Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paise tms., joka ei vaan parane

Vierailija
24.07.2019 |

Sain lääkärinajan vasta kuukauden päähän ja kehoituksen puristaa mädät ulos päivittäin.
Kyseessä siis rinnassa oleva, jo viikkoja vaivannut paiseentapainen, joka mätii eikä näytä parantuvan. Joskus näyttää siistimmältä päivän mutta sitten seuraavana päivänä on taas mätää ja turvoksissa sen takia. Epäilen itselläni jonkinlaista streptokokkia tai jopa MRSA-bakteeria, kun ei vaan parane.

Mitä tehdä sillä aikaa kun odottelen lääkäriä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit mennyt päivystykseen.

Itse olen aina saanut lääkäriajan samalle päivälle, kun olen aamulla soittanut.

Viimeksi luomitarkistukseen.

Vierailija
2/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää leikata

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ole päivystysasia, ei ole mitään yleisoireita ja vointi on hyvä. Eikä tuo paise tms. ole mitenkään levinnyt tai muuttunut ulkonäöltään. ap

Vierailija
4/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti varaat ajan yksityiselle. Siis tälle päivälle.Sitä ei kyllä passaa itse alkaa puristelemaan. Tarviit varmaan antibioottikuurin heti ekana.

Mulle tuli muutamia paiseita silloin tällöin, isoja sellaisia. Niitä putsattiin huolella lekurissa. Ja loppuviimein mulla todettiin suolistosairaus. Se paise oikeesti voi olla harmiton tai kertoa jotakin sun elimistöstä.

En pelottele, mutta mee lekuriin pikimmiten.

Vierailija
5/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Streptokokkia epäilen siksi, että tämäntyyppisiä paiseita alkoi tulemaan sairastetun angiinan jälkeen. Kaikista jäi ruma jälki, ja parantuivat hitaasti (mutta parantuivat silti). Tämä uusin ei vaan ota parantuakseen. ap

Vierailija
6/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, ei ole varaa mennä yksityiselle. ap

Vierailija
7/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kipeä

Vierailija
8/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kipeä ja sitä voi puristaa, pyöritellä tms. ihan miten tahtoo. Ei tunnu olevan ihon alla mitään patteja tai sellaisia.

Soitin nyt kuitenkin neuvontapuhelimeen ja jätin soittopyynnön, saa nähdä ovatko samaa mieltä hoitajan kanssa. ap

Vierailija
9/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä ryhtyisi itse puristelemaan mätää pois.  Ja kyllä voit aivan hyvin mennä päivystykseen, kun kerrot esim. pienen valkoisen valheen, että on alkanut tuntumaan hiukan kipeältä ja olet huolissasi.

Pikimmiten minäkin suosittelisin lääkärille näyttämistä, mielellään erikoislääkärille, mutta jos sinulla ei ole varaa, menet päivystykseen. Nyt vain toimeen :-)

Vierailija
10/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mädän puristelu oli siis terveyskeskushoitajan ohje, siksi olen niin tehnyt. ap 

Vierailija
11/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibioottivoide olisi paras täsmähoito. Kummallista ettei edes reseptiä tippunut.

Vierailija
12/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole päivystysasia, ei ole mitään yleisoireita ja vointi on hyvä. Eikä tuo paise tms. ole mitenkään levinnyt tai muuttunut ulkonäöltään. ap

No voi hyvä ihminen. Nykyään kun vaihtoehdot kunnalliseen hoitoon pääsyyn on 1) vain pää kainalossa päivstykseen 2) seuraava vapaa aika 2-3 kk päästä, käy juuri noin.

Ei ole hyvä odottaa kuukautta märkivän haavan kanssa, varsinkin kesähelteillä.

Mene vaikka terveydenhoitajan vastaanotolle, hän sitten kutsuu lääkärin arvioimaan tilanteen.

Vierailija
13/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen "paise" on? Punoittaako? Tuleeko paljon mätää kerralla ulos? Kauanko se on ollut sinulla? 

Olethan desinfioinut paisetta ja puristellut sitä puhtailla käsillä? Jos paise ei ihan pieni ole, ollut jo viikkoja ja puhtaudesta huolehdittu, olisi kyllä antibioottikuurin aika. Lääkäri kuukauden kuluttua kuulostaa kohtuuttomalta! Sinuna vaatisin lääkäriajan aiemmin, jos paiseesta on haittaa normiarjessa. 

Vierailija
14/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri on oikea osoite eikä mikään terveyskeskuksen yleisarvaaja. Voi olla kysta tai rasvapatti tai jotain muuta. T. Dr Pimple Popper

Vierailija
15/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paise on noin 1cm, punoittaa (ja iho on muuttunut sileäksi siitä). Mätää ei tule älyttömästi, pieniä määriä kerrallaan. Haavanestettä enemmänkin. Paise on ollut minulla noin puolitoista kuukautta, ehkä pidempäänkin. ap

Vierailija
16/16 |
24.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon yleislääkärikin osaa hoitaa, jos ei sittenkään parane ---> ihotautien erikoislääkärille.  Nyt pitää varoa, ettei rikkinäisen ihon kautta pääsee lisää "pöpöjä" ihon alle ... ja tosiaan, en odottaisi kuukautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme