Onko se 100kg penkkipunnerrus vaikea?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/13149048/100kg-penkkipunnerrus
Itse kaurapuurolla nostan 110kg penkistä oman painon ollessa 80kg.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
150 kg pitää mieheltä nousta.
Kyllä se on niin kova paino, että sitä ei nosta juuri kukaan. Minä käyn vielä sellaisella salilla, jossa käy oikeat voimamiehet ja harva nostaa 150kg, vaikka heillä omat painot varmasti heiluu siellä 150kg:ssä. T.Ap
Isot pojat väittävät natuna nousevan 200 kiloakin, oma massa toki vaikuttaa.
Kyllä 100kg varmasti on melkein kaikille mahdollinen, jos minullekin oli, vaikka olen luonnostani heikko ja hintelä. Painoin parikymppisenä n. 60kg ja en tainnut saada edes 50kg ylös. Muistaakseni parissa vuodessa sain 100kg ja paino oli noussut tuonne 70kg. T. Ap
Mutta nyt sitten olen käynyt salilla 25 vuotta ja silti tuo penkki pyörii 110-115kg, vaikka treenaan kuin hullu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 100kg varmasti on melkein kaikille mahdollinen, jos minullekin oli, vaikka olen luonnostani heikko ja hintelä. Painoin parikymppisenä n. 60kg ja en tainnut saada edes 50kg ylös. Muistaakseni parissa vuodessa sain 100kg ja paino oli noussut tuonne 70kg. T. Ap
Mutta nyt sitten olen käynyt salilla 25 vuotta ja silti tuo penkki pyörii 110-115kg, vaikka treenaan kuin hullu.
Alkuvaiheen tilanne ei kerro mitään kehittymispotentiaalista
Itse oon treenannut iät ja ajat. Korkein mitä oon kokeillut on pari toistoa 90kg ilman ketään varmistamassa, kun yksin aina muutenkin treenaan. Oma paino 80kg. Jos alkaisin kunnolla nyt keskittymään penkkiin ja pyytäisin vielä varmistajan, niin eiköhän se 100kg sieltä nousis jonkin ajan kuluttua.
Nostin 15-vuotiaana tuon 100 kg muutaman kuukauden treenin jälkeen. Nykyään olen ylipainoinen ja keski-ikäinen, enkä ole käynyt punttisalilla vuosiin. Sen verran olen kokeillut, että kylmiltään menee vielä 90 kg. Parin kuukauden treenillä menisi varmasti 100 ja tavoitteellisella treenillä uskon 150 vielä olevan mahdollinen.
150 kg pitää mieheltä nousta.