Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa pahimmat tarinanne TE-keskuksen kyykytyksestä

Vierailija
24.07.2019 |

Annetaan hallitukselle taustatietoa siitä, mihin se aikoo lapata lisää verorahoja.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun mee töihin vaan sinäkin pahanilmanlintu.

Vierailija
2/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellaiset on ikäviä, kun on työpaikka tiedossa esim kuukauden päähän, niin sillä välillä on pakotettu kaikkiin toimenpiteisiin mitä vastaan tulee, esim kurssit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti hakea työhön, johon tarvittiin autoa. Karenssi tuli kun ei ole edes ajokorttia ja piti hakea silti

Vierailija
4/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan erikoisasemassa, kolme vuotta työttömänä ja ihan alussa soitti kerran virkailija. Sen jälkeen on vain tullut kirjeitä ja nyt viimeisen puolen vuoden aikana on alettua vaatia noita suunnitelmia, jotka teen netissä vartissa.

Vierailija
5/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti hakea työhön, johon tarvittiin autoa. Karenssi tuli kun ei ole edes ajokorttia ja piti hakea silti

Niin. Miksi et voinut HAKEA. Ja kyllä muutkin ovat hankkineet tarvittavaa osaamista saadakseen työpaikan. Mikset sinä hanki?

Vierailija
6/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä kursseilla ihan oikeasti opetetaan maisteritutkinnon suorittaneita ihmisiä tekemään CV:itä...

Vierailija
7/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti aloittaa asbestinpurkukurssi, vaikka rakennusala ei sitten millän tavalla ole minun juttu. Pieni heiveröinen nainen aivan eri alalta. Pakko oli aloittaa.

Enkä usko asbestinpurun taidon olevan niin kova myyntivaltti työmarkkinoilla, että hyötyisin. Työturvallisuuskurssi, ensiapukurssi, hygienia- ja anniskelupassit ehkä jo sitä olisivat.

Vierailija
8/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Miksi et voinut HAKEA. Ja kyllä muutkin ovat hankkineet tarvittavaa osaamista saadakseen työpaikan. Mikset sinä hanki?

Hain, tulkittiin itseaiheutetuksi estoksi kyseiseen työhön. Tiedän, että olisin voinut hakea oikaisua tähän mutta eipä sillä väliä ollut kun rahaa oli ilman töitäkin. Ajokorttia en hanki henkilökohtaisista syistä ja olen saanut töitä ilman sitäkin. Tämä tilanne tapahtui lukion jälkeisenä välivuotena, olen kyllä opiskellut itselleni tutkinnon jälkikäteen.

Vierailija
9/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haitko? Jos kerran karenssi, niin et kai sitten. Olisit vaan hakenut, kun kerran käsky tuli. Ei ne siellä työpaikoilla ota kaikkia hakeneita töihin. Siinäpähän olisi haastattelussa tullut viimeistään ilmi, ettei ole korttia.

Vierailija
10/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä kursseilla ihan oikeasti opetetaan maisteritutkinnon suorittaneita ihmisiä tekemään CV:itä...

Ei mulla ainakaan maisteriopinnoissa ollut CV:n tekoa. Toki osaisin sellaisen väsätä tarvittaessa, ja netistä löytyy tietoa.

Vierailija
11/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän laimea, mut pitkä aika sitten valmistuttuani pääsin heti osa-aikatyöhön ja piti sen lisäksi hakea sitä täydentävää työmarkkinatukea (vai mikä olikaan), niin työkkärieukko jäi vänkäämään että pitää olla kokoaikatyön hakijana, jotta kyseistä tukea heruu sen pienen palkan päälle. Ei auttanu sille vänkääjälle selittää että haluatteko mun menettävän tämän nykyisenkin työn kun pakotatte juoksemaan erinäisissä työhaastatteluissa silloinkin kun mulla olis just niitä töitä, änkytti vaan mulle vastaan, että ”eihän työkkäri ole silloin sulle oikea paikka, jos et ole hakemassa töitä, kyllä niitä töitä on haettava aktiivisesti” Käsittämätön pulju koko työkkäri, onneks ei oo tarvinnu sittemmin siellä asioida kun pääsin kokoaikaiseksi, eikä toivottavasti tarviikkaan!

