, ja niin kävikin. Sulla on varmaan työkkärivirkailijan geenit jos näät tässä kuviossa jotain järkevää, tai työllissyyttä edistävää :D

Miten niin pitää hakea? En minä hakenut yhtään kokoaikaista työtä ollessani osa-aikaisena. Olin vain ilmoittautunut kokoaikatyötä hakevaksi. Tiesin että mulla on mahdollisuus päästä kokoaikaiseksi tohon yritykseen jossa osa-aikaisena olin, mikäli hoidan työni hyvin ja niin tapahtui. Mun piti vain työkkärin sivuilla ruksittaa kohta, jossa haen kokoaikatyötä ja siilä sain ansiosidonnaisen osa-aikatyön päälle.

Jotenkin musta tuntuu nyt, että itse ymmärsit koko kuvion vähän väärin ja suotta menetit työttömyyskorvaukset.

Elämä on.

No sinun tilanne ei oo minun tilanne. Kyllä, oli ala jossa olisi taatusti saanut rampata työhaastatteluissa toisensa perään, tämä olisi pitänyt vaan työajalla suorittaa. Alkuperäinen työpaikka oli tosin minulle, kortittomalle ja autottomalle oikein kätevällä sijainnilla, ja tulevaisuuden näkymät firmassa muutenkin lupaavat. Se kaikki olisi tukea saadakseen pitänyt uhrata pyrkimällä epärealistisilla sijainnella oleviin työpaikkoihin, työnhakualuehan on melko laaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puoli vuotta ollut ansiosidonnaisella. Pääsin yliopistoon, en ole hakenut omaehtoista tms vaan siirryn sitten opintotuelle. Ilmoitin työkkäriin, että työnhakuni päättyy elokuussa päivänä x. Tämän jälkeen kassalleni oli mennyt lausunto että ansiosidonnaista ei nyt tule maksaa ja minun tuli tehdä kirjallinen selvitys työkkärille nykytilanteestani. En ymmärrä yhtään ja kyykyttämiseltä tuntui, ei ollut ollut mitään tehtäviäkään sovittuna työkkärin kanssa :D noh, au revoir vaan heille, ei kannata pyrkiä elämässään eteenpäin.

Vierailija
44/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa evättiin työmarkkinatuki, koska olen lopettanut toisen asteen koulutuksen kesken 5 vuotta sitten.  En vaan ollut sillon tehnyt jotain selvitystä siitä, tein sen vasta nyt kun jouduin työttömäksi ja hain tukea, jolloin alkoi karenssi. Oon siis tosiaan opiskellut toisen tutkinnon ja työskennellyt tässä välissä, mutta silti mua rangaistaan vuosikausien takaisista jutuista, aivan absurdia. Oma työntekijä oli kanssa aivan ihmeissään, että miten voi olla mahdollista. Valituksia ja uusia selvityksiä ja on tehty kuukausien ajan, oon jo menettänyt toivon... Oon myös ollut viime vuosina työkkärin kanssa tekemisissä, mutta sillon ei kukaan työntekijä voinut vihjata, että olisi tekemättä joku selvitys, joka estää tulevaisuudessa työttömyysturvan saamisen. 

Tuntuu että toi systeemi ja pykälät on rakennettu sitä varten, että sitä tukea ei tarvitsisi maksaa kenellekkään.

Vierailija
45/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän laimea, mut pitkä aika sitten valmistuttuani pääsin heti osa-aikatyöhön ja piti sen lisäksi hakea sitä täydentävää työmarkkinatukea (vai mikä olikaan), niin työkkärieukko jäi vänkäämään että pitää olla kokoaikatyön hakijana, jotta kyseistä tukea heruu sen pienen palkan päälle. Ei auttanu sille vänkääjälle selittää että haluatteko mun menettävän tämän nykyisenkin työn kun pakotatte juoksemaan erinäisissä työhaastatteluissa silloinkin kun mulla olis just niitä töitä, änkytti vaan mulle vastaan, että ”eihän työkkäri ole silloin sulle oikea paikka, jos et ole hakemassa töitä, kyllä niitä töitä on haettava aktiivisesti” Käsittämätön pulju koko työkkäri, onneks ei oo tarvinnu sittemmin siellä asioida kun pääsin kokoaikaiseksi, eikä toivottavasti tarviikkaan!

Voi ystävä hyvä, edellytys koko työttömyysetuuden saamiselle on se, että hakee ja on valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä. Virkailija neuvoi sinua ihan oikein. Ne jotka eivät hae kokoaikatyötä, vaikka osa-aika työssä onkin, eivät ole oikeutettuja etuuteen. Itse olet käsittämätön. Te-toimisto noudattaa vain lakia. Ei siellä kukaan ketään tahallaan kyykytä, yrittävät parhaansa mukaan auttaa.

Kerrotko vielä miten minun työllistymistäni olisi auttanut perua osa-aikatyöni työvuoroja päästäkseni muihin työhaastatteluihin? Jos olisin totellut tässä työkkäriä niin olisin luultavasti päätynyt vain kokonaan työttömäksi, haastattelussa käynti kun ei ole tae kokoaikatyöstä. Minulta jos kysytään niin kannustinloukku se oli eikä mikään muu :D (muistutan vielä että työllistyin lopulta alkuperäiseen työpaikkaani kokaikaisesti koska minua pidettiin mm. luotettavana ja tunnollisena)

Ihanko tosissasi luulet, että olisit saanut joka paikkaan haastattelukutsun? Minusta sinulle olisi kuulunut antaa etuuden maksun katkaiseva lausunto, jos et kerta hakenut kokoaikatyötä.

Eli pitäisi hakea avoimiin paikkoihin sellaisella oletusarvolla, ettei kumminkaan tarvitse mennä haastatteluun kun ei töiltään sinne pääse? Ei kuule mene tosielämässä ihan noin. Äläkä siitä täydentävästä tuesta huoli, elin osa-aikapalkan lisäksi velaksi, kun sitä tukea ei tosiaan myönnetty uhraamatta olemassa olevaa työpaikkaa, jossa näin potentiaalia muuttua kokoaikaiseksi ajan myötä, kun vaan hyvin tekee, ja niin kävikin. Sulla on varmaan työkkärivirkailijan geenit jos näät tässä kuviossa jotain järkevää, tai työllissyyttä edistävää :D

Miten niin pitää hakea? En minä hakenut yhtään kokoaikaista työtä ollessani osa-aikaisena. Olin vain ilmoittautunut kokoaikatyötä hakevaksi. Tiesin että mulla on mahdollisuus päästä kokoaikaiseksi tohon yritykseen jossa osa-aikaisena olin, mikäli hoidan työni hyvin ja niin tapahtui. Mun piti vain työkkärin sivuilla ruksittaa kohta, jossa haen kokoaikatyötä ja siilä sain ansiosidonnaisen osa-aikatyön päälle.

Jotenkin musta tuntuu nyt, että itse ymmärsit koko kuvion vähän väärin ja suotta menetit työttömyyskorvaukset.

Elämä on.

No sinun tilanne ei oo minun tilanne. Kyllä, oli ala jossa olisi taatusti saanut rampata työhaastatteluissa toisensa perään, tämä olisi pitänyt vaan työajalla suorittaa. Alkuperäinen työpaikka oli tosin minulle, kortittomalle ja autottomalle oikein kätevällä sijainnilla, ja tulevaisuuden näkymät firmassa muutenkin lupaavat. Se kaikki olisi tukea saadakseen pitänyt uhrata pyrkimällä epärealistisilla sijainnella oleviin työpaikkoihin, työnhakualuehan on melko laaja.

Ja ne työnantajat olisi sitten työkkärin kautta sut keksineet, jos et olisi hakemusta niihin yrityksiin itse laittanut?

Mikä ala on se, jossa työkkäristä tullaan hakemaan töihin? Just in case jos haluan vaikka alaa vaihtaa..

Vierailija
46/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on.

