Miksi monilla "nörttimiehillä" on huono itsetunto? (ei vinoilua)
Useimmat heistä ovat ihan tavallisia, ihan riittävän hyviä kaikilla mittapuilla.
Mistä kúmpuaa mentaliteetti "ei musta oo mihinkään"? En pysty käsittämään.
Kommentit (104)
Ikävä kyllä naiset valitsevat käytännössä aina muskulaarisen alffamiehen älykkään ja kiltin nörtin sijaan. Tästä se huono itsetunto loppupeleissä kumpuaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä naiset valitsevat käytännössä aina muskulaarisen alffamiehen älykkään ja kiltin nörtin sijaan. Tästä se huono itsetunto loppupeleissä kumpuaa.
En minä ainakaan valinnut. Enkä vaihda.
Monien ihmisten identiteetti rakentuu muiden ihmisten mielipiteiden varaan. Aikamme vielä kannustaa siihen, ja joka paikassa hoetaan tauotta ettet ole minkään arvoinen jos muut eivät tykkää sinusta. Kyllä se vaatii veronsa enne pitkää, ihminen ei ole kone.
Jaa, ei mullavaan ole?
Olen ihan täysin raitis absolutisi ja savuton, enkä vedä mitään muutakaan jännää, pc pelaaminen pitänyt otteessa, tällä hetkellä seurustelusuhteessa ja opiskelen uutta ammattia.
Nörttimiehet ovat kasvaneet dominoivan äidin tossun alla, joten tottakai heillä on huono itsetunto.
Mun mies ei ehkä ole nörtti sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta hänen itsetuntoaan on aina syönyt se että hän ei ole missään ns. paras. ELi aina löytyy lähipiiristä joku joka osaa tai tietää paremmin.
Puuttuu fyysistä voimaa niin ajatellaan että ei ole sitten oikein muutakaan? Toisaalta fyysistä puolta on varsinkin näin kesällä helppo kehittää..
olin nörtti joka harrasti tietokoneiden koodamista lukiossa ja jos vaikka kysyi luokassa lähteekö ryhmäni oppilaat kahville niin vastaus oli , että ei halua nyt kahvia, mutta kun katsoi 5 minuutin päästä kahvioon niin olivat siellä ilman minua jne. Ole siinä sitten itsevarma :D
Vierailija kirjoitti:
Nörttimiehet ovat kasvaneet dominoivan äidin tossun alla, joten tottakai heillä on huono itsetunto.
Oisko dominoivan isän nyrkin väistely ollut parempi vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Syynä on toksinen maskuliinisuus.
Tätä ajattelin itsekin.
Eli kulttuurin läpäisee se mieskuva, missä mies on muskeliköntti, "saa" naisia kuin siimaa, pomottaa kaikkia, makaa äijähaara levällään ja pieree.
Jos nuorena miehenä katsot tätä kuvaa, ja toteat ettet itse ole lähellekään tuota, vaan ehkä ihan tavallinen, mukava ihminen, tunnet alemmuutta.
Dominoiva äiti? Entäs nörttien isän? Onko heitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti, olisivat nyt itse maskuliinisia ja miehekkäitä, itsevarmoja ja terveitä nuoria miehiä.
Vierailija kirjoitti:
olin nörtti joka harrasti tietokoneiden koodamista lukiossa ja jos vaikka kysyi luokassa lähteekö ryhmäni oppilaat kahville niin vastaus oli , että ei halua nyt kahvia, mutta kun katsoi 5 minuutin päästä kahvioon niin olivat siellä ilman minua jne. Ole siinä sitten itsevarma :D
No mutta nyt et ole enää lukiossa ja koko maailma on täynnä kahviseuraa. Ihmisiä on niin paljon ja niin erilaisia että löydät omat kaverisi varmasti ellet ole jo löytänyt.
Monet nörtit ovat joutuneet kiusatuiksi ja sisäänpäinkääntyneinä ylenkatsotuiksi ja päällepäsmärien jyräämäksi.
Se vaikuttaa itsetuntoon.
Minut varmaan moni luikittelee jonkin sortin nörtiksi.
Joudun jatkuvasti perustelemaan itselleni olemassaoloni oikeutusta.
Koulukiusaaminen ainakin vei minun kyvyn hankkia kavereita tai naisseuraa. Kun porukalla käydään kimppuun niin ei siinä paljon itsetuntoa jää jäljelle.
MMS85 kirjoitti:
Jaa, ei mullavaan ole?
Olen ihan täysin raitis absolutisi ja savuton, enkä vedä mitään muutakaan jännää, pc pelaaminen pitänyt otteessa, tällä hetkellä seurustelusuhteessa ja opiskelen uutta ammattia.
Taidat olla poikkeuksellisen komea ainakin nörttimieheksi.
t. rumahko mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta nyt et ole enää lukiossa ja koko maailma on täynnä kahviseuraa. Ihmisiä on niin paljon ja niin erilaisia että löydät omat kaverisi varmasti ellet ole jo löytänyt.
Lapsena ja nuorena koettu muovaa persoonallisuutta pysyvästi.
Se ei tarkoita, että ihminen muistelisi ja märehtisi kokemuksiaan, mutta tietty reagointitapa jää pysyväksi.
Itse tunnen itseni varmaan hautaan saakka jotenkin ulkopuoliseksi.
Äitsykät ei oo heitä kehuneet nätistä naamasta ku heil on ollu ihan aivotkin päässä ja pärjänneet itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti, olisivat nyt itse maskuliinisia ja miehekkäitä, itsevarmoja ja terveitä nuoria miehiä.
Mä taas olen käsittänyt että lapsesta kasvaa onnellinen ja tasapainoinen aikuinen, kun hänen tarpeensa huomioidaan lapsuudessa, ja hän saa rauhassa kasvaa omanlaisekseen.
Ei kaikkien miesten tarvitse olla perinteisessä mielessä "maskuliinisia ja miehekkäitä".
Se mitä naiset usein miehestä hakevat on turva, päättäväisyys, kärsivällisyys, näppäryys käsistään, kyky kumppanuuteen. Noista mikään ei ole sellainen asia johon "vähemmän perinteisellä tavalla maskuliinisesta miehestä" ei olisi. Äly, huumorintaju ja vuorovaikutteinen keskustelutaito ovat myös puoleensavetäviä piirteitä.
Koska nykyisin kaikkien on oltava "jotain erityistä". Erityisen fiksu, erityisen hyvännäköinen, erityisen rikas.