Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Argh, jos kutsut jonkun kylään ja pyydät tuomaan jotain, hoida maksu oma-aloitteisesti!

Vierailija
24.07.2019 |

Kaverini tekee tätä että pyytää milloin mitäkin maitopurkkia tai kaljaa (!) mutta ei ole maksamassa ostoksia takaisin ollenkaan. Eikä oikein kehtaa pyytääkään mutta itselle se euro voi jollakin kerralla olla iso raha, saati joku sixpack jota ei itse edes juo.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä ostat kerta toisensa jälkeen?

Vierailija
2/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä! Ei ole kerta eikä toinen kun minun koko viikon ruokabudjetti tälleen opiskelijana on kutistunut johonkin minut kutsuneen kaverin "pikkuostoksiin". Enkä edes tapaa mennä paikalle tyhjin käsin vaan vien useimmiten omatekemiäni herkkuja, mut eihän se korvaa niitä just-nyt-tarvittavia-pikkuostoja. Tosi törkeetä. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla ojennat tyhjän käden ensiksi. Vasta kun rahat on siinä annat mitä se tilasi. Ei pizzalähettikään anna pizzaa ilman että maksat.

Vierailija
4/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi olikaan tyhmempi toistaan käyttäytyjä vain käytöksen mahdollistaja?

Vierailija
5/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kieltäydypä itse korrektisti ja välejä pilaamatta, kun toinen omasta mielestään pyytää ihan minimaalista palvelusta..

Vierailija
6/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No älä! Ei ole kerta eikä toinen kun minun koko viikon ruokabudjetti tälleen opiskelijana on kutistunut johonkin minut kutsuneen kaverin "pikkuostoksiin". Enkä edes tapaa mennä paikalle tyhjin käsin vaan vien useimmiten omatekemiäni herkkuja, mut eihän se korvaa niitä just-nyt-tarvittavia-pikkuostoja. Tosi törkeetä. :(

Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan? : )

Vierailija
7/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun seuraanan kerran annat sen purnukan niin sanot hymy naamalla että " se ois sit 3 euroa, kiitooos" ( ja 25e niistä aiemmin tuoduista) jos haluat oikein villiksi heittäytyä

Vierailija
8/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kieltäydypä itse korrektisti ja välejä pilaamatta, kun toinen omasta mielestään pyytää ihan minimaalista palvelusta..

No, onko tuollainen käytös korrektia? No, kuka edes haluaisi säilyttää välinsä hyväksikäyttäjään?

Vierailija
9/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaa vaan onko kiertoreitit löytyneet kun tämä tapahtui pari kertaa. Silti vituttaa että tuota samaa käyttää tosi usein, nykyään siis en tule suorinta tietä tai tulen fillarilla tms joten ei voi tuoda. Ja kysely jatkuu silti.

Vierailija
10/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitaisin? Säästyypä omat rahat.

Vierailija
11/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, mutta katsos nää on niitä ihmissuhdejuttuja.  Miten sanotaan kaverille ilman, että se loukkaantuu?  Nuokin tuntuu sellaisilta pikkuasioilta, ja voihan se kaveri olettaa, että kun pyytää tuomaan vaikka maitotölkin, niin se on tavallaan avunpyyyntö, että ostaisitko mulle maitoa, kun mulla ei ole rahaa siihen.  Kaikki riippuu ihmistyypeistä, jotkut maksattaa toisilla niin paljon kuin vain voi, mutta jotkut voi oikeasti olla vähissä varoissa.

Itse saattaisin sanoa viimeistään pois lähtiessäni, että hei mää ottaisin sulta nyt sen euron siitä maitotölkistä.  Jos toinen sanoi, että ei mulla ole maksaa sitä, niin sitten vaan sanoisin, että no pistetään ylös, maksat toisen kerran kun sulla on rahaa, meinaan mullakin on nyt rahat aika tiukassa.  (Vaikka ei olisikaan).

Kaljasta alkaisin heti välittömästi periä maksun, näyttäisin kuitin ja sanoisin, että tuon verran näihin meni, revippäs lompsaas.  Jos toinen ei pystyisi maksamaan, sanoisin, että no siitä ei ollut puhe kun pyysit nämä tuomaan, joten vien nämä mennessäni sitten.  En osta kenellekään kaljaa velaksi, ne tuppaa maksajilta unohtumaan.  Tosin tossakin on vaarana toisen loukkaantuminen, muta kalja ei ole kenellekään elintärkeää.  No ei tietysti maitokaan, mutta on ne vähän eri juttu kumminkin. 

Vierailija
12/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm, käsitin otsikosta että ap oli kutsuttu kylään syömään, ja että kutsuja pyytäisi tuomaan jotakin yhteiseen pöytään. Kavereiden kanssa teemme usein niin, että kutsuja laittaa ruoat ja tarjoaa ne, mutta vieraat tuovat esim. viinipullon tai juustotarjottimelle tai jälkkäriin täydennystä. Tämä toimii tuliaisenakin eikä maksusta ole koskaan ollut puhetta. Aloite tuomisille ja niiden laadulle on vierailla itsellään ja tietysti kutsutaan vuorotellen toisemme kylään, niin vastavuoroisuus säilyy. Kyse ei ollut ap:n kohdalla siitä?

Vierailija
13/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin vaikeeta pyytää se euro maitotölkistä? Ihan normaaliahan se on, ei kaveri siitä suutu, tai jos suuttuu niin jätä se sika.

Saat kunnioitusta kun pidät omat puolesi. Nyt olet vaan hyväksikäytettävä kynnysmatto.

Vierailija
14/14 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän kutsuu sinut vain siksi kun sinä viet hänelle mitä hän pyytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi