Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuolto, vuoroviikot ja elatus

Vierailija
23.07.2019 |

Miten te muut toimitte raha-asioiden suhteen? Me olemme päätyneet siihen, että minä huolehdin hankinnoista ja laskuista ja ex maksaa minulle oman osuutensa (eli puolet, kun lapsilisät vähennetty). Olemme arvioineet kulut vuositasolla ja tämän jakaneet 12 kuukaudella, eli ex maksaa aina saman summan. Seuraan kuluja excelissä ja tili tasataan vuoden välein.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eroamatta siihen saakka kunnes lapset ovat aikuisia. Siihen saakka siippa maksaa kaiken paitsi ruuat.

Vierailija
2/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli yhteinen tili, johon lapsilisät meni. Sieltä maksettiin asiat, joita oli vain yksi kpl: reppu, fillari, talvitakki, harrastusvälineet tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti käydä käräjäoikeuden kautta, josta todettiin elatusapulaskuri mukaiset elarit. Tyhmästä päästä kärsii exän koko kroppa.

Vierailija
4/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut vinkkini tuohon on että käykää sopimassa asia lastenvalvojalla. Aluksi saattaa näyttää että asiat ovat helpompia kuin ne ovatkaan, meilläkin sovittiin ettei elareita makseta mutta ex-miehen mielestä se tarkoitti samaa kuin että hänen ei tarvitse maksaa mistään.

Vierailija
5/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No elareilla mennään lapsilisät lähivanhemmalle tyttö viikko viikolla mut ae kelle elarit menee niin hankkii myös kaiken

Vierailija
6/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut vinkkini tuohon on että käykää sopimassa asia lastenvalvojalla. Aluksi saattaa näyttää että asiat ovat helpompia kuin ne ovatkaan, meilläkin sovittiin ettei elareita makseta mutta ex-miehen mielestä se tarkoitti samaa kuin että hänen ei tarvitse maksaa mistään.

Tämä.

Meillä sujui aluksi kaikki hyvin, kunnes ex löysi yh-äidin joka kertoi kuinka kaiken kuuluu mennä :D 

Vierailija
7/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa exänsä kanssa eritellä kaikki menot exceliin joka kuukausi? Elatusmaksut ovat siitä kätevämpiä, että kun se on kerran määritelty ei tarvitse tällaista pelleilyä. Yleensä ihmiset jotka tällaista järjestelyä ehdottavat eivät ole itse eronneet, tai ainakaan raha ei ole ollut yksi eron syistä.

Voi vaikka miettiä parisuhteessa ollessaan, että onko ok jos kaikki menot täytyy hyväksyttää kumppanilla? Ostitko liikaa vaatteita lapselle?

Jos toinen on sairaalloisen pihi, ja toinen rennompi rahankäyttäjä, ei tuolla mallilla saa aikaan muuta kuin ongelmia. Jos taas on kaksi fiksua vanhempaa joilla on käsitys normaaleista lasten menoista, ei kaiken välttämättä tarvitse mennä sentilleen puoliksi kun kumpikin on valmis käyttämään rahaa lapsen kuluihin.

Vierailija
8/8 |
23.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up