Miksi TE-toimisto vaatii?
Miksi pitää suunnitelmassa sopia jotain? Mitä jos ei halua tukea työnhakuun?
Kommentit (19)
Mikä virka suunnitelmalla on kun se ei sido kuin toista osapuolta? Näin olen lukenut työttömien kokemuksia.
Onnistuuko työnhaku ja työllistyminen sinulta ilman tukea? Työkkärin tarjoaman tuen laatu taas on asia erikseen, liikaa pilipali-toimintaa.
Miksi oot heidän asiakkaanaan? Se ei ole paikka, jossa voi kerätä vain rusinat pullista.
Mihin tarvitset te-toimistoa jos kerran työllistyt helposti ilmankin? Menet vaan töihin niin ei tarvitse vaivata päätä noilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oot heidän asiakkaanaan? Se ei ole paikka, jossa voi kerätä vain rusinat pullista.
Onhan se, ei heiltä tarvita kuin toteamus että on työtön työnhakija. Kaikki yhteys sen toteamuksen jälkeen on turhaa. Eteenkin kun eivät osaa tai tiedä yhtään mitään. Ehdotuksia tulee kuin ostain listalta mutta mihinkään konkreettiseen faktojen tuntemista vaativaan eivät osaa koskaan vastata.
Ehdottivat eläkettä. Eivät tiedä siitä mitään. Kun luultavammin ois 300e luokkaa vrt kun nyt on 900e palkkaa ja 400e työttömyysrahaa. Tukirahoja höpöttelevät mutta taaskaan eivät tiedä yhtään mitään jne. En jaksa noita tusina-amatöörejä.
Mäkin voisin ryhtyä tuohon työhön jossa en totea muuta kuin etten tiedä yhtään mitään. Enkä osaa mitään.
Laki vaatii työllistymissuunnitelman laatimisen, joten työkkärin on se pakko tehdä.
Millaisen suunnitelman haluaisit? Valmiiksi 5 tehtävää, joita et voisi itse valita?
Olin työkkärissä töissä työllistettynä eli huonolla palkalla, käteen 1300€/kk.
Koulutukseni on merkonomi.
Työ opettaa itsessään. Pikkuhiljaa opin palkkatuki asioita jatyöttömien velvollisuuksista. Paljon piti laittaa kursseille ja tulityöpaikkoihin.silloin vaikutin ahkeralta.
Kaikki epäselvät irtisanomis- ja karenssiasiat laitoin toimikuntaan. Kyllä ne siellä sitten ratkaisee asian, toki se kestää ja rahat on poikki sen ajan.
Työministeri Harakka lupasi eilen, että työttömiä tuupataan tarvittaessa töihin ja että lisätään henkilökohtaista neuvontaa. Siinä onkin tammikuussa työttömällä miettimistä, miten saa jatkettua työttömyyttään, kun keskustelun jälkeen on pakko valita jokin tukitoimi.
Ei vaadi mitään. Vaadit vain sen perusosan ja jos leikkaavat 20% niin sitten leikkaavat. Jos alkavat muuta söpöttämään, niin uhkaat väkivallalla. Näin minä tulen tekemään kun pitää mennä niiden sadistien luokse asioit aselittelemään tässä syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuuko työnhaku ja työllistyminen sinulta ilman tukea? Työkkärin tarjoaman tuen laatu taas on asia erikseen, liikaa pilipali-toimintaa.
Kyllähän toki työnhaku onnistuu, sen kun laittaa hakemuksia. Työkkärin kirjoilla olen sen takia että saa työttömyyskorvausta. En ole työkkäriltä mitään apua saanut enkä ole pyytänytkään. Työllistymisen esteenä on ikä. Ei kai työkkärikään sille mitään voi jos työnantajat eivät palkkaa. Mitään pilipalikursseja en tarvitse, en myöskään ole ,inkään kuntoutuksen tarpeessa. Myös työnhakutekniikat ovat hallussa, 40v työkokemus ei vajaassa parissa vuodessa ole mihinkään haihtunut. Olen ollut huomaavinani että ikääntyneitä työnhakijoita pidetään automaattisesti syrjäytyneinä, jotka kaipaavat palkatonta puuhastelua työkokeilun tms varjolla.
Minä laitoin suunnitelmaan "Haen töitä", ja muistaakseni jonkun "osallistun TE-toimiston infoon", kaikkein pienivaivasin kohta ruksittavista. Ja sitten ne soittivat 6 kk välein ja lähettivät turhia työnhakulappuja, joihin lähetin hakemuksen, mutta koskaan ei tullut niistä mitään (tai minua ei valittu). Ei minun erikoisalallani ole paljon töitä, joten...
Vierailija kirjoitti:
Minä laitoin suunnitelmaan "Haen töitä", ja muistaakseni jonkun "osallistun TE-toimiston infoon", kaikkein pienivaivasin kohta ruksittavista. Ja sitten ne soittivat 6 kk välein ja lähettivät turhia työnhakulappuja, joihin lähetin hakemuksen, mutta koskaan ei tullut niistä mitään (tai minua ei valittu). Ei minun erikoisalallani ole paljon töitä, joten...
Ammattiauoja on vain 3kk. Sen jälkeen pitää hakea ja mennä ihan mihin työhön tahansa. Ei voi enää vedota mihinkään erikoisalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, ei heiltä tarvita kuin toteamus että on työtön työnhakija. Kaikki yhteys sen toteamuksen jälkeen on turhaa. Eteenkin kun eivät osaa tai tiedä yhtään mitään. Ehdotuksia tulee kuin ostain listalta mutta mihinkään konkreettiseen faktojen tuntemista vaativaan eivät osaa koskaan vastata.
Ehdottivat eläkettä. Eivät tiedä siitä mitään. Kun luultavammin ois 300e luokkaa vrt kun nyt on 900e palkkaa ja 400e työttömyysrahaa. Tukirahoja höpöttelevät mutta taaskaan eivät tiedä yhtään mitään jne. En jaksa noita tusina-amatöörejä.
Mäkin voisin ryhtyä tuohon työhön jossa en totea muuta kuin etten tiedä yhtään mitään. Enkä osaa mitään.
Jokainen eläkkeellä olija saa ainakin sen takuueläkkeen, joka on vappusatasen jälkeen vähän päälle 800 euroa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toki työnhaku onnistuu, sen kun laittaa hakemuksia. Työkkärin kirjoilla olen sen takia että saa työttömyyskorvausta. En ole työkkäriltä mitään apua saanut enkä ole pyytänytkään. Työllistymisen esteenä on ikä. Ei kai työkkärikään sille mitään voi jos työnantajat eivät palkkaa. Mitään pilipalikursseja en tarvitse, en myöskään ole ,inkään kuntoutuksen tarpeessa. Myös työnhakutekniikat ovat hallussa, 40v työkokemus ei vajaassa parissa vuodessa ole mihinkään haihtunut. Olen ollut huomaavinani että ikääntyneitä työnhakijoita pidetään automaattisesti syrjäytyneinä, jotka kaipaavat palkatonta puuhastelua työkokeilun tms varjolla.
Melko lailla samaa rataa meni minunkin seikkailut TE:n ihmeellisessä maailmassa.
Tarvitsin heiltä vain lausunnon kassaa varten, että saan rahaa siihen asti , kun löydän uuden työn. Varsinaisesti en heiltä mitään apua ole saanut, enkä tosin tarvinnutkaan . Jotain höpölöpö uravalmennusesitteitä sain, mutta ei ne ole mua varten. Hieno, pitkä 33v ura ja CV minulla on jo valmiiksi. Uuden työpaikankin sain ihan omin avuin jopa ilman sitä Linkkediiniä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattiauoja on vain 3kk. Sen jälkeen pitää hakea ja mennä ihan mihin työhön tahansa. Ei voi enää vedota mihinkään erikoisalaan.
Ja mihinköhän työhön otetaan, jos ei ole mitään koulutusta siihen? Eivät ne siellä TE-toimistossa minulle mitään keksineet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon 3kk keksit kyllä ihan itse. Olen ollut vuoden työttömänä, ja veli 3.
Kummankin ammattisuoja on edelleen päällä, ettei nyt tartte alkaa ihan puhelinmyyjäksi tai sivoojaksi, nääs kun akateemisia ukkoja ollaan.
Ammattisuoja toimii, ja se on ihan hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen valmis tekemään mitä vain mutta on aika vähän sellaisia mihin ei vaadita mitään tutkintoa joten eivät ota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon 3kk keksit kyllä ihan itse. Olen ollut vuoden työttömänä, ja veli 3.
Kummankin ammattisuoja on edelleen päällä, ettei nyt tartte alkaa ihan puhelinmyyjäksi tai sivoojaksi, nääs kun akateemisia ukkoja ollaan.
Ammattisuoja toimii, ja se on ihan hyvä
Ei ne turhaan ala tuputtamaan vääränlaisia töitä ihmisillä. Mitään juridista suojaa teillä ei kuitenkaan ole. Jos te-toimisto haluaisi osoittaa minkä tahansa työpaikan niin se olisi pakko ottaa vastaan. Tarkoitus kun ei kuitenkaan ole kiusata ihmisiä niin eivät sitä tee.
Ei ole mikään pakko ottaa vastaan tukea työnhakuun tai olla työnhakija ollenkaan. Voit ihan vapaasti olla olematta missään tekemisissä te-toimistojen kanssa jos niin haluat.