Vierailija
12/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti aloittaa asbestinpurkukurssi, vaikka rakennusala ei sitten millän tavalla ole minun juttu. Pieni heiveröinen nainen aivan eri alalta. Pakko oli aloittaa.

Enkä usko asbestinpurun taidon olevan niin kova myyntivaltti työmarkkinoilla, että hyötyisin. Työturvallisuuskurssi, ensiapukurssi, hygienia- ja anniskelupassit ehkä jo sitä olisivat.

Itseasiassa asbestipurku ei ole varsinaisesti fyysistä voimaa vaativa ala, vaan kestävyyskunto ja aerobinen suorituskyky ovat paljon tärkeämpiä.

Lyhyesti kuvailtuna, hommassa irroitellaan suht kevyitä levyjä sekä niiden kiinnitys aineita. Paljon työajasta kuluu imurointiin. Haastavan hommasta tekee se, että kaikki tehdään kokovartalosuojapuvussa ja hengityssuojaimessa. Se hengityssuojain on sitten ihan oikea kuminen laite joka muistuttaa sukeltajan kokosuomamaskia, eikä mikään kevyt kankainen. Suojapuvut ovat kertakäyttöisiä, eli ne vaihdetaan joka tauolla. Puvun alla on jatkuvasti kuuma, hiostava, hiki etkä saa oikein kunnolla henkeä. Ymmärrettävistä syistä noista hommista vaihdetaan heti pois kun on mahdollista. Koska siihen vielä vaaditaan pätevyys, niin työllistyvyys on ihan huippua ja palkkakin hyvä.

Tuo kuuluu siihen sarjaan että hyvä homma mutta jäädään mieluummin vain kotiin makoilemaan. Toivottavasti sait 3kk karenssin tuosta kieltäytymisestäsi.

Vierailija
13/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut 3 kertaa karenssin:

1. kerran, kun työnantaja antoi kirjallisen varoituksen pudonneesta myynnistä. Jos myynti ei nouse, palkka putoaa 1500 eurosta 400 euroon (puhelinmyyntityö). Irtisanouduin. Työkkärin mielestä ei ollut riittävä peruste irtisanoutumiselle. 3kk karenssi. Onneksi tuli lopputili ja lomarahat.

2. kerralla olin työkkärin työllistymiskurssilla. Alkoi raju pahoinvointi. Ajattelin että varmaan jotain vatsatautia. Olin sairaslomalla. Kurssin vetäjä piti puhuttelun ja sanoi että joudun tekemään kirjallisen selvityksen työkkäriin. Sain tietää olevani raskaana. Kerroin tästä ja sanoin että tästä johtui raju pahoinvointini. Kurssin vetäjä käski minun mennä kotiin lepäämään ja oli sitten ilmoittanut työkkäriin että olen lopettanut kurssin. Tuli 2kk karenssi.

Noista en edes tajunnut valittaa.

3. kerralla olin töissä koeajalla. Jouduin sairaalaan. En voinut ilmoittaa työnantajalle heti työvuoron alettua, vaan ilmoitin n. 20 minuuttia vuoron alkamisen jälkeen. Työnantaja kysyi kauanko olen pois. En osannut sanoa. Sanoin että toimitan kuitenkin sairaslomatodistuksen. Soitin joka ilta pomolle, kun selvisi, että joudun olemaan pidempään.

Olin sairaalassa 9 päivää ja palasin töihin. Koeajan viimeisenä päivänä työnantaja ilmoitti, että en sovellu alalle. Sain siis potkut. Tuli 3kk karenssi. Tein valituksen, koska työsuhde purettiin koeajalla. Valitus meni läpi ja karenssi peruuntui.

Vierailija
14/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta astunut tähän myllyyn. Ilmeisesti kuntouttava työtoiminta edessä. Mielenkiinnolla odotan, mitä tuleman pitää...

