Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Idiootit jalankulkijat

Vierailija
23.07.2019 |

Pysähdyn autolla antamaan jalankulkijalle tietä (minulla väistämisvelvollisuus), mutta tämä ei mene vaan huitoo minua menemään ensin? Mitä jos kaikki liikenteessä alkaisi toimimaan tällaisella huitomistyylillä, voisi liikennesäännöillä pyykiä takapuolensa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt, kiittääkö hän autolla ajaessaan myös kolmion takana odottavaa autoilijaa siitä, että tämä noudattaa liikennesääntöjä eikä tule kylkeen. Vastaukseksi olen saanut mulkaisun ja "häh, en tietenkään!?".

Minusta taas looginen henkilö joko kiittää tai jättää kiittämättä yhtälailla kaikkia, jotka noudattavat liikennesääntöjä. Itse en kiitä ketään, ajan vain hyvin ja sääntöjen mukaan.

Jospa se on vaan senverran yleisempää ettei autoilija kunnioita jalankulkijan oikeuksia, että poikkeuksia pitää alkaa ihan kiittelemään?

Pelkäänpä pahoin, että kyse on siitä, että rakas puolisoni (jonka sukupuolta en edelleenkään mainitse), pitää jonain armopalana sitä, että autoilija antaa tietä jalankulkijalle suojatiellä, vaikka tietenkin oikeasti se on hänen ja hänen peniksensä lakisääteinen velvollisuus.

Vierailija
22/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi kukaan meistä mammoista ei toimi noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikkea voi tietää. Tuli ilmeisesti tehokkaasta jarrutuksesta päätellen eräällekin autoilijalle yllätyksenä, että stop/kolmiomerkillä risteyksessä autoilijan pitää muiden autojen ja jalankulkijoiden lisäksi väistää myös merkin kohdalla pyörätien jatketta pitkin ajoradan ylittävää pyöräilijää.

Vierailija
24/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on kyllä vi tt umaista, että liikenteessä kiitellään ja ollaan kivoja. Saa tana kaikki vaan yrmeenä sinne kiristellen hampaitaan, jos joku prkeleen jalankulkija hymyilee, niin nasta lautaan ja päälle vaan.

Vitt u menee ihan hel vetiksi tämä elämä, jos tässä mukaviksi toisillemme aletaan. Hel vetti meillä on kiire, ei me jouduta hymyilen ja huitoon, päälle vaan saa tana, loppuu se virnistely.

Vierailija
25/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ikuista sähläämistä kun ei ikinä tiedä pysähtyykö auto vai ei. Miksi ei voi hiljentää ja pysyähtyä reilun matkan päähän ettei jalankulkijan tarvi arpoa voiko lähteä ylittämään? Jotkut autoilijat vaan kaasuttavat ohi vaikka joku olisi astumassa suojatielle.

Vierailija
26/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ikuista sähläämistä kun ei ikinä tiedä pysähtyykö auto vai ei. Miksi ei voi hiljentää ja pysyähtyä reilun matkan päähän ettei jalankulkijan tarvi arpoa voiko lähteä ylittämään? Jotkut autoilijat vaan kaasuttavat ohi vaikka joku olisi astumassa suojatielle.

Erityisen ärsyttäviä tilanteita, kun olen astumassa suojatielle ja sitten huomaan että sieltä tulee auto suht vauhdilla, vedänkin takaisin ja sitten tämä autoilija hidastaa ja kun taas meinaan nostaa jalkaa, autoilija olikin jo tulkinnut edellisen vetäytymiseni merkiksi että annan hänelle tietä ja taas kaasuttaa, taas hidastaa... Selvintä tosiaan olisi, jos noudatetaan kaikki niitä velvoitteitamme liikenteessä eikä jäädä arpomaan.

Vierailija
27/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vikaa nivelissä ja toivon autoilijan menevän ensin, että saan rauhassa lontustaa tien yli.

No tietenkin voit tehdä niin. Jää metrin päähän suojatiestä ja käännä selkä tiehen päin. Autoilijan tulee antaa esteetön kulku vain sellaiselle jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille. Sitten kun tie on vapaa, alat lontustella. Helppoa!

Minä teen näin, mutta välillä autoilija pysähtyy silti, vaikka olen selin suojatiehen enkä edes autotien reunassa. Kerran selkäni takaa kuului vihainen tööttäys, ja kun katsoin olkani yli, niin pysähtynyt autoilija huitoi kärsimättömänä, että MENE NYT :D

Vierailija
28/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vikaa nivelissä ja toivon autoilijan menevän ensin, että saan rauhassa lontustaa tien yli.

No tietenkin voit tehdä niin. Jää metrin päähän suojatiestä ja käännä selkä tiehen päin. Autoilijan tulee antaa esteetön kulku vain sellaiselle jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille. Sitten kun tie on vapaa, alat lontustella. Helppoa!

Minä teen näin, mutta välillä autoilija pysähtyy silti, vaikka olen selin suojatiehen enkä edes autotien reunassa. Kerran selkäni takaa kuului vihainen tööttäys, ja kun katsoin olkani yli, niin pysähtynyt autoilija huitoi kärsimättömänä, että MENE NYT :D

Tuli vähintäänkin koominen kuva mieleen tuosta tilanteesta, jossa jalankulkija alkaa viheltelemään ja kiihkeänä tutkimaan viereistä tiiliseinää/puuta/tolppaa/yms. ettei vaan näyttäisi siltä että on menossa suojatielle.

Vierailija
29/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ottaa pattiin kun etuajo-oikeutettu auto pysähtyy suojatien ylittävän, väistämisvelvollisen, pyöräilijän eteen.

Vierailija
30/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekkin näin käynyt useamman kerran, vaikka tosiaan selkä tiehen päin ja selvästi olen kouluttamassa koiraani esim. istumaan ja ottamaan katsekontaktin ennen tien ylitystä tai keräämässä kakkoja. Eikä edes pysähdytä heti suojatien eteen, vaan metrin tai parin päähän. 

Vierailija
31/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli vähintäänkin koominen kuva mieleen tuosta tilanteesta, jossa jalankulkija alkaa viheltelemään ja kiihkeänä tutkimaan viereistä tiiliseinää/puuta/tolppaa/yms. ettei vaan näyttäisi siltä että on menossa suojatielle.

Totta, tulee itsellekin vähän naurettava olo :D Minulla tässä on takana trauma tilanteesta, jossa olin vähällä jäädä suojatiellä auton alle. Autoilija oli siis jo pysähtynyt, mutten lähtenyt heti ylittämään tietä, koska toisesta suunnasta oli tulossa auto kovaa vauhtia ja jäin odottamaan nähdäkseni aikooko se pysähtyä. Sitten kun se hidasti, astuin suojatielle, mutta ensimmäisellä autoilijalla meni juuri sillä hetkellä hermot odottamiseen ja hän survaisikin kaasun pohjaan. Ehdin juuri ja juuri hypätä takaisinpäin pois tieltä. Tuon jälkeen en ole uskaltanut kulkea pysähtyneen auton edestä.

Vierailija
32/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottina jalankulkijana voin sanoa, että yleisemmin vilkutan muita menemään yli jos minulle tulee olo, etten tuon ajajan edestä uskalla kävellä ohi. Ja miksi? Koska aikoinaan auto törmäsi minuun ja sen jälkeen en ole oikein luottanut kuljettajiin.. Ja yhä monet eivät edes anna jalankulkijoiden ensimmäisenä ylittää, vaan työntävät itse menemään vaikka näkevät, että jalankulkijat yrittävät tehdä ylitystä.

Vierailija
33/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää pyöräilijät, jotka pysähtyvät, vaikka heillä olisi etuajo-oikeus. Vaikka siinä ei nyt mene kuin ehkä 10 sekuntia ylimääräistä, niin eivätkö voisi vain ajaa siitä tien yli eikä hituroida? Tai sitten lakia voisi muuttaa niin, että auto olisi aina etuajo-oikeutettu.

Vierailija
34/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos näytit niiltä kantapäille ajavilta?

Miltä sellainen näyttää?

Vierailija
35/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hurmaa kävellessäni amerikan mexicaani tyylinen auton ajelijan tyylinen käännös naamani edestä kuin auton ajelija kääntyy käännöksessä hyvin ennakoivasti ennen kuin pääsen astumaan suojatielle. Ennakoiva autoilija myös hurmaa.

On tässä ap puolensakin. Amerikassa ei tuojoteta ja stalkata kadulla ihmisen oloa. Ei ainakaan minun kohdallani näissä marginaaleissa. Amerikassa kunnioitetaan enemmän kuin euroopassa. Jos asuisin amerikassa niin minulla olisi auto ja ajokortti.

Ehkä jään suomeen vöhän sanomaan silkin sileästi mielummin niille autoilijoille joille kaikki on mahdottomuus ja suomesta niitä löytyy.

Suomi tarvii apua ja rikasta organismia.

Kuten tämän alituksen valitusta huomataan niin suomessa on liikaa mädäntyneitä potentiaalisia eliöitä.

Maustettuna sensoroiduilla sanoilla.

Minun mielestä käsien käyttäminen kertoo sivistyneestä ihmisestä kuin näemme ihmisten kommunikaatioita ja päämäärää.

Vierailija
36/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää johtuu osittain idiooteista autolijoista. Ei sitä jalankulkija voi tietää mimmoinen road rage pershiki siellä ratin takana on. Samahan menee toisinpäinkin. Autoilija ei voi aina tietää millainen road rage spandexperspelle siellä pyörän päällä on.

Vierailija
37/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota. On ollut aika paljon niitä tilanteita, joissa auto on ajanut päälle, vaikka on antanut tietä. En USKALLA, koska arvostan henkikultaani.

Mitenkäs tällainen on mahdollista? Sujahdit pysähtyneen auton alle tai hyppäsit konepellille?

Jos tarkkaan katsot, huomaat että lauseesta puuttuu objekti. Ja sinulta järkeä.

Vierailija
38/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilijän kuuluu kyllä väistää autoilijoita suojatiellä. Tämä on suomen laki.

Vierailija
39/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan enemmän omaa henkeäni, kuon sinun aikatauluasi. Luultavasti näytät siltä, että yrität ajaa päälle kun jalankulkija kohdalla.

Vierailija
40/44 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei työttömänä usein ole kiire mihinkään joten annan hätähousujen mennä autojensa kanssa ensin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi