Leikkausarpien suojaaminen auringolta, riittääkö silikoniteippi?
Puolitoista kuukautta sitten iso leikkaus. Helteet tulossa ja tekisi mieli olla vähän auringossa bikinit päällä.
Tiedän, että arvet pitää suojata puoli vuotta ainakin spf 50. Niissä on Mepitac-teippi päällä. Riittääköhän se? Jos ei, niin miten suojaisin? Kiitos!
Kommentit (8)
Vaatetus on paras suoja, myös aikuisille on niitä uv-vaatteita, pellava ja puuvilla on hyviä materiaaleja kesällä...
En minä ole millään suojannut, miksi pitäisi?
Käytin aurinkolomalla n 2 kk leikkauksesta mepitacia arpien suojana. Hyvin toimi. Tästä aiheesta ei löytynyt ainakaan 5 vuotta sitten mitään tietoa. Saati sitten neuvoja hoitohenkilökunnalta
Haluaisin siis olla hetken ihan bikineissä. Hiukan vanhempien arpien kanssa olen esim matkalla laittanut runsaasti spf 50 aurinkosuojapuikkoa. Nämä arvet ovat niin tuoreet, että hoidan niitä silikoniteipillä. Ap
Tää on mulle ihan uutta. En ole suojannut arpiani auringolta millään, ikinä, ja niitä on useita. Hyvin nuo on parantuneet ja vaalentuneet. Onko tämä joku uusi sääntö?
Vierailija kirjoitti:
Tää on mulle ihan uutta. En ole suojannut arpiani auringolta millään, ikinä, ja niitä on useita. Hyvin nuo on parantuneet ja vaalentuneet. Onko tämä joku uusi sääntö?
Naamassa pari arpea itsellä ja pyöräytän kyllä puikolla ulos lähtiessä joka kerta. Kaksi vuotta pitäisi suojata.
Lisäksi hoidin arpivoiteella n 6 kk. Avenen cicalfate tms. En niihin usko, mutten uskaltanut olla hoitamattakaan. Huonosti tietoa aiheesta yleensä.
7 pyöräyttää 50 sk puikolla, esim lierac (peitepuikonvärinen) käy hyvin naamaan.
Miksi et kysyisi sinua hoitavalta taholta?
Terveisin
Neljä viikkoa sitten suuressa leikkauksessa ollut