Oletteko olleet häissä, joissa pitää juomat maksaa itse?
Mielenkiinnosta kyselen, kun meille tuli sellainen kutsu...
Kommentit (24)
siis sellaisissa, että ruokajuomat ja alkumaljan tarjoavat hääpari mutta ruokailun jälkeen baarista voi hakea maksullista juomaa. Usein on ollut maksutonta boolia myös tarjolla ja joskus ehkä olutta ja siideriäkin mutta drinkit tms pitää maksaa itse.
Ihan toimiva systeemi, ja ymmärrettävä mielestäni! Siis kohtuullinen ajatus.
mutta ymmärrettävistä syistä kaikki drinksut joutuu itse maksamaan. Kelaa miten paljon tulisi maksamaan ravintohinnoilla koko göörille kaikki juotavat. Ruokajuomiin kuului yksissä häissä siis pullo viiniä per pöytä.
häät pitää, oli sellainen, että siellä oli baari eikä omia juomia saanut (virallisesti) tuoda, eri asia oli tietty joidenkin takakonttibaarit..
Oli vanhempien toivomus, koska vieraissa oli porukkaa, jolta takuuvarmasti karkaa mopo käsistä eikä ketään huvittanut ryhtyä " lapsenvahdiksi" .
eihän kutsuissa juhlaruoista ja juomista muutenkaan lue.
Vain alkumaljan sai, loput sai ostaa itse. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että jos ei ole varaa kustantaa juomia, niin kannattaisi miettiä jotain muuta häiden jatkopaikaksi kuin ravintolaa. Onhan niitä komeita kartanoita, joissa saa upeat puitteet ja jää rahaa kestitsemiseen.
meidän häissä sai kuohuviiniä ja viiniä. Jos halusi muuta, saattoi ostaa itse. Meidän periaatteisiin ei kuulu kännääminen muutenkaan, niin miksi oltaisi muut känniin juotettu. Jos joku ei voi olla ilman juotavaa, niin voi sitten tosiaan ostaa itse.
Kun itse en ainakaan juuri häihin varaisi rahaa, jos en tietäisi... Yleensä sellainen pientäkin pienempi laukku mukana, johon just ja just mahtuu puhelin, puuteri ja huulipuna.
Häät loppu sopivasti puolelta öin ja jokainen vieras sai lähteä siitä sitten mihin halus. Meni tosi nappiin ja kukaan ei veätny överiks, ainakaan vielä siihen aikaa vielä.
onhan olemassa suuri joukko ihmisiä, joiden juhliin ei kuulu humaltuminen muutenkaan. Eihän kotonakaan pidettävissä juhlissa ole alkoholia, jos ei sitä itsekään käytetä.
Vierailija:
Kun itse en ainakaan juuri häihin varaisi rahaa, jos en tietäisi... Yleensä sellainen pientäkin pienempi laukku mukana, johon just ja just mahtuu puhelin, puuteri ja huulipuna.
Ihan taktinen veto siksi että suuri osa juhlijoista oli vanhoja uskonnollisia ihmisiä ja nuorien joukossa oli näitä ' pää täyteen aina kun on ilmaista viinaa' -tyyppejä. Halusimme kaikkien vieraiden ja myös oman viihtyvyyden kannalta taata suht selvät häät, hyvin onnistui ja hauskaa oli (yhtä vierasta lukuunottamatta, joka ensin puhelimessa valitti kaverilleen kuinka tylsät häät ja sitten veti pään täyteen ja käyttäytyi typerästi ja loukkaavastikin).
Vierailija:
onhan olemassa suuri joukko ihmisiä, joiden juhliin ei kuulu humaltuminen muutenkaan. Eihän kotonakaan pidettävissä juhlissa ole alkoholia, jos ei sitä itsekään käytetä.
Alkoholin juominen = humaltuminen. Ei nähtävästi juntti-Suomessa vielä tiedetä, että alkoholia voi nauttia myös humaltumatta.
Vierailija:
Vain alkumaljan sai, loput sai ostaa itse. Yleisesti ottaen olen sitä mieltä, että jos ei ole varaa kustantaa juomia, niin kannattaisi miettiä jotain muuta häiden jatkopaikaksi kuin ravintolaa. Onhan niitä komeita kartanoita, joissa saa upeat puitteet ja jää rahaa kestitsemiseen.
t. ap
boolia tai mitään ei ollut ollenkaan...
Vierailija:
Alkoholin juominen = humaltuminen. Ei nähtävästi juntti-Suomessa vielä tiedetä, että alkoholia voi nauttia myös humaltumatta.
Moni ei osaa varautua muuten... Eri asia tietenkin, jos tiedetään, että pari on esim. sellaisia, jotka eivät periaatteesta juo tms. Kyllä kun totta puhutaan niin moni suomalainen kuvittelee häät edelleen juhliksi, joissa musiikki soi ja viina virtaa. Ei minusta ole pahasta ilmoittaa, jos näin ei olekaan - ei ainakaan tarvitse jälkeenpäin kuunnella mitään ikävää... Kun suomalaisilla on vähän sellainen ikävä piirre, että selän takana paha kieli laulaa...
Ja pitääkö täällä aina kaikesta tapella? Kysyn vaan?
olinkin ajatellut kommenttini niille, joiden mielestä on köyhäilyä, jos häissä tarjotaan vain vaikka viiniä ruoan kanssa, eikä muuta.
t. mikä lie numero, en muista
Jos kerran toivotaan kalliita häälahjoja, pitäisi valita hääpaikkakin sen mukaan, ettei vieraat joudu itse kustantamaan tarjottavia.
mutta muut juomat jokainen maksoi itse ja se oli ihan ok.
Kuohuviiniä oli siis ruuankin kanssa jos halusi ja se sopi menuun hyvin.