Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Idiootit jalankulkijat

Vierailija
23.07.2019 |

Pysähdyn autolla antamaan jalankulkijalle tietä (minulla väistämisvelvollisuus), mutta tämä ei mene vaan huitoo minua menemään ensin? Mitä jos kaikki liikenteessä alkaisi toimimaan tällaisella huitomistyylillä, voisi liikennesäännöillä pyykiä takapuolensa.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan että tuo tapahtuisi omalle kohdalleni. Nousen autosta ja menen taluttamaan yli. Vuosia olen jo odottanut tilaisuutta tehdän noin, mutta aina ne vaan lähtee menemään tien yli kun pysähtyy kunnolla riittävän kauas ja jää nojailemaan rattiin ja joskus osoittaa kädellä että tie on vapaa.

Vierailija
2/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin järkytyn jos autoilija pysähtyy . Luultavasti koittaa vanhaa kunnon tapan tuon akan suojatielle kikkaa. Ei onnistu tämän naisen kohdalla. Etsiköön uhrikseen sinisilmäisemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Sympatisoi, todella ärsyttävää. Miksei kaikki vaan voi noudattaa sovittuja sääntöjä, niin kaikki olisi paaljon helpompaa. Mutta minä tykkäänkin järjestyksestä, toisin kuin huitoja-Pertit.

Vierailija
4/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei tiedä kenen kuuluisi mennä ensin koulussa ei opetettu eikä opeteta

Vierailija
5/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei tiedä kenen kuuluisi mennä ensin koulussa ei opetettu eikä opeteta

Paitsi että kouluissa opetettiin ja opetetaan edelleen. Kaikki meistä vain eivät ole riittävän oppimiskykyisiä säästyäkseen mammapalstan vihalta.

Vierailija
6/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin minäkin idiootti ja ajattelin että olisi parempi jos auto menisi ensin niin ei suotta tarvitse liikenteen pysähtyä yhden köpöttäjän takia, mutta kun ei käynyt. Siitälähtien olen loikkinut tien yli seepran lailla.

Vierailija
7/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota. On ollut aika paljon niitä tilanteita, joissa auto on ajanut päälle, vaikka on antanut tietä. En USKALLA, koska arvostan henkikultaani.

Teen tämän tosin niin, että käännyn päinvastaiseen suuntaan ja katselen taivasta, kunnes "reitti on selvä". En siis edes näytä siltä, että aikoisin ylittää suojatien.

Vierailija
8/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota. On ollut aika paljon niitä tilanteita, joissa auto on ajanut päälle, vaikka on antanut tietä. En USKALLA, koska arvostan henkikultaani.

Mitenkäs tällainen on mahdollista? Sujahdit pysähtyneen auton alle tai hyppäsit konepellille?

Vierailija
9/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vikaa nivelissä ja toivon autoilijan menevän ensin, että saan rauhassa lontustaa tien yli.

Vierailija
10/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoitko kenties reippaasti häntä kohti ja jarrutit kunnolla vasta melkein kohdalla? Suosittelen hidastamaan hyvissä ajoin, jotta jalankulkija tietää, että olet huomannut hänet ja että aiot päästää hänet yli sen sijaan että olisit mahdollisesti itsekäs / "kiireinen", sokea tai päihteiden vaikutuksen alaisena. Olisi myös kiva, jos odottaisit paikallasi, etkä nykisi autollasi koko ajan vähän eteenpäin jalankulkijan ylittäessä tietä.

Vierailija
11/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoitko kenties reippaasti häntä kohti ja jarrutit kunnolla vasta melkein kohdalla? Suosittelen hidastamaan hyvissä ajoin, jotta jalankulkija tietää, että olet huomannut hänet ja että aiot päästää hänet yli sen sijaan että olisit mahdollisesti itsekäs / "kiireinen", sokea tai päihteiden vaikutuksen alaisena. Olisi myös kiva, jos odottaisit paikallasi, etkä nykisi autollasi koko ajan vähän eteenpäin jalankulkijan ylittäessä tietä.

Miksi jalankulkija huitoisi autokuskia menemään ensin luopuen oikeudestaan, ellei olisi varma että kuski on antamassa tietä?

Vierailija
12/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näytit niiltä kantapäille ajavilta?

Vierailija
13/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa sivuten,

puolisollani (sukupuoli jääköön korrektiussyistä mainitsematta) on outo tapa "kiittää" autoilijaa, joka ei aja hänen päälleen suojatiellä - eli noudattaa liikennesääntöä ja antaa esteettömän kulun suojatiellä olevalle kävelijälle, kuten kuuluukin.

Olen kysynyt, kiittääkö hän autolla ajaessaan myös kolmion takana odottavaa autoilijaa siitä, että tämä noudattaa liikennesääntöjä eikä tule kylkeen. Vastaukseksi olen saanut mulkaisun ja "häh, en tietenkään!?".

Minusta taas looginen henkilö joko kiittää tai jättää kiittämättä yhtälailla kaikkia, jotka noudattavat liikennesääntöjä. Itse en kiitä ketään, ajan vain hyvin ja sääntöjen mukaan.

Vierailija
14/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vikaa nivelissä ja toivon autoilijan menevän ensin, että saan rauhassa lontustaa tien yli.

No tietenkin voit tehdä niin. Jää metrin päähän suojatiestä ja käännä selkä tiehen päin. Autoilijan tulee antaa esteetön kulku vain sellaiselle jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille. Sitten kun tie on vapaa, alat lontustella. Helppoa!

Vierailija
15/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt, kiittääkö hän autolla ajaessaan myös kolmion takana odottavaa autoilijaa siitä, että tämä noudattaa liikennesääntöjä eikä tule kylkeen. Vastaukseksi olen saanut mulkaisun ja "häh, en tietenkään!?".

Minusta taas looginen henkilö joko kiittää tai jättää kiittämättä yhtälailla kaikkia, jotka noudattavat liikennesääntöjä. Itse en kiitä ketään, ajan vain hyvin ja sääntöjen mukaan.

Jospa se on vaan senverran yleisempää ettei autoilija kunnioita jalankulkijan oikeuksia, että poikkeuksia pitää alkaa ihan kiittelemään?

Vierailija
16/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyöräilijänä jään väistämissääntöjen mukaan odottamaan, että risteävää tietä kulkeva auto menisi ensin, he ”kohteliaina” pysähtyvät väistämään. Joskus hoidon, että mene vain ensin, joskus autoilija huitoo minulle ja minä huidon takaisin. Pysähtyvät jopa siinä risteyksessä, jossa minulla on vieressäni kärkikolmio. Eivät takuulla pysähdy, jos kolmion takaa tulisi auto - ajoneuvo sekin, kuten polkupyörä. On koomista opettaa autoilijoille liikennemerkkejä viittoilemalla kärkikolmiota ja osoittamalla, missä se on.

Vierailija
17/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa sivuten,

puolisollani (sukupuoli jääköön korrektiussyistä mainitsematta) on outo tapa "kiittää" autoilijaa, joka ei aja hänen päälleen suojatiellä - eli noudattaa liikennesääntöä ja antaa esteettömän kulun suojatiellä olevalle kävelijälle, kuten kuuluukin.

Minunkin mieheni tekee ihan samaa. Semmosia ne on.

Vierailija
18/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ärsyttää, kun pyöräilijänä jään odottamaan vuoroani,mutta autoilijat vain viittovat menemään.

Vierailija
19/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jalankulkijat painaa liikennevaloissa nappia ja kun valo ei vaihdu heti niin kävellään päin punaisia. Mikä ittu siinä on niin vaikeaa ymmärtää että punaisia päin ei kävellä sen enempää kuin ajeta autollakaan tai jos ihan pakosti meinaa sen tehdä niin miksi pitää painaa nappia ja pysäyttää liikenne odottamaan ei mitään!

Vierailija
20/44 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ärsyttää, kun pyöräilijänä jään odottamaan vuoroani,mutta autoilijat vain viittovat menemään.

Asut varmaan pienellä paikkakunnalla? Tuntuu olevan yleistä, että näissä paikoissa pyöräilijät rinnastetaan jalankulkijaan ja jolle pitäisi antaa suojatiellä tietä.