Vierailija
15/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän laimea, mut pitkä aika sitten valmistuttuani pääsin heti osa-aikatyöhön ja piti sen lisäksi hakea sitä täydentävää työmarkkinatukea (vai mikä olikaan), niin työkkärieukko jäi vänkäämään että pitää olla kokoaikatyön hakijana, jotta kyseistä tukea heruu sen pienen palkan päälle. Ei auttanu sille vänkääjälle selittää että haluatteko mun menettävän tämän nykyisenkin työn kun pakotatte juoksemaan erinäisissä työhaastatteluissa silloinkin kun mulla olis just niitä töitä, änkytti vaan mulle vastaan, että ”eihän työkkäri ole silloin sulle oikea paikka, jos et ole hakemassa töitä, kyllä niitä töitä on haettava aktiivisesti” Käsittämätön pulju koko työkkäri, onneks ei oo tarvinnu sittemmin siellä asioida kun pääsin kokoaikaiseksi, eikä toivottavasti tarviikkaan!

Voi ystävä hyvä, edellytys koko työttömyysetuuden saamiselle on se, että hakee ja on valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä. Virkailija neuvoi sinua ihan oikein. Ne jotka eivät hae kokoaikatyötä, vaikka osa-aika työssä onkin, eivät ole oikeutettuja etuuteen. Itse olet käsittämätön. Te-toimisto noudattaa vain lakia. Ei siellä kukaan ketään tahallaan kyykytä, yrittävät parhaansa mukaan auttaa.

Vierailija
16/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ystävä hyvä, edellytys koko työttömyysetuuden saamiselle on se, että hakee ja on valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä. Virkailija neuvoi sinua ihan oikein. Ne jotka eivät hae kokoaikatyötä, vaikka osa-aika työssä onkin, eivät ole oikeutettuja etuuteen. Itse olet käsittämätön. Te-toimisto noudattaa vain lakia. Ei siellä kukaan ketään tahallaan kyykytä, yrittävät parhaansa mukaan auttaa.

Kerrotko vielä miten minun työllistymistäni olisi auttanut perua osa-aikatyöni työvuoroja päästäkseni muihin työhaastatteluihin? Jos olisin totellut tässä työkkäriä niin olisin luultavasti päätynyt vain kokonaan työttömäksi, haastattelussa käynti kun ei ole tae kokoaikatyöstä. Minulta jos kysytään niin kannustinloukku se oli eikä mikään muu :D (muistutan vielä että työllistyin lopulta alkuperäiseen työpaikkaani kokaikaisesti koska minua pidettiin mm. luotettavana ja tunnollisena)

Vierailija
17/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on jähmeässä systeemissä, joka ei kannusta tekemään paremman puutteessa vaikka sitten osa-aikatyötä.

Vierailija
18/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottiin työtä vammaishoitajana, olen koulutukseltani nuoriso-ohjaaja. Myös kulkeminen työpaikalle mahdotonta ilman autoa, aamuvuorossa olisin joutunut olemaan yötä teltassa hoitolaitoksen läheisessä metsässä. Tai vaitoehtoisesti lähteä noin kello kaksi yöllä polkemaan seitsämäksi töihin. Selitin asian, 3kk karenssi tuli.

Vierailija
19/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjottiin työtä vammaishoitajana, olen koulutukseltani nuoriso-ohjaaja. Myös kulkeminen työpaikalle mahdotonta ilman autoa, aamuvuorossa olisin joutunut olemaan yötä teltassa hoitolaitoksen läheisessä metsässä. Tai vaitoehtoisesti lähteä noin kello kaksi yöllä polkemaan seitsämäksi töihin. Selitin asian, 3kk karenssi tuli.

Jälleen kerran sinun velvollisuus on hakea töitä. hakeminen ei myöskään tarkoita automaattista pääsyä työpaikkaan ja autonkin saa alle tunnissa jos työpaikka irtoaa...

Ihan oikein karenssi tuollaiselle tekosyiden keksijälle.

Vierailija
20/97 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käskettiin hekemaan vammaisille ja alkoholisteille tarkoitettuun pajatoimintaan karenssin uhalla. Tajusin että nyt on kyseessä karenssiansa ja menin kiinnostuneena haastatteluun jossa naispuolinen haastattelija kysyi että miltäs tämä työ tuntuisi. Vastasin että oikein hyvältä. Eli ihan selvä karenssiansa ja palkkakin vain 1300 kuussa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän