Mitä opelle lahjaksi?
Kommentit (29)
lahjan! T ope-ei kukaan edellisistä
Ei todellakaan pidä olla mitään kallista!
Ja kyllä opettajat vinkkupullosta pitävät - omassa opehuoneessa ollaan kateellisia niile, jotka saaneet vinkkua...
Ja jos ei itse juo viiniä, ainahan voi tarjota vieraille tai antaa eteenpäin. Ja jos ryyppäämään ratkeaa, on pullon avaajan ja juojan vika, ei pullon antajan!
Oma lapseni vei kerran jouluna itse tekemääni joulusinappia kauniissa purkissa, kerran joulukahvia. Keväällä orvokintaimia. Ei tarvitse olla todellakaan mitään kallista, päin vastoin. Joku pienellä rahalla, mutta saajaa ajatellen hankittu lahja on hyvä. Lapsen itse tekemä kortti, varsinkin, jos siinä on hänen oma runonsa tai muu oma teksti on ihana.
Vieläkin muistan erään oppilaani ihanan kesäkirjeen, vaikka sain sen jo viisi vuotta sitten.
Vierailija:
Onko sulla 7 lasta koulussa?
Vaan yksi päiväkodissa ( 3 opea) yksi eskarissa (e opea) ja yksi koululainen jolla yksi luokanvalvoja. :)
Jos tarhaikäinen lapsi kutsutaan synttäreille, yleinen mielipide lienee, että lahja voisi olla 6-8 euroa.
Jos siis lahjon ihan tuntemattomia pentuja kasapäin vuoden mittaa tuollaisilla lahjoilla, miksi en ostaisi ihmiselle, joka todella näkee vaivaa lapseni takia päivittäin lahjaa, joka olisi hieman kalliimpi?
Ymmärrän, jos raha ontiukilla, niin ajatus on tärkein ja mitään ei ole pakko viedä jne., mutta ei kai nyt kukaan ilkeä 5 euron viiniäkään viedä? Parempi kai on 5 euron suklaa?
Kuohuviinejä on ihania edullisakin tarjolla.
tänä vuonna tuskin saan lahjoja kun olen tehnyt koko vuoden lyhyitä sijaisuuksia. Kun vedin koko vuoden samaa luokkaa oli kiva kun luokka keräsi yhteisen lahjan. Esim. tallilyhty tai Mariskooli tai joku semmoinen vähän isompi yksi juttu. Tiimarin krääsää ei kukaan ope halua. Kynttilä, oma leipoma pipari pussi tms on kiva jouluna. Leikkokukkia en suosittele, ruukussa oleva kivempi. Tuo lahjakortti idea oli kans kiva, esim hieronta, jalkahoito, kasvohoito tms. Mut ei yhdeltä oppilaalta! Se on vähän liikaa...
Koko luokalta olisi ihan ok tai isommalta porukalta.
tai sit jos opella on joku harrastus niin siihen liittyvää. Itse sain joskus Aarikan lintu mukin ja samaan sarjaan laukun ja ne on mulla vieläkin kuten mariskooli ja tallilyhtykin. Oppilaatkin on välillä mielessä, mitähän niille kuuluu.
Vierailija:
.... Esim. tallilyhty tai Mariskooli tai joku semmoinen vähän isompi yksi juttu. Tiimarin krääsää ei kukaan ope halua. Kynttilä, oma leipoma pipari pussi tms on kiva jouluna. Leikkokukkia en suosittele, ruukussa oleva kivempi. Tuo lahjakortti idea oli kans kiva, esim hieronta, jalkahoito, kasvohoito tms. Mut ei yhdeltä oppilaalta! Se on vähän liikaa...
Koko luokalta olisi ihan ok tai isommalta porukalta.
tai sit jos opella on joku harrastus niin siihen liittyvää. Itse sain joskus Aarikan lintu mukin ja samaan sarjaan laukun ja ne on mulla vieläkin kuten mariskooli ja tallilyhtykin. Oppilaatkin on välillä mielessä, mitähän niille kuuluu.
Onko sulla 7 lasta koulussa?