No noinhan se käytännössä menee. Kun on osa-aikatyössä ja ilmoittaa hakevansa kokoaikatyotä ( vaikka ei tosiasiassa laittaisi yhtään hakemusta mihinkään), ei virkailijat yleensä ota yhteyttä. Saat rauhassa tehdä osa-aikatyötä. Ei osa-aikatyotä tekevien tarvitse edes päivittää työllistymissuunnitelmaa. Sinä olit siis fiksu, tämä eräs ei. :D :D

Vierailija
47/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni valittaa että sai karenssia kun kieltäytyi hakemasta (ihan sama mistä syystä). Kuinka tyhmiä oikein olette?

Tehkää joku perushakemus valmiiksi tietokoneelle, jonka sitten lähetätte jokaiseen paikkaan jonne käsketään hakemaan. Aikaa menee n. 5 minuuttia. Sitten ilmoitatte työkkärille että kyllä hain. Jos ja kun teitä ei valita edes haastatteluun niin ilmoitatte että en saanut paikkaa.

Helppoa, ja lain mukaa menee. Ei tule karensseja, ei tule kyykytystä. Ei huolia, ei murheita kun vähän käyttää päätänsä. Työttömällä on kuitenkin aikaa se 5 minuuttia kerran kuussa pistää hakemusta käskettyyn paikkaan.

Vierailija
48/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen puoli vuotta ollut ansiosidonnaisella. Pääsin yliopistoon, en ole hakenut omaehtoista tms vaan siirryn sitten opintotuelle. Ilmoitin työkkäriin, että työnhakuni päättyy elokuussa päivänä x. Tämän jälkeen kassalleni oli mennyt lausunto että ansiosidonnaista ei nyt tule maksaa ja minun tuli tehdä kirjallinen selvitys työkkärille nykytilanteestani. En ymmärrä yhtään ja kyykyttämiseltä tuntui, ei ollut ollut mitään tehtäviäkään sovittuna työkkärin kanssa :D noh, au revoir vaan heille, ei kannata pyrkiä elämässään eteenpäin.

Työnhaun päättämisestä menee automaattilausunto, ei se köy työkkärin käsittelyssä lainkaan. Mutta jos kerrot, että menet opiskelemaan, mutta jatkat edelleen työnhakua, niin siitä pyydetään selvitys (koska nähtävästi et huomannut kertoa, että myös etuuden hakeminen päättyy). Eli ihan itse aiheutit tilanteesi.

Vierailija
49/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa evättiin työmarkkinatuki, koska olen lopettanut toisen asteen koulutuksen kesken 5 vuotta sitten.  En vaan ollut sillon tehnyt jotain selvitystä siitä, tein sen vasta nyt kun jouduin työttömäksi ja hain tukea, jolloin alkoi karenssi. Oon siis tosiaan opiskellut toisen tutkinnon ja työskennellyt tässä välissä, mutta silti mua rangaistaan vuosikausien takaisista jutuista, aivan absurdia. Oma työntekijä oli kanssa aivan ihmeissään, että miten voi olla mahdollista. Valituksia ja uusia selvityksiä ja on tehty kuukausien ajan, oon jo menettänyt toivon... Oon myös ollut viime vuosina työkkärin kanssa tekemisissä, mutta sillon ei kukaan työntekijä voinut vihjata, että olisi tekemättä joku selvitys, joka estää tulevaisuudessa työttömyysturvan saamisen. 

Tuntuu että toi systeemi ja pykälät on rakennettu sitä varten, että sitä tukea ei tarvitsisi maksaa kenellekkään.

Jos olet alle 25v, niin tuo menee täsmälleen pykälien mukaan.

Vierailija
50/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on.

Ja ne työnantajat olisi sitten työkkärin kautta sut keksineet, jos et olisi hakemusta niihin yrityksiin itse laittanut?

Mikä ala on se, jossa työkkäristä tullaan hakemaan töihin? Just in case jos haluan vaikka alaa vaihtaa..

Onneksi olkoon jos teidän paikkakunnan te- virkailijat ei ole niin verenhimoisia, mutta mun kohdalla se ei ollut mikään pelkkä ystävällinen vinkki hakea niihin kokoaikaisiin töihin tukea saadakseen, vaan tyyliin siinä paikanpäällä olisi pitänyt rustata hakemuksia ympäri maakuntaa (ja kaikki tämä edelleen siis autottomana)

Vierailija
51/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn osa-aikatyössä. TE-keskuksen virkailija yritti tarjota mulle lisäksi kuntouttavaa työtoimintaa. Kysyin, mihin minä sitä tarvitsen, miksi minua pitää kuntouttaa? Minähän olen työkykyinen, onhan mulla mun osa-aikainen palkkatyö. Virkailija perusteli kuntouttamistarpeen sillä, että saisin säännöllisen rytmin. Vastasin, että mitä säännöllistä siinä on, jos joudun vaihtaa rytmiä kaksi kertaa viikossa, sillä mun palkkatyö on yötyötä, ja kuntouttavaan mennään aamulla. Siihen virkailija ei osannut enää vastata, eikä enää yrittänyt painostaa kuntouttavaan.

Jotain käsipäivää-kurssia kans tarjottiin pitkästä aikaa. Kysyin, mitä hyötyä siitä on mulle. Virkailija esitteli saman kurssin käyneiden työnhakijoiden palautteita kurssista. Useammassa lomakkeessa luki "parasta kurssissa" -kohdassa "juodaan paljon kahvia". Kiitos ei, mulla on kotonakin kahvinkeitin. Eikä mulla ole mitään sosiaalisia ongelmia, joten en mielestäni muutenkaan kuulunut kurssin kohderyhmään.

Kerran virkailija halusi väen vängällä siirtää mun asiakkuuden johonkin tuetumpaan yksikköön. Kysyin moneen kertaan, miksi, ja mitä eroa sillä tuetummalla toiminnalla on vrt nykyiseen. En missään vaiheessa saanut selkeää vastausta. Kävin puoliksi pakotettuna siellä toisessa yksikössä haastattelussa. Sielläkään ei selvinnyt yhtään mitään, paitsi että he päättivät, etten kuulu heidän kohderyhmäänsä. 

Mistä ihmeen lomakkeista puhut? Ei valmennuksissa käyneet sellaisia täytä, palautesysteemi on netissä eikä tavisvirkailija pääse edes näkemään yksittäisiä palautteita.

Lisäksi on aika lailla outoa, että olet osa-aikatöissä ja noin tiiviisti työkkärin kanss tekemisissä. Teet viikossa 8 tuntia töitä?

Vierailija
52/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti hakea työhön, johon tarvittiin autoa. Karenssi tuli kun ei ole edes ajokorttia ja piti hakea silti

Haitko? Jos kerran karenssi, niin et kai sitten. Olisit vaan hakenut, kun kerran käsky tuli. Ei ne siellä työpaikoilla ota kaikkia hakeneita töihin. Siinäpähän olisi haastattelussa tullut viimeistään ilmi, ettei ole korttia.

Tään vuoksi yhä useampi yritys välttää Mollia ja koko TE-keskusta kuin ruttoa. Tulee rekryprosessista mielenkiintoinen, kun ovesta lappaa joukkoa, joka on kuin satunnaisotannalla revitty kadulta. Helpommalla pääsee, kun antaa homman tehtäväksi jollekin vuokratyövoimafirmalle.

Hyvä esimerkki noin yleisemmin Suomen menosta, ollaan tekevinään töitä ja ollaan maksavinaan palkkaa. Julkisella sektorilla ollaan hoitavinaan työttömyyttä ja ollaan työllistävinään joukkoa. Himmeli pyörii, paperit ja emailit vaihtavat osoitetta, rahaa kuluu, mutta käytännössä mitään ei tapahdu. Klassinen esimerkki byrokratiasta, joka on olemassa oman itsensä vuoksi.

Keeping up appearances tjsp. Ainoastaan talouskasvu luo työpaikkoja, joten ihan sama, montako työpaikkaa se työtön hakee. On tietty määrä työpaikkoja tarjolla ja tietty määrä työttömiä. Suhde ei siitä miksikään muutu, vaikka joukko työntäisi kaksinkertaisen määrän työhakemuksia yrityksiin.

Vierailija
53/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhaun päättämisestä menee automaattilausunto, ei se köy työkkärin käsittelyssä lainkaan. Mutta jos kerrot, että menet opiskelemaan, mutta jatkat edelleen työnhakua, niin siitä pyydetään selvitys (koska nähtävästi et huomannut kertoa, että myös etuuden hakeminen päättyy). Eli ihan itse aiheutit tilanteesi.

Hä? Tietenkin huomasin kertoa, että myös etuuden hakeminen päättyy. Ihan se luki siellä etusivullakibn. Että kyllä ei tässä vaan mitään itseaiheutettua ollut, aika tarkkaan olen pääni miettinyt puhki.

Vierailija
54/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomattomia, väärinkäsityksiä nimittäin.

Vierailija
55/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdeltiin kuin rikollista, kun halusin muuttaa toiseen kaupunkiin.

Nyt on kuitenkin muuton jälkeen osa-aikatyö taskussa.

Sitä ihmettelen kuinka raju vaihtelu käytännöissä on työttömien kohdalla. Vanhempieni naapurin pikkurikolliset aikamiespojat saavat rauhassa käyttää aikansa ties mihin perseilyyn samalla, kun toiset työttömät juoksevat milloin missäkin aktivoinneissa.

Vierailija
56/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti hakea työhön, johon tarvittiin autoa. Karenssi tuli kun ei ole edes ajokorttia ja piti hakea silti

Pitää silti HAKEA vaikkei sitä korttia ja autoa olekaan. Kirjoitat vain siihen hakemukseen että näitä ei ole, eikä tule ja suosittelijaksi kyseinen TE-virkailija. Minunkin pitää joka kerta hakea samaan työpaikkaan työhön jota en pysty allergioiden vuoksi tekemään ja laitan suosittelijaksi aina sen uuden TE-virkailijan. Kerron että voin tulla töihin, jos kelpaa mutta todennäköisesti olen sitten sairaslomalla valtaosan työajasta, mutta että tämä työvoimaviranomainen joka kulkee tittelillä ASIANTUNTIJA haluaa että haen ko työtä.

Vierailija
57/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä TE-keskus kyykytti siten, että haettiin mukaan ESR-projektiin, toimitettiin vaikka mitä papereita ja lupalappuja, tehtiin selvityksiä tiloista ja työntekijämäärästä. Sitten selvisi, että ei ne ottaneetkaan mukaan kuin sellaisia yrityksiä, jotka oli olleet mukana edellisessä projektissa.

Mutta se TE-keskuksen kyykytys maksoi meille kymppitonneja!

Vierailija
58/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto painosti karenssin uhalla, kun olin raskaana loppusuoralla (en kuitenkaan vielä saanut jättäytyä aitiyslomalle), että on mentävä poimimaan mansikoita. Sanoin etten kykene kyykkyyn ylös asentoihin ja symfyysikivut estävät keräämisen ja minua vaan uhkailtiin rahattomuudella.. No lapselle oli vielä hankittavaa ja menin farmille jolloin synnytys käynnistyi kesken päivän.. Sieltä sit pahoiteltiin että oli tuohon hommaan nakitettu

Vierailija
59/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä TE-keskus kyykytti siten, että haettiin mukaan ESR-projektiin, toimitettiin vaikka mitä papereita ja lupalappuja, tehtiin selvityksiä tiloista ja työntekijämäärästä. Sitten selvisi, että ei ne ottaneetkaan mukaan kuin sellaisia yrityksiä, jotka oli olleet mukana edellisessä projektissa.

Mutta se TE-keskuksen kyykytys maksoi meille kymppitonneja!

Valitusta tekemään ja vaatimaan rahoja takaisin! Ei pidä alistua!

Vierailija
60/97 |
29.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta muutaman ehtinyt lukemaan ja ilmeisesti jonkun työvoimaviranomaisen v*tuilevia vastauksia.

Tai toivottavasti et ole työvoimaviranomainen, koska sinulta puuttuu ilmeisesti täysin maalaisjärki ja elämänkokemus.

Onko työvoimaviranomaiset tosiaan jotain putkinäön omaavia byrokraatteja, joiden elämänkokemus -ja sitä kautta empatia ja terve järki, ovat pelottavan rajallisia?

En ole vielä ehtinyt olemaan työttömänä ja jos sellainen tilanne joskus eteen tulee, niin teidän puljun kanssa en aio asioida, koska en kaipaa simputusta ja henkistä alistamista vaikeassa tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan